پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه پیام نور          06 شهریور 1393 - 28 August 2014


درخواست سه میلیاردی برای اعطای مجوز ساخت مجموعه فرهنگی


 رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی با اشاره به پلمپ شدن یکی از درهای دانشگاه پیام نور مشهد به دلیل عملیات احداث مجتمع فرهنگی اظهار کرد: برای اعطای مجوز ساخت مجموعه فرهنگی در جنب دانشگاه پیام نور مشهد شهرداری از ما سه میلیارد تومان درخواست کرده است.
 دکتر ابراهیم تقی‌زاده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه متاسفانه زمانی که ساختمان این دانشگاه احداث ‌می‌شد، کسی پیش‌بینی پذیرش دانشجو با این تعداد زیاد را نمی‌کرد گفت: به همین دلیل مجموعه دانشگاه پیام نور مشهد در مجموعه کوچکی به مساحت 2.5 هکتار احداث شد؛ این در حالی است که سایر واحدهای ما در شهرستان‌ها به ندرت کمتر از 4 تا 5 هکتار مساحت دارد.

وی ادامه داد: برای این منظور مراجعات زیادی به استانداری و شهرداری داشتیم که تغییر نگاهی در این خصوص صورت گیرد و زمین مناسبی در اختیار دانشگاه پیام نور مشهد گذاشته شود تا بتوانیم به تدریج پردیس دانشگاه پیام نور را در این شهر احداث کنیم.

تقی‌زاده با بیان اینکه مراجعات دانشگاه پیام نور برای اختصاص فضای مناسب ساخت و ساز به نتیجه‌ای نرسیده است تصریح کرد: مسئولین ما را به منطقه گلبهار ارجاع دادند که عملیات احداث ساختمان را در آنجا دنبال کنیم اما باید توجه داشت که برای ما مقدور نیست دانشگاهی با این حجم دانشجو را به گلبهار انتقال دهیم.

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی اضافه کرد: پیش‌تر توانستیم مجوز احداث یک مجموعه فرهنگی را بگیریم که این تنها پرو‍ژه‌ای است که مجوزش برای احداث یک واحد جدید است؛ سایر اعتباراتی که برای ساخت ‌و سازها در نظر گرفته می‌شود، برای اتمام پروژه‌های قدیمی‌تر است.

تقی‌زاده گفت: با این حال دانشگاه پیام نور همزمان با پیگیری واگذاری زمین، به دنبال اخذ مجوز از شهرداری برای آغاز عملیات ساخت و ساز نیز بود اما متاسفانه به دلیل اختلافی که بین دانشگاه پیام نور مشهد و شهرداری منطقه 11 وجود داشت، شهرداری مدعی شد که مکان مورد نظر معبر عمومی است و دانشگاه اجازه فعالیت ندارد.

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی افزود: از سوی دیگرتقاضای شهرداری این بود که دانشگاه زمین را به آن واگذار کند که چنین مساله‌ای صورت نگرفت؛ متاسفانه هنوز پیمانکار عملیات احداث پروژه را شروع نکرده و درست زمانی که تنها مسجدی در داخل دانشگاه برای منظور دیگری تخریب شد، شهرداری وارد عمل شده و اقدام به پلمپ کرد.

وی با اشاره به مبلغ سه میلیارد تومانی که شهرداری برای صدور مجوز ساخت و ساز از دانشگاه پیام نور درخواست کرده، خاطرنشان کرد: تنها یک میلیارد تومان از این مبلغ را شهرداری برای حذف پارکینگ از ما خواسته است؛ این رقمی غیرمتعارف بوده و عددی نجومی است؛ شهرداری برای این منظور دانشگاه را به طی مراحل پیشخوان ارجاع داد.

تقی‌زاده تاکید کرد: با این حال تقاضای ما از شهرداری این بود که به دلیل متولی بودن این نهاد در امور فرهنگی، نگاهی مساعدت‌آمیز در این خصوص داشته باشد اما متاسفانه تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دانشگاه این زمین را از وزارت مسکن و شهرسازی خریداری کرده است؟ گفت: بله؛ همچنین استانداری در این خصوص به شهرداری نامه‌ای داده که تاکنون این نهاد موافقتی نکرده است؛ با این حال چون هر دو نهاد شخصیت‌هایی حقوقی هستند، زیبنده نبود طرح دعوی حقوقی داشته باشیم.

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی ادامه داد: طبق قانون اگر شهرداری بخواهد معبری ایجاد کند، باید به ازای آن زمینی را وگذار کند؛ ما چاره‌ای جز افزایش فضا نداریم چراکه تعداد دانشجویان ما بسیار زیاد است.

دانشگاه پیام نور تنها در مقطع دکتری پذیرش دانشجوی حضوری دارد

‌تقی‌زاده در بخش دیگری در خصوص برخی گلایه‌های سایر مراکز علمی از پذیرش دانشجو به صورت حضوری در شعب این دانشگاه، اظهار کرد: سیستم آموزش دانشگاه نوع متفاوتی از فرایند آموزشی را دربر می‌گیرد؛ دانشگاه پیام نور در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به دو شکل نیمه حضوری و غیرحضوری اقدام به پذیرش دانشجو می‌کند؛ با این حال هنوز پذیرش دانشجو به صورت غیرحضوری در مقطع کارشناسی در دانشگاه پیام نور ایجاد نشده است.

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی ادامه داد: با این حال این فرایند در مقطع کارشناسی ارشد به هر دو شکل دنبال می‌شود؛ در حقیقت دانشگاه پیام نور آموزش حضوری به صورت تمام وقت به دانشجویی ارائه نمی‌دهد؛ این مساله تنها در مقطع دکتری وجود دارد و دانشگاه در دوره دکتری دانشجویان را به صورت حضوری آموزش می‌دهد.

وی تاکید کرد: آموزش حضوری تنها ویژه مقطع دکتری بوده که میانگین جلسات کلاس‌های آن بین 8 تا 10 جلسه در یک ترم است.

تقی‌زاده در بخش بعدی سخنانش در خصوص وضعیت پذیرش دانشجو در این دانشگاه خاطرنشان کرد: در برخی از رشته‌های تحصیلی با کاهش دانشجو مواجه بوده‌ایم؛ این مساله به دلیل افزایش پذیرش دانشجو در سایر دانشگاه‌هاست؛ در حقیقت سایر دانشگاه‌ها سطح پذیرش را افزایش داده‌اند.

وی تصریح کرد: به عنوان نمونه دانشگاه‌های پیام نور استان در سه سال گذشته در مجموع 70 هزار دانشجو داشت که این تعداد در سال جاری به 57 تا 58 هزار رسیده است.

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی با اشاره به مقطع کارشناسی ارشد، از افزایش ظرفیت‌های پذیرش دانشجو خبر داد و گفت: در حال حاضر 40 رشته تحصیلی در این مقطع در حال ارایه به دانشجویان است.

تقی‌زاده در مورد ایجاد رشته‌های تحصیلی جدید در این دانشگاه بیان کرد: در حال حاضر چند رشته جدید در دانشگاه ایجاد شده که با توجه به پیگیری‌ها و تصویب شورای گسترش این اتفاق رخ داده است؛ در حال حاضر تعدادی از این رشته‌ها فرایند تصویب را طی کرده و برخی دیگر نیز در حال ارزیابی در شورای گسترش است.

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی در خصوص اهم برنامه‌های فرهنگی شعب دانشگاه‌های پیام نور مشهد در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: ما امسال جشنوراه ملی مهدویت را در مهر ماه در مرکز سبزوار برگزار خواهیم کرد؛ این جشنواره کشوری بوده و دبیرخانه دایمی آن نیز در سبزوار مستقر شده است تا هر سال میزبان برگزاری این همایش باشد.

تقی‌زاده ادامه داد: این همایش به مدت دو روز برگزار خواهد شد که فراخوان مقاله نیز دارد.

وی یادآور شد: همایش کارآفرینی نیز قرار است در دی ماه در دوقارون در سطح استان برگزار شود؛ برگزاری این همایش از آنجایی که در حوزه کارآفرینی حایز رتبه بوده‌ایم، برای ما مهم است؛ همچنین پیگیر برگزاری همایش نانوتکنولوژی در بهمن ماه امسال هستیم؛ علاوه بر این در سوم مهر ماه نشست تخصصی اساتید حقوقی کل کشور نیز در دنشگاه پیام نور مشهد برگزار خواهد شد؛ همایش تجلیل از خادمین نماز نیز عنوان برنامه‌ای است که در سطح خراسان بزرگ برگزار خواهد شد.


پر بازدیدترین دانشگاه پیام نور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی