پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه خارجی          24 بهمن 1395 - 12 February 2017


دانشگاه معروف به کارآفرینی و تحقیق / فارغ التحصیلان خاص دانشگاه ام آی تی

انستیتو فناوری ماساچوست در آمریکا در رده بندی های مختلف برترین دانشگاه دنیا شناخته شده است. بسیاری از فارغ التحصیلان این دانشگاه به افرادی تاثیرگذار در رشته های مختلف تبدیل شده اند.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، انسیستو فناوری ماساچوست یک دانشگاه تحقیقاتی خصوصی در کمبریج ایالت ماساچوست آمریکاست. این دانشگاه در سال ۱۸۶۱ میلادی درپی گسترش فرایند صنعتی شدن آمریکا مدل دانشگاه پلی تکنیک اروپا را در پیش گرفت و روی دستورالعمل آزمایشگاهی  علوم کاربردی و مهندسی تاکید کرد.

یکی از نکات مهم و به عبارتی بهترین دلیل این دانشگاه برای حفظ عنوان برترین دانشگاه جهان درسال ۲۰۱۷ (براساس رده بندی QS) وجود تحقیقات وسیع و فارغ التحصیلانی هوشمند است. تا سال ۲۰۱۵ میلادی ۸۵ برنده جایزه نوبل، ۵۲ برنده مدل ملی علوم در آمریکا، ۳۴ فضانورد، ۱۹ برنده جایزه تورینگ و ... از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند. علاوه بر آن این فارغ التحصیلان در سراسر نقاط دنیا به افرادی تاثیر گذار تبدیل شده اند و برای مردم نام های آشنایی هستند. علی اکبر صالحی(وزیر امور خارجه پیشین و رییس فعلی سازمان انرژی اتمی ایران، کوفی عنان دبیرکل سابق سازمان ملل، ماریو دراگی رییس بانک مرکزی اتحادیه اروپا، بن برنانک رییس سابق فدرال رزرو و...برخی از فارغ التحصیلان برتر آن هستند.

فارغ التحصیلان فعلی کارآفرینان آینده

تحقیقات در MIT ریشه ای کهن دارد. محققان دانشگاه طی سال های جنگ جهانی دوم و جنگ سرد روی کامپیوتر، رادار و هدایت اینرسیایی کار کردند. تحقیقات  درحوزه فناوری دفاعی در سال های پس از جنگ به گسترش سریع دانشگاه و پردیس های آن منجر شد. همچنین MIT از دیرباز به دلیل تحقیقات و آموزش های برتر خود در علوم فیزیکی و مهندسی و در این اواخر در حوزه زیست شناسی، اقتصاد، زبان شناسی و مدیریت نیز شناخته شده است. یکی از نکات جالب درباره MIT، فرهنگ کارآفرینی قدرتمند آن است. به طوریکه براساس تحقیق موسسه کافمن اگر قرار بود با درآمد شرکت هایی که فارغ التحصیلان MIT تاسیس کرده اند، کشور جداگانه ای ایجاد شود، آن کشور عنوان هفدهمین اقتصاد بزرگ دنیا را از آن خود می کرد.هچنین شرکت هایی مانند اینتل، تگزاس اینسترومنت، ۳Com، کوالکام، راکول اینترنشنال و دراپ باکس نیز توسط فارق التحصیلان این دانشگاه تاسیس شده اند.

دولت تامین کننده اصلی بودجه های تحقیقات

در سال ۱۹۳۴ میلادی MIT  عضو بنیاد دانشگاه های آمریکا شد و از آن زمان دانشگاهی تحقیق محور با حجم بالایی از فعالیت های تحقیقاتی است. به طوری که هزینه تحقیقات آن در ۲۰۰۹ میلادی به ۷۱۸.۲ میلیون دلار بالغ شد. البته دولت فدرال آمریکا منبع اصلی تامین بودجه های تحقیقاتی دانشگاه است. به طوریکه در سال ۲۰۱۱ میلادی وزارت بهداشت و خدمات درمانی ۲۵۵.۹، وزارت دفاع ۹۷.۵، وزارت انرژی ۶۵.۸ میلیون، بنیاد ملی علوم۶۱.۴ و ناساس ۲۷.۴ میلیون دلار به این دانشگاه کمک کردند.

این دانشگاه قدیمی در عصر حاضر فعالیت های تحقیقاتی خود را گسترش داده است. علاوه برساختن پردازنده های مربوط به فناوری کامپیوتر و شبکه های نوین، دانشجویان و کارمند و اعضای هر دانشگاه  برخی از قدیمی ترین نسخه های بازی های کامپیوتری مانند Spacewar را تهیه کرده اند. بخش اعظم فرهنگ هکرها در دنیای معاصر نیز در این دانشگاه ایجاد شد.

راکتور هسته ای و تونل بادی در پردیس MIT

ساختمان پردیس این دانشگاه در سال ۱۹۱۶ ساخته شده است. البته با وجود کاهش حمایت های مالی دولت از این دانشگاه در ۲۵ سال اخیر، MIT برنامه گسترش پردیس های خود را اجرا کرده است. ساختمان خوابگاه ها و ورزشگاه هایی در همین راستا ساخته شده اند. همچنین چند ساختمان برای انجام تحقیقات  درحوزه های زیست شناسی، علوم مغزی و شناختی، ژنومیک، بیوتکنولوژی و تحقیقات سرطانی را احداث کرده است. یکی از نکات جالب درباره پردیس این دانشگاه وجود یک راکتور هسته ای است که از قدرتمندترنین راکتورهای دانشگاهی در آمریکا به حساب می آید. یکی دیگر از ساختار جالب این دانشگاه تونل بادی و یک مخزن بوکسل برای آزمایش طرح های کشتی و ساختارهای دریایی است. پردیس این دانشگاه نیز از سال ۲۰۰۵ میلادی مجهز به اینترنت بی سیم است و شامل سه هزار نقطه دسترسی است و ۸۷۰ هزار متر مربع از پردیس را دربرمی گیرد.

برنامه های فشرده درسی

این دانشگاه برنامه های متنوعی برای دوره کارشناسی دارد. تمام دانشجویان دوره کارشناسی باید یک برنامه درسی به نام «ملزومات کلی انسیستو» را بگذارنند. ملزومات بخش علوم به طور کلی در سال اول تکمیل می شود زیرا پیش شرط حضور در رشته های  مهندسی و علوم است. این برنامه شامل دو واحد فیزیک، دو. واحد ریاضیات، یک واحد شیمی و یک واحد زیست شناسی است. رشته های علوم انسانی، هنر و علوم اجتماعی نیز شامل ۸ واحد دروس علوم انسانی، هنر  و علوم اجتماعی است. شیوه تدریس در این دانشگاه به طور کلی ترکیبی از سخنرانی، قرائت متون توسط استادیار یا دانشجویان فارغ التحصیل، جلسات هفتگی حل مشکلات و آزمون های دوره ای است. جالب آنکه کارشناسان آموزشی حجم تراکم متون تدریسی در دانشگاه MIT  را به نوشیدن آب از شلنگ آتش نشانی تشبیه کرده اند!

هزینه های تحصیل

در سال ۲۰۱۲ میلادی هزینه دانشگاه در مقطع کارشناسی به طور کلی ۴۰۷۳۲ دلار و هزینه های سالانه ۵۲۵۰۷ دلار تخمین زده شد. این درحالی است که ۶۲ درصد دانشجویان آن از کمک هزینه های مالی به شکل بورسیه و وام های دانشجویی از سوی موسسات فدرال و ایالتی دریافت کردند. در سال تحصیلی ۲۰۱۲-۲۰۱۱ میلادی ۶۵۱۰ دانشجوی کارشناسی در این دانشگاه فعال بودند که ۴۵ درصد آنان زن بودند. این دانشجویان از ۵۰ ایالت آمریکا و ۱۱۵ کشور خارجی در MIT  گردهم جمع شده اند. جالب آنکه ۹۷ درصد این دانشجویان این دانشگاه جزو ۱۰ دانش آموز برتر کلاس خود در دبیرستان بوده اند.

ساختار دانشگاه

 MIT  یک سازمان غیر انتفاعی است که هیات امنا به نام شرکت MIT برآن نظارت می کنند.هیات کنونی شامل ۴۳ عضو است که برای مدت ۵ سال انتخاب می شوند. همچنین دارای ۲۵ عضو دائمی است که تا تولد ۷۵ سالگی شان می توانند عضو  هیات امنا باقی بمانند. همچنین MIT دارای پنج دانشکده علوم، مهندسی، معماری و برنامه ریزی، مدیریت و دانشگاه علوم انسانی و هند و علوم اجتماعی است. همچین یک کالج علوم درمانی و فناوری دارد. جالب آنکه در اینجا دانشکده حقوق و  پزشکی وجود ندارد.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین دانشگاه خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی