پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه پیام نور          31 شهریور 1393 - 22 September 2014


عدم تعهد دانشگاه پیام نور مشهد در قبال خوابگاه های دانشجویی

 سرپرست فرهنگی دانشگاه پیام‌نور مشهد گفت: این دانشگاه هیچ تعهدی در قبال هیچ خوابگاه دانشجویی ندارد و تنها اطلاعات خوابگاه‌های دانشجویی دیگر دانشگاه‌ها را در اختیار دانشجویانش قرار می‌دهد.

سید ضیاء جلالی، سرپرست فرهنگی دانشگاه پیام نور مشهد در گفتگو با خبرنگار "خبرگزاری دانشجو" در مشهد، گفت: در هر دانشگاهی باید نوع ارتباط میان دانشجو با دانشجو، استاد با استاد و این دو با هم تعریف شوند تا جایگاه کاری هر گروه مشخص شود.

وی به سابقه کار فرهنگی خود در دانشگاه پیام‌نور مشهد طی سال‌های 77 تا 87 اشاره کرد و افزود: در آن ایام اهداف ما رسیدن به خروجی دانشگاه مطلوب بود و در مجموع نیز ناموفق نبودیم و به این گفته امام راحل که "دانشگاه کارخانه انسان‌سازی است" تا حدی عمل کردیم.

سرپرست فرهنگی دانشگاه پیام نور مشهد با تاکید بر اینکه خروجی آن داشتن نیروهای با شهامت و با جسارت در مدیریت‌های کشور باشد، تصریح کرد: در آن 10 سال که در این دانشگاه با تفکر ساختاری خود پیش رفتیم، توانستیم چهره‌های شاخص را امروزی در نهادهای برتر فرهنگی استان داشته باشیم.

فضای فکری ما در دانشگاه پیام‌نور نشانه‌گیری آینده است

جلالی  در ادامه با بیان این‌که به دنبال سرگرم کردن دانشجو در غالب برنامه‌های فرهنگی نیستیم، تصریح کرد: فضای فکری ما در دانشگاه پیام نور نشانه‌گیری آینده است و ما به دنبال سرگرم کردن دانشجو در مراسم مناسبتی نیستیم.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی بلند مدت و اجرای برنامه‌های هدف‌مند و گسترده از اهداف فرهنگی ما در دانشگاه است که شامل انجام امور مطلقا فرهنگی و برخی امور غیر فرهنگی به عنوان فوق برنامه است که موجبات تقویت دانشگاه را فراهم می‌دارد.

تشکل‌های دانشجویی مرزبندی خود را با یکدیگر مشخص کنند

سرپرست فرهنگی دانشگاه پیام نور مشهد با بیان این‌که محتوای فرهنگی نیاز هر دانشگاهی است، بیان داشت: ما در ابتدای کار نیاز به محتوای فرهنگی داریم و تا در این مورد موفق نباشیم دچار مشکلات بسیار خواهیم شد و در این راستا آن‌چه که دارای اهمیت بیشتری است کیفی سازی می‌باشد تا کمی سازی.

جلالی در ادامه به حضور و فعالیت تشکل‌های دانشجویی اشاره داشت و تاکید کرد: دانشگاه پیام نور مشهد دارای تشکل‌های دانشجویی بسیار قوی و فعالی از جمله بسیج دانشجویی، انجمن‌های اسلامی، کانون فرهنگی اجتماعی جامع دانشجویان و بسیاری از کانون‌های فرهنگی می‌باشد که حضور جدی در دانشگاه دارند.

وی ادامه داد: من مخالف فعالیت این تشکل‌ها نبوده و این تشکل‌ها حمایت دانشگاه را در کنار خود در حد توان خواهند داشت؛ اما باید مرزبندی این تشکل‌ها از یکدیگر مشخص باشد.

سرپرست فرهنگی دانشگاه پیام نور مشهد با بیان این‌که باید مرزبندی و غالب کاری تشکل‌های دانشجویی مشخص باشد، گفت: برخی از این تشکل‌ها نیاز به هماهنگی با فرهنگی دانشگاه جهت پیشبرد اهداف خود را دارند؛ اما کار فرهنگی انجام نمی‌دهند و ما نیاز داریم این امور فوق برنامه را بشناسیم.

جنس کار فرهنگی باید بر اساس ذائقه دانشجو باشد

جلالی با اشاره به فعالیت‌های علمی دانشجویان دانشگاه پیام نور مشهد خاطر نشان کرد: در غالب امور علمی و برنامه‌های پژوهشی و علمی که بیشتر شکل تئوریک دارند؛ به فراخور فعالیت‌ها و حضور در مسابقات استانی و کشوری امکاناتی به این دانشجویان اختصاص می‌یابد.

وی جنس کار دانشگاهی را بر اساس ذائقه دانشجو دانست و متذکر شد: ما نظارت خود را در امور فرهنگی خواهیم داشت؛ اما معتقدیم جنس کار فرهنگی باید بر اساس ذائقه دانشجو و در کنار هدایت مسئولان باشد؛ اما در نهایت محصول باید توسط دانشجو فراهم شود.

وضعیت فرهنگی در دانشگاه‌ها در حد مطلوب نیست

سرپرست فرهنگی دانشگاه پیام نور مشهد تاثیر کار فرهنگی را در درازمدت دانست و تصریح کرد: در تمام دانشگاه‌ها این‌گونه نیست که کار فرهنگی در سطح بالایی انجام شود، همیشه جایگاه کار فرهنگی نسبی بوده و هیچ گاه در حد مطلوب کار نشده است.

جلالی در خصوص انتقاد برخی دانشجویان و تشکل‌ها از نبود حمایت مسئولین دانشگاه در خصوص فعالیت‌های این تشکل‌ها خاطرنشان کرد: متاسفانه مشکل مسئولان و دانشجویان در عدم درک این دو گروه از شرایط یکدیگر است.

دانشجویان باید شرایط دانشگاه را درک کنند
 

وی ادامه داد: گاهی دانشجویان درک نمی‌کنند که در زمان مورد نظر آنان این امکان وجود ندارد که حمایت‌های مطلوبی صورت بگیرد و البته این یک خصیصه دانشجویان است که همیشه بیش از خواسته مسئولان بر اساس شور جوانی توقع دارند.

سرپرست فرهنگی دانشگاه پیام نور مشهد با بیان این‌که دانشجویان نیز باید شرایط دانشگاه و مسئولان را درک کنند، افزود: اتفاقات سال گذشته در خصوص اعزام تیم هوا و فضای دانشگاه پیام نور مشهد به تهران و مشکلات این دانشجویان شاید به نوعی به دلیل نبودن امکان تحقق آن از سوی دانشگاه بوده باشد و صرف ارائه خبر نمی‌توان نتیجه گیری کرد. 

جلالی به امکانات انقلاب در ابتدای شکل گیری آن و مشکلات فرهنگی در کشور اشاره کرد و گفت: بعد از انقلاب امکانات فرهنگی نسبی؛ اما خواسته‌ها در حد مطلوب بود که با این حال همیشه کم می‌آوردیم؛ هنوز پس از 34 سال مسئولان در انجام امور فرهنگی اما و اگر دارند.

بودجه فرهنگی در دانشگاه‌ها به اندازه مطلوب نیست

وی با اشاره به بودجه فرهنگی دانشگاه پیام نور گفت: بودجه فرهنگی در دانشگاه پیام نور به اندازه‌ای نیست که بتواند پاسخ‌گوی تمامی تشکل‌های دانشجویی باشد و باید قبل از هر چیز این بودجه و خروجی آن مورد تصویب شورای فرهنگی دانشگاه قرار بگیرد.

سرپرست فرهنگی دانشگاه پیام نور مشهد در ادامه با اشاره به اولویت‌بندی اهداف در امور فرهنگی تصریح کرد: ما در ابتدا برنامه‌های اعلام شده از سوی دانشجویان را مورد تصویب شورای فرهنگی دانشگاه قرار داده‌ و هدف سنجی می‌نماییم، امکان دارد این بودجه تا انتهای سال تحصیلی مناسب با نیاز دانشجو نباشد.

جلالی با بیان این‌که همیشه خرج کردن نتیجه انجام یک کار فرهنگی مناسب نیست، خاطرنشان کرد: بودجه را در امور فرهنگی در دانشگاه می‌شود خرج کرد؛ اما چگونه خرج کردن نیز بسیار مهم است و این تصور اشتباه است که خوب خرج کردن نتیجه کار فرهنگی خوب است.

حجاب تنها نتیجه پوشش زن نیست مردان ما باید چشم خود را کنترل کنند         

وی در ادامه درخصوص جایگاه حجاب در دانشگاه‌ها و نقش مسئولان در این خصوص گفت: این‌که ما همیشه در خصوص حجاب از زنان جامعه و دانشگاه توقع رعایت کردن داریم، اشتباه است به همان اندازه که دختران و زنان ما باید پوشش داشته باشند، پسران و آقایان ما نیز باید پوشش نگاه خود را حفظ کنند.

سرپرست فرهنگی دانشگاه پیام نور مشهد با بیان این‌که من مخالف حضور حراست مرد در ورودی دانشگاه‌ها هستم، گفت: ما نباید یک نگهبان مرد را در ورودی دانشگاه بگماریم تا با نگاه به دختران در هنگام وارد شدن به دانشگاه به پوشش وی تذکر دهد.

جلالی ادامه داد: آیا می‌شود فعل حرام را با یک حرکت حرام دیگر متذکر شد؟ بهتر است در این خصوص زنان و دختران وارد کار شوند، البته با رعایت حرمت دانشجویانی که ظاهری مناسب ندارند.

وی با انتقاد از نگاهی که تعریف اسلام از حجاب را تحریف کرده‌اند، تصریح کرد: متاسفانه به دلیل درک نکردن حقیقت حجاب، ما امروز برخی دانشجویان عفیف بی‌حجاب و دانشجویان با حجاب بدون عفت داریم که معظلات جامعه را بسیار بیشتر می‌کند.

بسیاری از مشکلات جامعه ما مربوط به نبود لقمه حلال است

سرپرست فرهنگی دانشگاه پیام نور مشهد لقمه حلال را حلّال مشکلات فرهنگی در جامعه و دانشگاه دانست و گفت: اگر لقمه‌ها را حلال کنیم دیگر برای مبارزه با مشکلاتی که خودمان ایجاد کرده‌ایم نیاز به مبارزه نداریم.

جلالی ادامه داد: اگر لقمه را حلال کنیم تربیت اسلامی ما در دل جوان دانشجویمان تاثیر خواهد داشت؛ در غیر این صورت سرپرست خانواری که نان خود را از دریچه حرام وارد کرده حق ندارد توقع داشتن فرزندی صالح را داشته باشد.

ما هیچ تعهدی در خصوص خوابگاه دانشجویی نداریم

وی با بیان این‌که دانشگاه پیام نور مشهد هیچ تعهدی در قبال خوابگاه دانشجویی ندارد، تصریح کرد: این دانشگاه هیچ تعهدی در قبال هیچ خوابگاه دانشجویی ندارد و تنها اطلاعات خوابگاه‌های دانشجویی دیگر دانشگاه‌ها را در اختیار دانشجویانش قرار می‌دهد.

سرپرست فرهنگی دانشگاه پیام نور مشهد ادامه داد: این ممانعت از سوی سازمان مرکزی به ما ابلاغ شده است و اعلام کردیم به دانشجویان که باید خود و خانوادهایشان مسئول در برابر خوابگاه‌های موجود در سطح شهر باشند.

وام ازدواج دانشجویی نداریم

جلالی از نبود وام ازدواج دانشجویی خبر داد و گفت: دانشگاه پیام نور مشهد تسهیلات ازدواج دانشجویی ندارد و ثبت‌نام و دیگر برنامه‌های ازدواج دانشجویی بر اساس روند استانی در این دانشگاه نیز جلو می‌رود.

وی با بیان این‌که صندوق رفاه دانشجویی نیز چند سالی است که وامی به دانشجو نمی‌دهد به نبود وام ازدواج دانشجویی اشاره کرد و بیان داشت: صندوق رفاه دانشجویی حدود پنج سال است که وامی برای دانشجویان ندارد و این روند در دانشگاه پیام نور مشهد نیز بوده است.


تگ ها دانشگاه پیام نور مشهد

پر بازدیدترین دانشگاه پیام نور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی