پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه خارجی          07 شهریور 1389 - 29 August 2010

گزارش تصویری تشریحی/
زیتون - اولین کالج اسلامی آمریکا / استقبال دانشگاه های آمریکا
خبرگزاری مهر- گروه حوزه و دانشگاه: رسانه های آمریکایی در روزهای اخیر خبر دادند که اولین کالج اسلامی آمریکا در برکلی کالیفرنیا از روز 23 آگوست کار خود را رسما آغاز کرد به همین منظور در گزارشی تصویری تشریحی به جزئیات ایجاد این کالج اسلامی می پردازیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، این کالج که "زیتون" (Zaytuna College) نام دارد از سوی انجمن مدارس و کالجهای غرب آمریکا مجوز گرفته است و از سال تحصیلی 2011- 2010 در سه رشته حقوق اسلامی، الهیات و زبان عربی تربیت دانشجویان را آغاز کرده است.

این کالج اولین کلاسهای خود را از روز 23 آگوست با 15 دانشجو آغاز کرد. مراسم گشایش سال تحصیلی این کالج اسلامی برکلی با قرائت سوره مریم توسط یک دانشجوی دختر آغاز شد و پس از آن جیمز دوناه استاد علم اخلاق و رئیس اتحادیه فارغ التحصیلان الهیات دانشگاه برکلی حمایت خود را از این مدرسه اسلامی اعلام کرد.

در این مراسم، حاتم بازیان، زیاد شکیر و حمزه یوسف سه موسس این کالج ابراز امیدواری کردند که این مدرسه روابط میان اعضای جامعه اسلامی و سایر گروههای مذهبی محلی را بهبود بخشد.

کالج زیتون در تلاش است تا اعتبارنامه ای را از موسسات معتبر اسلامی از جمله دانشگاه الازهر مصر دریافت کند.

الهیات اسلامی، علم اخلاق اسلامی، حقوق اسلامی، بازرگانی اسلامی و زبان عربی از جمله دوره های آموزشی کالج زیتون است. یکی از اهداف این کالج، آشنایی دانشجویان با تاریخ، اصول و قوانین اسلامی و استفاده از این رهنمودها در زندگی هزاره سوم است.

آموزش زبان عربی یکی از مهمترین دوره های کالج زیتون است که در آن علاوه قواعد زبان عربی، دوره های تجوید و حفظ قرآن کریم نیز به دانشجویان ارائه می شود.

در پی گشایش این کالج، سایر دانشگاههای آمریکا در نیویورک و شیکاگو نیز در تلاشند که کالجهای اسلامی راه اندازی کنند.

این کالج قصد دارد کلاسهای خود را در پردیس مختص خود برگزار کند اما درحال حاضر مقر آن در اتحادیه فارغ التحصیلان الهیات دانشگاه برکلی است.

کالج زیتون، ثمره بیش از یک دهه ترویج پژوهشگری اسلامی در آمریکا است. این کالج فعالیت خود را در قالب موسسه زیتون در سال 1996 آغاز کرد. سپس در سال 2004 طرح تاسیس یک مدرسه دینی و برنامه تبدیل شدن این مدرسه در سالهای آینده به یک کالج اسلامی ارائه شد.

این کالج با بودجه اولیه 30 میلیون دلار آغاز به کار کرده و قرار است 3 تا 4 میلیون دلار دیگر را برای توسعه عملیاتی خود اختصاص دهد.

بنیانگذاران این کالج امیدوارند که ظرف 10 سال آینده 500 دانشجو در این مدرسه عالی اسلامی آمریکا مشغول به تحصیل شوند.

روسای کالج زیتون خاطر نشان کردند که قصد دارند رشته مطالعات اسلام شیعه را هم به دوره های آموزشی خود اضافه کنند.

یک دانشجوی دختر در حال قرائت سوره مریم در مراسم گشایش کالج زیتون

جیمز دوناه رئیس اتحادیه فارغ التحصیلان الهیات برکلی

سخنرانی یکی از سه بنیانگذار کالج زیتون

دانشجویان دختر

گروهی از دانشجویان پسر

خبرگزاری مهر

پر بازدیدترین دانشگاه خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی