پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه خارجی          15 امرداد 1393 - 06 August 2014


کشته شدن یک ژنرال آمریکایی در تیراندازی دانشگاه نظامی کابل


در اثر تیراندازی یک فرد در لباس ارتش افغانستان، به کارمندان یک دانشگاه نظامی در کابل و همکاران خارجی آنها، یک ژنرال آمریکایی کشته و به شمول فرمانده دانشگاه و یک ژنرال آلمانی، چند نفر دیگر هم زخمی شده‌اند.
 
در اثر تیراندازی یک فرد در لباس ارتش افغانستان، به کارمندان یک دانشگاه نظامی در کابل و همکاران خارجی آنها، یک ژنرال آمریکایی کشته و به شمول فرمانده دانشگاه و یک ژنرال آلمانی، چند نفر دیگر هم زخمی شده‌اند.

هنوز جزییات بیشتری در مورد هویت این ژنرال آمریکایی در دست نیست اما نیویورک تایمز گزارش داده که این ارشدترین مقام نظامی آمریکا است که از زمانی جنگ ویتنام تا بحال در جریان جنگ کشته می‌شود.

وزارت دفاع افغانستان اعلام کرده "یک تروریست" که لباسی مشابه لباس ارتش به تن داشت، به روی کارمندان دانشگاه دفاعی مارشال قسیم فهیم در غرب کابل و همکاران خارجی آنها آتش گشوده است.

براساس معلومات این وزارت در این حمله "یک شخص که لباس نظامی به تن داشت، در اکادمی نظامی افغانستان بر منسوبین اردوی ملی و همکاران خارجی شان شلیک کرد که در اثر آن یک افسر خارجی کشته و شمار دیگری از افسران افغان و خارجی زخم برداشتند."

"مجروحین به اسرع وقت به شفاخانه انتقال و فرد حمله کننده توسط سربازان اردوی ملی کشته شد."

این در حالی است که بی بی سی مطلع شده که این تیراندازی پس از یک مشاجره لفظی اتفاق افتاده است.

منابع در وزارت دفاع به بی بی سی گفته اند که مهاجم یک سرباز افغان بوده که سه سال پیش به استخدام ارتش افغانستان درآمده بود.

حامد کرزی رئیس جمهوری افغانستان نیز این حمله را محکوم کرده است.

در خبرنامه ارگ ریاست جمهوری آمده "رئیس جمهوری افغانستان حمله بر منسوبین اردوی ملی و مربیان خارجی را که مصروف بازدید از تاسیسات نظامی اکادمی و توانمند ساختن نیروهای نظامی افغانستان بودند، کار دشمنانی دانست که نمی خواهند این کشور صاحب نهاد های نیرومند شود."

محمدافضل امان، رئیس اداره عملیات ستاد ارتش افغانستان به بی‌بی‌سی فارسی گفت که در تیراندازی ژنرال غلام سخی فرمانده اکادمی ملی نظامی زخمی شده‎است.

آقای امان قبلا به خبرگزاری فرانسه گفته بود که نیروهای خارجی هم متحمل تلفاتی شده‌اند.

این افسر وزارت دفاع تاکید کرد که هنوز اطلاعات دقیق درباره این رویداد در دست نیست و تیم‌های تحقیقات حقوقی و اطلاعاتی وزارت دفاع در محل رویداد سرگرم تحقیق هستند.

رسانه‌های محلی گزارش کرده‌اند که سه سرباز آمریکایی و یک افسر ایتالیایی بر اثر شلیک یک سرباز افغان از پای درآمده‌اند.

اما نه وزارت دفاع و نه نیروهای ناتو در کابل این گزارشها را تایید کرده‌اند.

دفتر مطبوعاتی ناتو در کابل گفته که تایید می‌کند که در مقر اکادمی نظامی واقع در قرغه در غرب کابل حادثه‌ای رخ داده اما هیچ توضیحی درباره چگونگی آن ارائه نکرده است.

دانشگاه نظامی کابل که از آن به عنوان اکادمی ملی نظامی یاد می‌شود، سال گذشته با حضور حامد کرزی رئیس جمهوری افغانستان و فیلیپ هاموند وزیر دفاع بریتانیا گشایش یافت.

آقای امان گفت که دو نهاد آموزشی مربوط وزارت دفاع افغانستان در داخل محوطه دانشگاه نظامی واقع شده که یکی اکادمی ملی نظامی و دیگری اکادمی عالی افسران ارتش است.

او افزود که نیروهای بریتانیایی و آمریکایی به این دو نهاد کمک مالی می‌کنند، اما مدیریت آنها به دست وزارت دفاع است.



پر بازدیدترین دانشگاه خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی