پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه پیام نور          18 دی 1393 - 08 January 2015



حذف 720 رشته تحصیلی زیان ده در دانشگاه پیام نور 

سرپرست سابق دانشگاه پیام نور به مسئله نقل و انتقالات در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: نقل و انتقالات معضل خاص دانشگاه پیام نور بود. 70 عضو هیئت علمی درخواست انتقال دادند که این درخواست‌ها ساماندهی شد. همچنین 720 رشته تحصیلی که جز زیان چیز دیگری برای دانشگاه نداشتند جمع آوری شدند.

  ابوالفضل فراهانی سرپرست سابق دانشگاه پیام نور در مراسم معرفی سرپرست جدید این دانشگاه، به بیان فعالیت‌های خود در طول مدت فعالیتش پرداخت و با بیان اینکه هر سازمانی گذشته‌ای دارد گفت: اگر گذشته دانشگاه پیام نور را مطالعه کنیم متوجه می‌شویم در دهه اول مدیران این دانشگاه که از بیرون دانشگاه معرفی شدند مدیرانی قابل، توانمند و شناخته شده در عرصه علمی بودند که توانستند بنیان دانشگاه را پی ریزی کنند.

وی ادامه داد: اواسط دهه دوم این احساس از بدنه دانشگاه به وجود آمد که دانشگاه می‌تواند خودش را مدیریت کند اما این مسئله به نتیجه نرسید. این موضوع در انتهای دهه دوم به شکل منسجم مطرح شد و در بیست و چهارمین سالگرد تاسیس این دانشگاه طی یک حرکت قانونی‌تر این مطالبه در کنار رویکرد دولت تدبیر و امید توسط دکتر فرجی دانا مطرح شد که من مراتب سپاس خود را نسبت به ایشان به عنوان وزیر علوم وقت ابراز می‌کنم.

سرپرست سابق دانشگاه پیام نور با تشکر از وزیر علوم که این فرایند را ادامه داد، اظهار کرد: انتخاب دکتر سرلک انتخاب مبارکی است، زیرا وی یک چهره علمی برجسته و متواضع است. آنچه که از ایشان در ذهن دارم فردی علمی است که می‌تواند سکان دانشگاه را در دست داشته باشد. برایش آرزوی سربلندی دارد و از همکاران می‌خواهم نهایت همکاری را با وی داشته باشند.

فراهانی در ادامه گفت: انتقادی که در گذشته در دانشگاه پیام نور وجود داشت این بود که چرا این دانشگاه با 4000 عضو علمی و 8000 کارمند نمی‌تواند یک عضو از خودش را به عنوان مدیر انتخاب کند. من بعد از اینکه خودم سرپرست دانشگاه شدم، بر این امر واقف شدم که این دانشگاه می‌تواند به بهترین شکل ممکن خودش را اداره کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه به پاسداشت این اعتماد دولت، مجلس و مردم ارتقای کیفیت را سرلوحه کار خود قرار داده است، اظهار کرد: ایجاد موازنه بین کیفیت و کمیت، توجه بیشتر به تقاضای اجتماعی و استقلال دانشگاه در نقشه اجرایی اهداف دانشگاه قرار داده و به اجرا گذاشته شد. اکنون یک سال از اجرای این برنامه چهار ساله می‌گذرد و دانشگاه رشدی بیش از زمان خود دارد.

وی به موفقیت‌های دانشگاه در طول یک سال اخیر اشاره کرد و گفت: کتاب که به عنوان یک شاخص کیفیت است در یک سال گذشته رشد سه برابری داشته است. ارتقای هیئت علمی با رشدی نزدیک به دو برابر مواجه بود همچنین تکمیل پروژه‌های عمرانی رشد 1.4 درصدی داشته است. همچنین فعالیت دانشگاه در حوزه بین الملل رشد چشمگیری داشته و راه اندازی دوره دکترا در دوبی نشانگر این موضوع است.

سرپرست سابق دانشگاه پیام نور ادامه داد: تولید محتوا، توسعه فضای مجازی، تجهیز آزمایشگاه، تولید مقالات و غیره رشد 1.1 تا 1.7 برابری داشته است.

فراهانی از راه اندازی تلویزیون مجازی دانشگاه پیام نور خبر داد و گفت: همه کارهای راه‌اندازی تلویزیون مجازی انجام شده است و قرارداد آن نوشته شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از مشکلات دانشگاه در یک سال اخیر ساماندهی شده است، افزود: یکی از حوزه‌هایی که ساماندهی شد وضعیت علمی دانشگاه بود. در آخرین فراخوان جذب هیئت علمی 4هزار و 950 نفر متقاضی شدند در حالی که از نظر ما فقط 56 نفر شرایطش را داشتند. این یک حرکت بزرگ در جهت ارتقای کیفیت دانشگاه است.

فراهانی در ادامه به مسئله توسعه کمی دانشگاه اشاره کرد و گفت: من از همه کسانی که توان خود را برای توسعه کمی دانشگاه پیام نور گذاشتند سپاسگزارم. در دهه 70 که صف طویلی در کنکور قرار داشتند دانشگاه پیام نور به داد وزارت علوم رسید.

وی با بیان اینکه مواردی وجود دارد که هنوز رضایت من را جلب نکرده است، گفت: ثبات استخدامی همکاران یکی از این مسئله‌ها بود. یکی از دغدغه‌ها این بود که چرا فردی در این دانشگاه با حدود 22 سال سابقه باید قراردادی باشد. در این مورد با طرح مهرآفرین مواجه شدیم و به ما قول داده شد که این موضوع برطرف شود، اما تا کنون برطرف نشده است. تامین حقوق در دستور کار هیئت امنا قرار گرفت اما قرار است در سال 94 اجرا شود.

وی ادامه داد: نکته دیگر بلاتکلیفی 500 عضو دانشگاه پیام نور بود که 50 درصد مشکل به طور کامل حل شده است.

سرپرست دانشگاه پیام نور در ادامه با اشاره به بلاتکلیفی وزارت علوم در ماه‌های گذشته گفت: وزارت علوم در ماه‌های گذشته بلاتکلیف بود به همین دلیل من در چند مصاحبه با رسانه‌ها از مجلس درخواست کردم تا تکلیف این وزارتخانه روشن شود زیرا این بلاتکلیفی به دانشگاه‌ها هم سرایت کرده بود.

فراهانی با بیان اینکه سمت سرپرستی دارای بلاتکلیفی و محدودیت است، گفت: خواهش می‌کنم سمت دکتر سرلک به ریاست دانشگاه تبدیل شود. البته ما احترام به تصمیم وزارت علوم در مورد دانشگاه پیام نور را سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه از همکاران می‌خواهم حمایت جدی از این عضو خانواده داشته باشند، گفت: اجازه دهیم دکتر سرلک آزادانه معاونان خودش را انتخاب کند و با گروه مشاوران خود در این مورد تصمیم بگیرد.

سرپرست دانشگاه پیام نور در پایان گفت: من به تدریس در دانشگاه پیام نور ادامه می‌دهم زیرا تدریس هم نوعی کمک به دانشگاه پیام نور است. اکنون در هفته وحدت قرار داریم و قرار بود جشن 25 سالگی تاسیس دانشگاه امروز برگزار شود که ان‌شاءالله این جشن در دوره مدیریت جدید برگزار خواهد شد.

رئیس کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس،گفت: دانشگاه پیام نور جزو افتخارات ایران و غرب خاورمیانه است و با توجه به سند چشم انداز کشور ایران، این کشور باید از فاتحان علمی منطقه و جهان باشد و جای خوشبختی دارد که شاهد رشد عرصه‌های علمی هستیم.

در ادامه جواد هروی ، ضمن تشکر از همه مدیرانی که در دانشگاه پیام نور فعالیت کردند افزود: دانشگاه پیام نور را نمی‌توان انکار کرد. بیش از یک چهارم جمعیت دانشجویی متعلق به این دانشگاه است. من به عنوان نماینده کمیته آموزش عالی در مجلس ابراز امیدواری می‌کنم که بتوانیم با ساماندهی نظام آموزش عالی جایگاه این دانشگاه را ارتقا ببخشیم.

به گزارش ایسنا، در ادامه سرپرست جدید دانشگاه پیام نور با اشاره به شعار دولت یازدهم گفت: اگر بتوانیم کلمه تدبیر را در انجام کارهای علمی و کلمه امید را در ایجاد امید در دل این خانواده بزرگ محقق کنیم به اهداف خود رسیده‌ایم. من از خانواده دانشگاه پیام نور که بر این امر اصرار کردند که رئیس این دانشگاه از دل خودشان باشد تشکر می‌کنم. همینطور از دکتر فرهادی که به این اصرار احترام گذاشتند.

وی با بیان اینکه سرپرست سابق دانشگاه پیام نور دو کار بزرگ انجام دادند، توضیح داد: زمانی که نگاه‌ها به بیرون از سازمان برای مدیریت دانشگاه بود دکتر فرهانی این نگاه را درونی کردند و زمانی که ثبات مدیریتی وجود نداشت ایشان ثبات را به دانشگاه برگرداندند.

سرلک با تاکید بر اینکه مدیران پیشین دانشگاه تجارب ارزشمندی را در سینه خود نهفته دارند، تاکید کرد: دکتر فراهانی اکنون با چالش‌ها، نقاط ضعف و نقاط قوت آشنا هستند و من همین‌جا صادقانه از ایشان خواهش می‌کنم که به عنوان مشاور رئیس دانشگاه در امور راهبردی ادامه همکاری دهند.

وی در ادامه به بیان دغدغه‌های خود پرداخت و افزود: یکی از دغدغه‌های من که در اولین جلسه هیئت رئیسه طرح کردم سوالی تحت عنوان این بود که چه کنیم که اساتید، دانشجویان و کارکنان به پیام نوری بودن خود افتخار کنند و چه کنیم که برند دانشگاه را ارتقاء بخشیم تا دانشگاه پیام نور آخرین انتخاب کنکوری‌ها نباشد.

سرپرست جدید دانشگاه پیام نور ادامه داد: از دوستان خواهش می‌کنم شورایی برای استعدادیابی تشکیل دهند و هر کدام از عزیزان سه سمت را انتخاب کرده و به من پیشنهاد دهند تا من یک سمت را برای آنها انتخاب کنم.

سرلک با تاکید بر اینکه به طور کلی چهار هدف را دنبال می‌کند، درباره اهداف گفت: ایجاد رضایت مندی و تکریم کارکنان، بهبود فرایندها از طریق بکارگیری فناوری‌های ارتباطی و غیره، افزایش رضایتمندی دانشجویان، افزایش درآمد، تنوع بخشی درآمد،‌استفاده از خیرین و مدیریت در هزینه‌ها از اهداف مهم من است.

وی در پایان گفت: این مسئولیت بسیار سنگین است و دوستان اطلاع دارند که من هرگز دنبال این مسئولیت نبوده‌ام.من همینجا دست یاری به سمت یکایک شما دراز می‌کنم و امیدوارم با وحدت، تکریم، دوستی و برادری همکاری کنید.


تگ ها حذف 720 رشته تحصیلی زیان ده در دانشگاه پیام نور پیام نور دانشگاه پیام نور

پر بازدیدترین دانشگاه پیام نور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی