پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه خارجی          11 آذر 1392 - 02 December 2013


اعتراض به کاهش مدت تحصیلات دانشگاهی در کشور دانمارک



هزاران دانشجو در دانمارک در اعتراض به اجرای طرح اصلاحی دولت در دانشگاه کپنهاک با هدف کوتاه کردن مدت تحصیلات دانشگاهی، به خیابان‌ها ریختند.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حدود 9 هزار دانشجوی دانمارکی در اعتراض به اجرای این طرح در دانشگاه کپنهاک دست به تظاهرات زدند.

دولت دانمارک چندی پیش اصلاحاتی را تصویب کرد تا به موجب آن بتواند دانشگاه‌هایی را که مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا دانشجویان آنها فارغ‌التحصیل شوند، جریمه مالی کند.

علاوه بر دانشگاه کپنهاک اعتراضاتی نیز در دانشگاه‌های «راسکیلد» و «آرهوس» شکل گرفت. این تظاهرات در واکنش به عملکرد «رالف همینگسن»، رئیس دانشگاه کپنهاک صورت گرفت که قصد اجرای قانون اصلاحی جدید را تا پیش از موعد مقرر از سوی دولت دانمارک داشت.

«مورتن اوسترگارد»، وزیر علوم و آموزش عالی دانمارک در‌این‌باره گفت: دانشگاه کپنهاک برای اجرای طرح جدید پا را فراتر از جزئیات این اصلاحات گذاشته است.

به این ترتیب همینگسن پس از روبرو شدن با اعتراضات دانشجویان از به تعویق انداختن زمان اجرای این اصلاحات تا سال 2015 میلادی خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی یونیورسیتی‌ورلدنیوز، «مای سوفی اندرسن»، رئیس شورای دانشجویی دانشگاه کپنهاک در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد:‌ دانشجویان همچنان به اعتراض خود نسبت به سایر تصمیمات مخربی که از سوی سیاستمداران گرفته می‌شود، ادامه خواهند داد.

حدود 31 هزار نفر نیز با امضای بیانیه‌ای به اعتراض به این اصلاحات پرداخته و انجمن‌های دانشجویی و استادان نیز در یک مناظره جدی به حمایت از دانشجویان پرداختند.

مطابق با طرح جدید اصلاحی دانمارک که «اصلاحات پیشرفته تحصیلی» نام گرفته، مدت تحصیل در مقطع کارشناسی تا سال 2020 میلادی به طور میانگین 7.6 ماه کاهش می‌یابد. این زمان برای دانشجویان علوم انسانی دانشگاه کپنهاک 12.2 ماه کاهش خواهد یافت.

دانشجویان دانمارکی کندترین روند فارغ‌التحصیلی را دارند که هدف از اجرای اصلاحات فوق کاهش مدت تحصیل در این کشور عنوان شده است. در صورت اجرای این طرح مبلغ 410 میلیون دلار از بدهی‌های دانشجویی کاسته شده و نیروهای کاری سریع‌تر راهی بازار کار می‌شوند.

تگ ها تحصیل در خارج تحصیل در دانمارک شرایط تحصیل در دانمارک

پر بازدیدترین دانشگاه خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی