پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه پیام نور          26 مهر 1390 - 18 October 2011



تبلیغات موسسات جعلی فراگیر پیام نور در هرمزگان



با آغاز ثبت نام آزمون فراگیر پیام نور نه تنها ایامی پر ازدحام برای دفاتر پستی ایجاد شده بلکه بازار داغ رقابت تبلیغاتی موسسات آمورشی مجاز و غیر مجاز فراگیر نیز شروع می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، تبلیغات موسسات آموزشی غیرمجاز با دادن وعده های وسوسه انگیزی چون " با یک تلفن دانشجوی دانشگاه پیام نور شوید" و ... در سطح شهر افزایش یافته و هر نوجوان پشت کنکوری را غافل از صحت یا سقم وعده ها جذب خود می کند.

موسساتی که با سواستفاده از رویای تحصیلات عالی خانواده ها و اخذ هزینه های گزاف، سود کلانی به جیب می زنند و فارغ از ترس و واهمه ای به صورت زنجیره ای توسعه می یابند، این در حالیست که مسئولان آموزش عالی تنها به صدور اطلاعیه بسنده کرده اند.

افراد مختلف با کاغذها و پوسترهای رنگی در خیابانهای منتهی به اداره پست مرکزی شهر بندرعباس و حتی در خیابانهای پر رفت و آمد جلوی راه عابران سبز می شوند و دست خود را به سمت رهگذران دراز می کنند تا فراگیر آن هم از نوع غیرمجاز را تبلیغ کنند.

زمانیکه وارد اداره پست می شوید شاهد حضور موسسات آموزشی و مشاوره ای بسیاری می شوید که با پرداخت هزینه ای به عنوان اجاره در این مکان سعی در مشاوره دادن به داوطلبان تشنه ورود به دانشگاه ها هستند و به هر طریقی سعی در ارائه بسته های پیشنهادی به داوطلبان دارند.

استقبال بیشتر مراجعان از میزهای مربوط به موسسات فراگیر به نسبت باجه های مربوط به ثبت نام این دوره ها در دانشگاه پیام نور از صحنه های عجیبی است که به محض ورود به سالن اصلی دفتر پست مشهود است.

منصور فرخی سرپرست دانشگاه پیام نور استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار مهر از آغاز ثبت‌نام آزمون کارشناسی فراگیر دانشگاه پیام‌نوراز یکشنبه خبر داد و گفت: ثبت‌نام آزمون دوره‌های فراگیر کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد دانشگاه پیام‌نور از سه آبان‌ماه آغاز می شود.

فرخی زمان برگزاری کنکور دوره‌های فراگیر دانشگاه پیام‌نور را روز 23 دی‌ماه اعلام کرد.

وی در خصوص تبلیغات موسسات در سطح شهر در خصوص دوره های فراگیر پیام نور نیز گفت: شرط پذیرش در دانشگاه پیام نور صرفا ثبت نام در این موسسات نیست بلکه این موسسات تنها کلاسهای آمادگی را برای داوطلبان تحصیل در دانشگاه پیام نور برگزار می کنند و نمی توانند به داوطلبان تضمین قبولی بدهند.

وی همچنین متذکر شدند که محتوای دفترچه فراگیر این نوبت نسبت به سالهای قبل تفاوتهای چشمگیری دارد و بر اساس آخرین اصلاحیه آئین نامه فراگیر تنظیم شده از این رو لازم است داوطلبان این دفترچه را به دقت مطالعه کرده و به بروشورهای تبلیغاتی و مشاوره های آموزشگاههای غیرمجاز که مبتنی بر اطلاعات پیشین، ناقص و بدون توجه به تغییرات ایجاد شده در ضوابط پذیرش، آموزش رشته ها و غیره صورت می گیرد، توجه نکنند.

وی در پاسخ به این سئوال که "برخی از موسسات خود را مجری برگزاری دوره های فراگیر معرفی کرده و حتی مدارک ثبت نامی نیز از داوطلب دریافت می کنند"، اظهار داشت: هیچکدام از موسسات نماینده دانشگاه پیام نور نیستند و وزارت علوم نیز تنها برای برگزاری کلاسهای آمادگی به این موسسات مجوز اعطا کرده است.

فرخی اظهارداشت: ثبت نام همه داوطلبان فراگیر نیز صرفا از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود که خود داوطلب نیز می تواند از طریق اینترنت برای ثبت نام اقدام کند.

وی همچنین در خصوص روند ثبت نام تا ورود به دانشگاه داوطلبان فراگیر اظهار داشت: داوطلب در زمان تعیین شده از سوی سازمان سنجش نسبت به تهیه دفترچه کنکور فراگیر از طریق دفاتر پستی یا سایت سازمان سنجش اقدام و پس از انتخاب رشته و دانشگاه مورد نظر، از طریق سایت سازمان سنجش ثبت نام کنند. سپس با تهیه منابع درسی قید شده در دفترچه ومطالعه آن در روز 23دی ماه در امتحان پایانی شرکت کرده و در صورت کسب نمره لازم و اخذ معدل 14 برای دوره کارشناسی ارشد و کسب معدل 12 برای مقطع کارشناسی، موفق به راهیابی به دانشگاه شده و به عنوان دانشجوی ترم دوم ادامه تحصیل خواهد داد.

این طور که پیداست با وجود تذکرهای مختلف دانشگاه پیام نور و مسئولان مبنی بر غیرقانونی بودن فعالیت این موسسات و همچنین عدم ارتباط آنها با این دانشگاه همچنان مردم به آنها تمایل زیادی نشان می دهند.


تگ ها موسسات جعلی پیام نور،فراگیر پیام نور

پر بازدیدترین دانشگاه پیام نور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی