پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه خارجی          08 آذر 1393 - 29 November 2014


 چین اعطای مجوز به آژانس‌های اعزام دانشجو را سخت‌تر می کند

 دولت چین اعطای مجوز به آژانس‌های اعزام دانشجو به دانشگاه‌های خارجی را سخت‌تر خواهد کرد.

دولت چین قصد دارد در اعطای مجوز به آژانس‌های اعزام دانشجو به دانشگاه‌های خارجی سختگیری کند زیرا این آژانس‌ها طی سالیان اخیر با اتهاماتی نظیر دستکاری و تقلب در پرونده متقاضیان و دست داشتن در تهیه مقالات برای دانشجویان متقاضی تحصیل در دانشگاه‌های انگلیس، آمریکا، استرالیا و سایر کشورها مواجه شده‌اند. از این پس آژانس‌های اعزام دانشجوی خارج از پکن که نظارت بر آنها دشوار است باید برای اخذ مجوز در استان محل فعالیت خود اقدام کنند. لزوم نظارت بر فعالیت‌های این بخش پس از وصول شمار زیادی شکایت از سوی متقاضیان و مشتریان این آژانس‌ها در خارج و داخل اهمیت پیدا کرد.

«یانگ شوآی» مشاور ارشد انجمن خدمات تحصیلات خارج از کشور پکن (BOSSA) که یک آژانس سازمان دهنده تحت نظارت وزارت آموزش چین محسوب می‌شود گفت: بسیاری از خانواده‌ها به آژانس‌های اعزام دانشجو اعتماد ندارند.

وی افزود: این آژانس‌ها به دلیل تشکیل پرونده‌های جعلی و کلاهبرداری در سایر کشورها بی اعتبار شده‌اند. اما بی اعتباری آنها در داخل چین بیشتر به دلیل وعده‌های واهی و پوچ است.

اولیا قصد دارند فرزندان خود را به بهترین دانشگاه‌ها بفرستند و این آژانس‌ها نیز به آنها وعده می‌دهند که آنها را در رسیدن به خواسته‌هایشان یاری می‌کنند اما عملا کاری از دست آنها بر نمی‌آید زیرا نمرات و وضعیت تحصیلی متقاضیان در حد مطلوب نیست.

بنا بر ارزیابی‌های رسمی BOSSA که سال گذشته انجام شد، حدود 454 آژانس دارای مجوز تاکنون به صورت رسمی گردآوری شده‌اند که حدود 70 آژانس از این بین که معمولا بزرگترین این آژانس‌ها هستند در پکن فعالیت می‌کنند. بسیاری از این آژانس‌ها که در وسعت کوچک و متوسط فعالیت می‌کنند، سالانه کمتر از 500 دانشجو به خارج از کشور اعزام می‌کنند. در حالیکه تنها سه آژانس بزرگ پکن برای بیش از 10 هزار دانشجو در سال در دانشگاه‌های خارجیِ بیش از 20 کشور، پذیرش می‌گیرند. همچنین بنا بر اعلام BOSSA در سال گذشته میلادی (2013) آژانس‌های عضو این انجمن یا آژانس‌های دارای مجوز، در مجموع 125 هزار و 200 دانشجو به دانشگاه‌های خارج اعزام کرده‌اند که این رقم نسبت به سال قبل از آن 8.5 درصد افزایش نشان می‌دهد. اما در حال حاضر در پکن دستکم 1000 آژانس غیرمعتبر در حال فعالیت هستند. علاوه بر این هزاران آژانس کوچک غیرمجاز دیگر نیز در شهرها و استان‌های مختلف چین فعالیت می‌کنند که برخی از آنها سالانه تنها یک یا دو دانشجو به دانشگاه‌های خارجی اعزام می‌کنند.

در گذشته آژانس‌های تحصیلات خارجی می‌بایست مجوز فعالیت خود را از سوی وزارت آموزش چین اخذ می‌کردند اما چند سالی است که وزارت آموزش چین اعطای مجوزهای جدید را متوقف کرده زیرا باور دارد در این کشور به تعداد کافی آژانس اعزام دانشجو وجود دارد.


تگ ها چین اعطای مجوز به آژانس‌های اعزام دانشجو

پر بازدیدترین دانشگاه خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی