پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه خارجی          29 آبان 1392 - 20 November 2013




رشد آموزش عالی در آفریقا از طریق همکاری‌های بین‌المللی این قاره



نظام آموزش عالی در آفریقا برای ارتقای کیفیت خود به دنبال بهبود وجهه تحقیقات در دانشگاه‌های این قاره از راه همکاری‌های بین‌المللی است.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کارشناسان آموزش عالی معتقدند کیفیت آموزشی تنها زمانی تحقق می‌یابد که جنبه تحقیقاتی در دانشگاه‌ها بهبود یافته و رشد کند اما سوال مهم این است که تحصیلات تکمیلی چگونه می‌تواند به عنوان پیش‌زمینه تحقیقات در قاره آفریقا تقویت شود؟

دو کارشناس به نام‌های «هان آرتس» و «هینز گریجن» از دانشگاه «ماستریخت» در هلند در کتابی تحت عنوان «آموزش عالی و جهانی‌سازی؛ چالش‌ها،‌ تهدیدها و فرصت‌ها برای آفریقا» به وضوح درباره اتصال آموزش عالی و تحقیقات دانشگاهی از طریق شبکه‌های علمی بین‌المللی در حالی که نیازهای محلی نیز تامین شوند، بحث کرده‌اند اما سوال اصلی این است که چگونه آموزش عالی را در این مسیر هدایت کنیم تا آموخته‌های بین‌المللی نیز بتوانند سهم خود را در رفع نیازهای داخلی ایفا کنند؟

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی یونیورسیتی‌ورلد‌نیوز، این کارشناسان تاکید دارند که دانشگاه‌ها باید توانایی تبدیل به «موتور توسعه و پیشرفت» را داشته باشند اما جایگاه دانشگاه‌های آفریقا در نقش توسعه‌ای که از آنها انتظار می‌رود کجاست؟

در ابتدا نخستین مسئله‌ای که باید در نظر گرفت تنوع فراوان و وسعت قاره آفریقا است. علاوه بر این چشم‌انداز علمی در این منطقه نیز بسیار متفاوت است.

برخی دانشگاه‌های آفریقای جنوبی نظیر دانشگاه‌های «کیپ تاون» یا «اشتنباخ» به خوبی خود را با جوامع علمی بین‌المللی در آمیخته‌اند. با این حال در سوی دیگر کشورهای دیگری هستند که حتی در ساختن یک موسسه آموزش عالی با دشواری‌های بسیاری مواجه‌اند و در این بین نیز کشورهایی نظیر کامرون، غنا و کنیا قرار دارند که نظام آموزش عالی نسبتا متعادلی دارند.

موضوع مهم دیگر در بحث آموزش در این قاره مسئله ظرفیت و حجم سخت‌افزاری و ساختمانی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی این منطقه است که توجه به آن برای رشد همکاری‌های تحقیقاتی دانشگاه‌های آفریقایی در عرصه بین‌المللی ضروری است.

تگ ها روابط بین الملل بین دانشگاه تحصیل در افریقا شرایط تحصیل در افریقا

پر بازدیدترین دانشگاه خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی