پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه پیام نور          28 مهر 1393 - 20 October 2014


سرمایه گذاری 980 میلیارد تومانی دانشگاه پیام نور

 رییس دانشگاه پیام نور با اشاره به سابقه فعالیت ورزشی دانشگاه گفت: فعالیت ورزشی دانشگاه یک سال پس از تاسیس دانشگاه یعنی در سال 69 آغاز شد. اولین دوره مسابقات ورزشی دانشگاه در 28 مرکز آموزشی شروع شد که دانشگاه در آن زمان یک ریال هم برای صرف هزینه در اختیار نداشت.

 ابوالفضل فراهانی در مراسم افتتاح سالن ورزشی واحد حسن‌آباد ادامه داد: امروز ورزش دانشگاه به نقطه‌ای رسیده که یکی از دانشجویان پیام نور در هر مسابقه‌ای ورزشی که برگزار می‌شود، روی یکی از سکوهای اول، دوم و سوم قرار ایستاده است.

وی با اشاره به بخش علمی رشته تربیت‌بدنی اظهار کرد: هرگاه صحبت از رشته تربیت‌بدنی می‌شد، مورد استقبال زیادی قرار نمی‌گرفت، زیرا در آن زمان دانشگاه پیام نور وسیستم آموزش از راه دور در کشور شناخته شده نبود. اما خوشبختانه سالها بعد این نوع آموزش از طریق دانشگاه پیام نور شناخته شده و مورد توجه قرار گرفت.

رییس دانشگاه پیام نور ادامه داد: تاکنون نزدیک به دو میلیون جلد کتاب تربیت بدنی عمومی، یک میلیون جلد کتاب تربیت‌بدنی تخصصی به همت دانشگاه پیام نور و 120 عنوان کتاب تخصصی توسط خود دانشگاه منتشر شده است.

فراهانی با بیان اینکه تاکنون 19 هزار نفر در مقاطع مختلف تحصیلی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند، گفت: این دانشگاه دارای 8700 دانشجوی شاغل به تحصیل است.

وی در ادامه با اشاره به بحث عمرانی دانشگاه توضیح داد: دانشگاه پیام نور در ابتدا حتی یک متر فضای سرپوشیده و سرباز ورزشی نداشت و تاکید می‌شد رشته تربیت‌بدنی دراین دانشگاه به صورت تئوری تدریس شود اما همین امروز 32 هزار متر مربع فضای سرپوشیده به فضای ورزشی دانشگاه اضافه شد.

رییس دانشگاه پیام نور از افتتاح 16 سالن ورزشی در 24 هزار متر مربع در هفته دولت توسط دانشگاه پیام نور خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری 19 پروژه دیگر به متراژ 40 هزار متر مربع افتتاح خواهد شد.

فراهانی ادامه داد: همچنین 76 پروژه ورزشی به متراژ 180 هزار متر مربع در دست اجرا است. دسترسی به سالن‌های ورزشی مخصوصا برای بانوانی که به سالن‌های باز دسترسی ندارند را آسان‌تر می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه ارتقای کیفیت در همه جنبه‌ها اتفاق افتاده است، اظهار کرد: دانشگاه پیام نور در شش ماهه اول امسال برابر با سه سال گذشته کتاب تدوین و چاپ کرده است. همچنین 980 میلیارد تومان برای ارتقای کیفیت در قالب برنامه مصوب سرمایه گذاری شده است.

 در ادامه معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه درصد قابل توجهی از فضاهای ورزشی دانشگاه‌های سراسر کشور به دانشگاه پیام نور اختصاص دارد، گفت: 35 درصد فضای ورزشی دانشگاه‌ها در اختیار دانشگاه پیام نور است که با گستردگی این دانشگاه در استان‌های سراسر کشور، امکان خوبی برای دسترسی به فضای ورزشی را فراهم کرده است.

مجتبی صدیقی با بیان اینکه همکاری بین دانشگاه‌ها و استفاده دانشگاه‌ها از امکانات یکدیگر به کل آموزش عالی کمک می‌کند، گفت: مقامات کسب شده توسط دانشجویان دانشگاه پیام نور نشانگر این است که دانشگاه پیام نور در رشته‌های ورزشی رشد خوبی داشته و جایگاه بالایی را کسب کرده است، امیدواریم این فرآیند ادامه پیدا کند.

در ادامه معاون اداری مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور با بیان اینکه امروز 15 مرکز ورزشی در 8 استان کشور افتتاح شد، گفت: این 8 استان شامل استان‌های مرکزی، خراسان‌جنوبی، البرز، اصفهان، تهران، خوزستان، زنجان و لرستان می‌شود.

سیدمحمد صدری در مورد بودجه اختصاص داده شده به افتتاح این سالن‌ها توضیح داد: برای افتتاح این 15 پروژه بالغ بر 187 میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شده است. متراژ زیربنایی این 15 پروژه بالغ بر 31 هزار متر مربع به علاوه 200 هزار متر مربع زمین ورزشی است.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه پیام نور راه پرفراز و نشیبی را در مسیر 25 ساله خود طی کرده است، اظهار کرد: مخصوصا در زمینه ورزشی که دانشگاه در ابتدا از امکانات بسیار ابتدایی برخوردار بود، اما اکنون 87 پروژه ورزشی را در 172 هزار متر مربع به بهره‌برداری رسیده است.

معاون اداری مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور ادامه داد: همچنین 18 هزار متر مربع فضای ورزشی دیگر در دست احداث است که این امر افزایش و رشد صددرصدی وضعیت موجود در فضای ورزشی دانشگاه پیام نور را نشان می‌دهد.

صدری در ادامه با اشاره به فضای فرهنگی اظهار کرد: از آنجایی که فضای فرهنگی مرتبط با امر ورزش است، لازم به ذکر است 234 پروژه در 77 هزار متر مربع احداث شده و 63 پروژه در 41 هزار متر مربع در دست احداث است.

وی با اشاره به 500 مرکز آموزشی دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه پیام نور مانند یک شبکه اهرگی است که مویرگ‌های آن به تمام نقاط کور سرایت پیدا کرده است و قلب تپنده سازمان می‌تواند امکانات را به همه نقاط کشور تزریق کند و سبب بهره‌مندی عمومی هموطنان از این امکانات شود.

معاون اداری مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور در ادامه تاکید کرد: مقامات وزارت ورزش بارها بر این امر تاکید کردند که توسعه امر ورزش کار یک وزارتخانه نیست و به گونه‌ای است که باید همه بر آن همکاری داشته باشند. دانشگاه می‌تواند کمک شایانی به این امر کند. با افتتاح این سالن‌ها امر ورزش در نقاط کمتر برخوردار کشور هم ارتقا پیدا می‌کند.

صدری در پایان به برگزاری جشنواره سراسری قرآنی دانشجویان در اواسط آبان اشاره کرد و گفت: این جشنواره که در استان اصفهان با همکاری نهادهای مختلف و دانشگاه علمی کاربردی برگزار می‌شود برگ دیگر همکاری دانشگاه پیام نور با وزارت ورزش و جوانان است.


تگ ها دانشگاه پیام نور

پر بازدیدترین دانشگاه پیام نور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی