پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه پیام نور          19 دی 1392 - 09 January 2014



اولویت‌های دانشگاه پیام‌نور در دوره جدید

تجمیع واحدهای زیان‌ده و رشته‌های کم‌تقاضای دانشگاه پیام‌نور

سرپرست دانشگاه پیام نور از اجرای 22 فعالیت جهت ایجاد نشاط و شادابی در دانشگاه و همچنین ترمیم هرم هیات علمی دانشگاه خبر داد.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از: سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر فراهانی در نشست روسای استانی گفت: 22 فعالیت خرد اما تاثیرگذار در ایجاد نشاط و امید در دانشگاه پیام نور آغاز شده است که برای اجرایی شدن تمامی فعالیت ها نیازمند مشارکت تمامی همکاران دانشگاه پیام نور در سراسر کشور هستیم.

وی افزود: احساس آرامش و اعتماد، حق کارکنان دانشگاه اعم از اساتید و کارمندان است. همان طور که دانشجویان لازم است بانشاط و امیدوار باشند در تلاش هستیم از هر اقدامی که به امنیت شغلی کارکنان و اعتماد آنها لطمه می زند جلوگیری شود.

فراهانی همچنین به سه نکته مهم در سیاست کلان دانشگاه اشاره کرد و گفت: بحث کیفی بخشی به آموزش تاکنون بارها مطرح شده است و باید در جهت اجرایی شدن این موضوع گام های اساسی برداشت چرا که در برهه‌ای هستیم که دانشگاه باید با قابلیت‌های ارزشمند خود مورد انتخاب داوطلبان تحصیل در دانشگاه‌ها قرار گیرد .

هرم هیات علمی پیام‌نور ترمیم می‌شود

وی به وضعیت هرم اعضای هیات علمی دانشگاه اشاره کرد و گفت: از تعداد 3750 عضو هیات علمی دانشگاه ، 2455 مربی و بعضا دستیار، 1212 نفر استادیار و 99 استاد و دانشیار هستند و این نشان می‌دهد که 65 درصد هرم هیات علمی دانشگاه پیام نور را مربیان تشکیل می دهند و این یک آسیب جدی بر پیکر علمی دانشگاه به شمار می رود که باید خود را برای گذر از این وضعیت آماده کنیم.

سرپرست دانشگاه پیام نور با عنوان اینکه طرح ارتقای علمی و پژوهشی اساتید باید در دستور کار قرار گیرد، اظهار داشت: آنچه مورد نظر هیات رئیسه دانشگاه است ترمیم هرم هیات علمی است. پرونده اعضای هیات علمی با مرتبه استادی و دانشیاری نباید در کمیته های منتخب و کمیسیون های تخصصی متوقف بماند. ضمن اینکه بسترهای ارتقا برای اعضای هیات علمی که دارای شرایط ارتقا هستند ، باید فراهم شود.

به گفته فراهانی، در زمینه رسیدگی به پرونده ارتقای اعضای هیات علمی هیچ گونه اهمال و ایجاد مانع را نمی پذیریم و از طرفی نیز شرایط ارتقا مطابق با آیین نامه های موجود و مانند سایر دانشگاه ها خواهد بود .

وی گفت: اهمیت به پژوهش و جایگاه اساتید آن طور که شایسته و بایسته است در دانشگاه پیام نور که دارای پتانسیل بالقوه ارزشمندی است ، نهادینه نشده که امیدواریم با قدرت و اهتمام بیشتری در این مسیر گام برداریم.

سرپرست دانشگاه پیام نور اظهار داشت : با موافقت دفتر شورای گسترش وزارت علوم ، مجوز پنج رشته در مقطع دکتری دانشگاه پیام نور داده شد که این امر تایید و تاکیدی بر جایگاه کیفی دانشگاه و ضرورت توسعه تحصیلات تکمیلی از سوی مسئولان عالی وزارت علوم است . اما در این راستا باید با هوشمندی و تلاش صادقانه گام برداریم.

حذف محدودیت یکبار پذیرش رشته‌ محل‌های پیام نور

وی با اشاره به نگرانی موجود مبنی بر یک بار پذیرش کل رشته محل های دانشگاه، اظهار داشت: خوشبختانه با تدبیر و موافقت شورای گسترش آموزش عالی این موضوع مرتفع شد و در حال حاضر تمام رشته ها با یک بار پذیرش، به پذیرش قطعی تبدیل شده است.

فراهانی کتاب را سند علمی دانشگاه پیام نور دانست و گفت: دانشگاه پیام نور دانشگاهی کتاب محور است و نقش بنیادین و بی بدیل کتاب در آموزش دانشگاه پیام نور برهیچ کس پوشیده نیست. در حال حاضر 1500 عنوان کتاب درسی داریم و ابلاغ تالیف 1000 عنوان کتاب درسی نیز صادر شده است اما فرایند تالیف کتاب نیاز به بازنگری اساسی دارد و کتاب دانشگاه پیام نور باید از یک پشتوانه علمی قابل قبولی برخوردار باشد . ساز و کار اجرایی تدوین باید به گونه ای باشد که دانشگاه از همکاری مولفان برجسته و صاحب نام محروم نشود.

تجمیع واحدهای زیانده و رشته‌های کم تقاضای پیام نور

وی به تجمیع رشته های کم تقاضا اشاره کرد و گفت: 4000 رشته محل از مجموع رشته های دانشگاه پیام نور دارای ظرفیت زیر 10 نفر هستند و این دانشگاه را با خسارت و افت کیفیت مواجه می کند . از این رو تمامی استانها باید با بررسی های دقیق و کارشناسانه با یک برنامه هدفمند در تجمیع رشته هایی که بعد از گذشت سه سال متوالی هنوز ظرفیت زیر 10 نفر دارند ، اهتمام ورزند.

وی همچنین به تجمیع واحدهای زیان‌ده اشاره کرد و گفت: ادغام و تجمیع واحدهای دانشگاه پیام نور باید با حساسیت بسیار زیاد و با شیبی ملایم پس از بررسی های دقیق و کارشناسانه صورت گیرد تا به این ترتیب از حجم زیان دانشگاه کاسته شود.

فراهانی اظهار داشت: برای توسعه تحصیلات تکمیلی، جایگاه فعلی دانشگاه دستیابی به هدف مورد نظر را محقق نمی کند . همه روسای استانی باید در مسیر حرکت رو به جلو داشته باشند .

سرپرست دانشگاه پیام نور در پایان تقویت زیرساخت های آموزش مجازی و همچنین توسعه فعالیت های برون مرزی و بین المللی را نیز از اهم برنامه های در دستور کار خود نام برد.

تگ ها رشته های کم متقاضی دانشگاه پیام نور دانشگاه پیام نور رشته های پر متقاضی رشته های کم متقاضی

پر بازدیدترین دانشگاه پیام نور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی