پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه خارجی          05 مهر 1393 - 27 September 2014


رده‌بندی جهانی دانشگاه‌ها مبهم و ناکارآمد است

 مقامات آموزشیِ دولت نروژ در بررسی وضعیت دانشگاه‌های این کشور در رده‌بندی‌های جهانی به ویژه در مقایسه با دانشگاه‌های کشورهای اسکاندیناوی، این رده‌بندی‌ها را مبهم و متعصبانه دانستند.
در این مطالعه که از سوی وزارت علوم و تحقیقات نروژ انجام شده،‌ وضعیت دانشگاه‌های این کشور در رده‌ بندی‌های جهانی مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت نتایج حاصل از آن، رده بندی‌های جهانی را ناکارآمد و خیالی اعلام کرد.

این وزارتخانه قصد داشت کارآیی این رده بندی‌ها را برای دانشگاه‌ها به صورت عملی ارزیابی کند و ببیند که عوامل ملی و سطح مختلف دانشگاه‌ها چگونه تفاوت میان دانشگاه‌های کشورهای اسکاندیناوی را توجیه می‌کند. در این بررسی، رده بندیِ دانشگاه‌های جهان «شانگهای» (ARWU) و رده بندی ارائه شده از سوی موسسه «تایمزهایراجوکیشن» (THE)‌ مورد بررسی دقیق قرار گرفت.
یونیورسیتی ورلد نیوز، این وزارتخانه تاکید کرد: مهمترین نتایج حاصل از مطالعه رده‌بندی‌های اعلامی از سوی تایمزهایراجوکیشن و موسسه شانگهای این است که در تهیه این گونه رده بندی‌ها مبتنی بر درجه بندی‌های وسیع از عوامل واهی و متعصبانه استفاده شده که اغلب ارتباط اندکی با کیفیت آموزش و تحقیقات دارند و به همین دلیل تاثیری در بهبود وضعیت آموزش و تحقیقات در این کشور نخواهند داشت.

این وزارتخانه اعلام کرد که این رده بندی‌ها هیچ دستاورد مفیدی برای آموزش عالی ندارند.


پر بازدیدترین دانشگاه خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی