پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه پیام نور          18 خرداد 1393 - 08 June 2014


پیام رئیس دانشگاه پیام نور واحد آمل در رابطه با بد حجابی





 رئیس دانشگاه پیام نور واحد آمل یکی از مشکلات جامعه ما را عدم خودباوری فرهنگی دانست و تصریح کرد: این کوچک شمردن فرهنگ عظیم اسلامی و ایرانی ما را در مقابل هجمه‌های فرهنگی غرب آسیب‌پذیر کرده است.

علی ابوالحسنی منطقه مازندران، با اشاره به برنامه‌های فرهنگی این دانشگاه گفت: اعزام کاروان راهیان نور به مناطق جنگی، برگزاری مسابقات قرآنی استان و برگزاری مراسم‌های مختلف با موضوع عفاف و حجاب، ولادت و شهادت ائمه معصوم و بزرگان دین در این دانشگاه از اهم این برنامه‌هاست.

وی با اشاره به شاخصه‌های یک دانشجوی ایده آل، افزود: امروزه متأسفانه تا حدودی دانشجویان ما تحت تأثیر فرهنگ‌های سیاست‌گذاری‌شده و هدفمند سریال‌های ماهواره‌ای قرار گرفتند که ریشه این تاثیرپذیری و خودباختگی به دوره قبل از جوانی و ورود به دانشگاه مرتبط است.

ابوالحسنی یکی از مشکلات جامعه ما را عدم خودباوری فرهنگی دانست و تصریح کرد: این کوچک شمردن فرهنگ عظیم اسلامی و ایرانی ما را در مقابل هجمه‌های فرهنگی غرب آسیب‌پذیر کرده است.

وی ادامه داد: امروزه باید دانشجویان ما بیشتر با عمق فرهنگ خودی آشنا شوند تا به برتری داشته‌های فرهنگی خود ایمان پیدا کنند و در مقوله‌های فرهنگی به خودباوری برسند.

رئیس دانشگاه پیام نور واحد آمل با اشاره به هجمه‌های فرهنگی دشمنان در تخلیه باورها دینی جوانان، اظهار کرد: استاد دانشگاه بی‌شک نقش تأثیرگذار و غیرقابل انکاری در هدایت و هویت‌بخشی جوانان دارد اما پرورش خودباوری باید از پایه در آموزش و پرورش آغاز تا با تقویت آن خروجی دانشگاه‌های ما، محصلین روشنفکر، خودباور و معتقد به ارزش‌های اسلامی باشند.

وی افزود: استاد می‌تواند با دانش و بینشش این خودباوری در همه زمینه‌ها را در دانشجو تقویت و او را از اغراض و نقشه‌های شوم دشمنان مطلع کند.

این استاد دانشگاه با اشاره به بحث رعایت عفاف و حجاب در دانشگاه، عنوان کرد: عفت مقوله‌ای است که دانشجویان پسر و دختر را شامل می‌شود و عفت تنها در پوشش نیست بلکه عفاف در گفتار، کردار، اندیشه و... را نیز دربر می‌گیرد.

وی در نحوه برخورد با دانشجویان کم‌حجاب و بدحجاب، افزود: تصمیم‌گیری در این باره در شورا با همفکری اساتید انجام می‌شود.

ابوالحسنی بیان کرد: برخورد پلیسی با کم حجاب‌ها مورد پذیرش ما نیست و ما بیشتر سعی می‌کنیم با زبان نرم دانشجویانی که بدحجاب هستند یا کم حجابند با توصیه و مشاوره متقاعد کنیم.

وی اقامه نماز جماعت را در دانشگاه مهم دانست و افزود: در کلاس‌های ما اذان پخش می‌شود و ما این رو مدنظر قرار دادیم و به اساتید اعلام کردیم که بین ساعت نماز، کلاس تشکیل ندهند.

گفتنی است؛ دانشگاه پیام نور آمل از سال 1376 تأسیس شد و تاکنون حدود 38 رشته در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد اکنون حدود 13 عضو هیئت علمی، 3500 دانشجو و 53 پرسنل کارمند دارد.


پر بازدیدترین دانشگاه پیام نور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی