پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه خارجی          28 بهمن 1392 - 17 February 2014


تبعات محدودیت‌های مهاجرتی برای آموزش عالی کشور سوئیس

تصمیم اخیر دولت سوئیس برای اعمال محدودیت‌های مهاجرتی به این کشور که با رای مثبت اکثریت مردم این کشور همراه شد، تبعات بسیار جدی برای نظام آموزش عالی و تحقیقاتی این کشور خواهد داشت.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از: سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یکی از مقامات مطرح آموزش عالی سوئیس هشدار داد که اعمال محدودیت در مهاجرت به این کشور یک تراژدی بزرگ برای دانش سوئیس خواهد بود.

بنابر یک همه‌پرسی که در تاریخ نهم فوریه سال جاری میلادی (2014) صورت گرفت، 50.3 درصد از مردم به اعمال محدودیت‌های مهاجرتی به سوئیس رای مثبت دادند. اکنون دولت سوئیس سه سال فرصت دارد تا این همه‌پرسی را به قانون تبدیل کند.

جنبش اعمال سخت‌گیری‌ مهاجرتی از سوی جناح راست حزب مردم سوئیس (SVP) راه‌اندازی شده که این درخواست از سوی دولت و تمامی احزاب مرکزی تا چپگرای این کشور با مخالفت روبرو شد. جوامع تجاری سوئیس نیز از مخالفان اجرای این طرح بودند. ماه گذشته نیز نمایندگان آموزش عالی و تحقیقات سوئیس بیانیه‌ای را خطاب به جنبش SVP صادر کردند تا در این تصمیم تجدیدنظر کند. حدود یک چهارم شهروندان سوئیس و همچنین دو سوم استادان دانشگاه‌های این کشور خارجی هستند.

آلمانی‌ها حدود 300 هزار نفر از جمعیت خارجی‌های این کشور را به خود اختصاص می‌دهند. در «زوریخ» به تنهایی 35 درصد از استادان دانشگاه‌ها آلمانی هستند. همین مسئله سبب شد تا جنبش SVP در سال 2010 میلادی علیه دادن امتیازات شغلی فراوان به آلمانی‌ها اعتراض کنند که این مسئله سبب بروز پدیده «آلمان‌هراسی» در میان دانشجویان و استادان این کشور شد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی یونیورسیتی‌ ورلدنیوز، «آنتونیو لوپرینو»، دبیر کنفرانس روسای دانشگاه‌های سوئیس که خود نیز از نگارنده‌های بیانیه‌ ماه گذشته خطاب به SVP بود بر اهمیت آلمان و سایر ملیت‌های خارجی برای تولید علم و دانش در سوئیس تاکید کرده و افزود:‌ اگر قصد داریم بدون این سرمایه عظیم به راه خود ادامه دهیم و سرمایه مردمی کشورهای دیگر را نیز از دست بدهیم یک تراژدی بزرگ برای سوئیس رخ خواهد داد.

تگ ها کشور سوئیس تحصیل در سوئیس شرایط تحصیل در سوئیس

پر بازدیدترین دانشگاه خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی