پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه خارجی          15 خرداد 1393 - 05 June 2014


مقررات سخت‌گیرانه پوشش در دو دانشگاه آمریکا و انگلیس


هریک دانشگاه‌های مختلف جهان برای تعیین نوع پوشش دانشجویان، مقررات مخصوص به خود را دارند. در این بین به دو دانشگاه  آمریکایی و انگلیسی اشاره می‌شود:

 

دانشگاه هاروارد آمریکا (Harvard University ):


دانشجویان این دانشگاه موظفند در محیط خوابگاه و رستوران بلوز، پیراهن یا ژاکت یقه‌دار و یا بدون یقه بپوشند. پوشش شلوار آنها نیز بایستی بدون پارگی و ضخیم باشد.

 

پوشیدن کفش چرمی یا متعارف در محیط دانشگاه و خوابگاه الزامی است.

 

در بعدازظهر شنبه و یکشنبه‌ها که دانشجویان برای صرف شام بیرون می‌روند، مردان موظّفند ژاکت یقه دار به همراه کراوات و زنان نیز لباسی مناسب و شایسته داشته باشند. افرادی که مایل به شرکت در برنامه‌های ورزشی هستند بایستی لباس و پوشش مناسب داشته باشند.

 

در باشگاه خصوصی وابسته به دانشگاه هاروارد، به استثنای رستوران، در همه جا مردان بایستی تنها پیراهن یقه‌دار بدون کراوات و زنان نیز باید پوششی متعارف و مناسب داشته باشند. دانشجویان موظّفند مهمانان خود را از این قوانین پوششی مطّلع نمایند.

 

در این دانشگاه دانشجویان در طول شبانه روز نظام و ضوابط پوششی متفاوتی دارند.


در تمامی ایّام هفته در رستوران و به هنگام صرف نهار مردان بایستی یک ژاکت و در هنگام صرف نهار یک ژاکت به همراه کراوات برتن کنند. زنان نیز موظّفند پوششی مناسب اعمّ از پیراهن و یا لباس بلند و متعارف داشته باشند.

 

دانشگاه تگزاس‌ آمریکا (US Texas State University):

 

آرایش صورت برای مردان و زنان در صورتی مجاز است که برای بهبود ظاهر طبیعی فرد به کار رود و موجبات کاستی در ظاهر وی را به همراه نیاورد، از این رو هرگونه آرایش غلیظ و نامتعارف در این دانشگاه ممنوع است.

 

پوشش دامن زنان نباید از هفت سانتی متر بالای زانو کوتاه‌تر باشد و همچنین نبایستی بیش از حدّ تنگ و بدن‌نما باشد. دامن و پیراهن چاک‌دار نیز ممنوع است.

 

پوشیدن شلوارک و هرگونه پوشش تنگ و چسبان برای مردان و زنان ممنوع است، همچنین پوشیدن شلوار ورزشی و کِشی (ساپورت) در محیط دانشگاه ممنوع است.

 

ضوابط پوششی در قالب Dress Code به اطلاع دانشجویان می رسد.

 

استفاده از هرگونه عطر و ادکلن غیرمتعارف و و با بوی تند و تحریک‌کننده در محیط دانشگاه ممنوع است.

 

موها در مردان و زنان بایستی تمیز و مرتّب و به رنگ طبیعی و متعارف باشد، هرگونه استفاده از رنگ های غیرطبیعی ممنوع است. موهای بلند نیز بایستی پشت سر جمع شده و بسته شوند.
 

مردان موظّفند ریش خود را کوتاه و مرتب نگاه دارند و سبیل درصورتی مجاز است که مانع از امور امنیتی و محافظتی نشود.

 

استفاده از هرگونه عطر و ادکلن با بوی تند و تحریک‌کننده ممنوع است.

 

دانشگاه آکسفورد انگلستان(Oxford University):

 

دانشجویانی که خواستار شرکت در مراسم فارغ التّحصیلی خود هستند بایستی صرفاً لباس و پوشش مصوّب دانشگاه را داشته باشند و از فارغ‌التّحصیلی دانشجویانی که بدین موضوع توجه نداشته باشند جلوگیری می‌گردد.

 

از فارغ التّحصیلی دانشجویانی که لباس مصوّب دانشگاه را برای مراسم به تن نداشته باشند جلوگیری می‌گردد.

 

کلیه دانشجویان دانشگاه باید پوشش رسمی دانشگاه، که معاون دانشگاه بعد از مشاوره با دیگر مسئولین و اعمال صلاحدیدها مصوّب می‌کند، را رعایت نمایند.

 

مردان بایستی از کت و شلوار تیره، پیراهن سفید ساده، کراوات و جوراب استفاده نمایند. زنان نیز باید دامن تیره یا شلوار، بلوز سفید، کراوات سیاه، کفش سیاه و در صورت نیاز یک کت تیره بپوشند.


لباس زنان در دانشگاه نباید پشت باز و یا آستین کوتاه باشد. دامن و شلوارک نباید بالاتر از زانو باشد. هرگونه آرایش نامتعارف ممنوع است.

 

دامن و شلوارک نباید بالاتر از زانو باشد. هرگونه آرایش نامتعارف ممنوع است.

 

رنگ موها باید طبیعی باشد و بلند گذاشتن و مدل های غیرمتعارف موها مجاز نیست. ریش ها نیز باید کوتاه و مرتّب باشند.

 

هرگونه خالکوبی ممنوع می باشد.

 


پر بازدیدترین دانشگاه خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی