پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه پیام نور          08 بهمن 1394 - 28 January 2016


اعتراض مجدد دانشجویان پیام نور مشهد به شهریه‌ ها


دانشجویان دانشگاه پیام نور مشهد امروز مجددا به تغییر فرایند پرداخت شهریه‌ها اعتراض کردند.

  صبح امروز تعدادی از دانشجویان دانشگاه پیام نور مشهد مجددا مقابل ساختمان شماره پنج این دانشگاه حضور یافتند و نسبت به تغییر فرایند شهریه‌ها اعتراض خود را اعلام کردند.

به گفته دانشجویان قرار بود پیام سایت گلستان مبنی بر الزام دانشجویان به پرداخت شهریه تا 25 بهمن ماه برداشته شود اما همچنان این پیام روی سایت باقی است و دانشجویان باید تا 25 بهمن ماه فرصت دارند شهریه خود را پرداخت کنند.

یکی از دانشجویان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص تجمع مجدد امروز اظهار کرد: ما پیش‌تر هم درخواستی برای تغییر مهلت پرداخت شهریه ثابت و متغیر که مهلتی کوتاه تعیین شده بود، داشتیم، همچنین پیش از این با پرداخت شهریه ثابت امکان انتخاب واحد وجود داشت و دانشجو برای پرداخت شهریه متغیر تا زمان امتحانات فرصت داشت.

وی مدعی شد: در ترم جدید برای پرداخت شهریه‌ها تاریخ تعیین شده و از دانشجویان خواسته‌اند تا 25 بهمن ماه شهریه را به طور کامل پرداخت کنند؛ در صورت عدم پرداخت امکانی برای حذف و اضافه و حذف اضطراری برای دانشجو وجود نخواهد داشت. با توجه به اینکه اکثر دانشجویان شهریه متغیر خود را انتهای ترم پرداخت می‌کنند، همین ماه پیش ترم گذشته تمام شده و خیلی از دانشجویان به تازگی شهریه پرداخت کرده‌اند. این مساله ممکن است برای برخی دانشجویان مشکل‌ساز باشد. خصوصا برای رشته‌های فنی که برخی درس‌های آنان با کارگاه و آزمایشگاه همراه است، این مساله مشکل‌تر خواهد بود. همچنین واریز زودهنگام تمام شهریه برای دانشجویان مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری به مراتب پرداخت شهریه را دشوارتر می‌کند.

این دانشجو در ادامه گفت: براساس نامه‌ای که ابتدای هفته دانشگاه به ما داد، قرار بود این الزام به پرداخت شهریه از روی سایت حذف شود ولی همچنان باقی است. پرداخت‌های پیام‌نور از طریق سایت گلستان است و دانشجویان مراجعه مستقیم به دانشگاه ندارند.

یکی دیگر از دانشجویان در این خصوص به ایسنا گفت: یکی دیگر از مشکلاتی که قرار بود حل شود، مساله زوج و فرد دروس بود که در برخی از درس‌ها وجود دارد و هنوز مشکلات ما پابرجاست. قول‌هایی داده شده که رئیس دانشگاه استان در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده با دانشجویان سخن خواهد گفت.

یکی دیگر از دانشجویان معترض با بیان اینکه این سومین تجمع دانشجویان در این زمینه است، عنوان کرد: این مساله گویی بدون درنظر گرفتن شرایط دانشجویان اعمال شده و موجب اعتراض دانشجویان شده است و تنها خواسته ما این است که شرایط پرداخت شهریه‌ها به روال سابق بازگردد. ما درخواست جدیدی از دانشگاه نداریم.

او ادامه می‌دهد: دانشگاه پیام نور مشکلات زیادی دارد اما تجمع امروز ما به جهت تغییر فرایند دریافت شهریه متغیر است. این مساله شاید برای همه دانشجویان مشکل‌ساز نباشد ولی تعدادی از دانشجویان پیام نور مشکلات مالی دارند.

در ادامه رئیس دانشگاه پیام نور مشهد در بین دانشجویان معترض حضور یافت.

رئیس دانشگاه به دانشجویان گفت: برای شهریه مشکلی وجود نداشته و ما پیگیری خواهیم کرد تا مشکل آن حل شود. تا پیش از 12 بهمن ماه نتیجه این پیگیری به دانشجویان اعلام می‌شود. ما نامه نوشته‌ایم و پیگیر هستیم.

در پایان این تجمع تعدادی از دانشجویان با مسئولین دانشگاه گفت‌وگو داشتند و دانشجویان طوماری در اعتراض به تغییر فرایند شهریه‌ها امضا کردند.

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی با اشاره به اعتراضات دانشجویان طی چند روزه گذشته تصریح کرد: برای حل مشکل دانشجویان زمانی را تعیین و با دانشجویان گفت‌وگو خواهیم کرد.

با بیان اینکه در این دانشگاه علاوه بر وام کمک هزینه دریافت شهریه، وام‌های صندوق رفاه و کمک‌های مجمع خیرین دانشگاه نیز به دانشجویان ارایه می‌شود، عنوان کرد: دانشجویان دغدغه نداشته باشند. این تنها یک تقویم دانشگاهی است که دقتی در نگارش بخش‌نامه نشده بود.

وی ادامه داد: به جرات می‌توانم بگویم حتی یک دانشجو هم به خاطر عدم پرداخت شهریه از حذف و اضافه و انتخاب واحد به مشکل نخورده است.

داوریار با اشاره به اینکه تصویب برخی از قوانین ممکن است نگرانی‌های در دانشجویان ایجاد کند، اظهار کرد: ما به هر طریق مشکل را حل می‌کنیم اما این یک بخش‌نامه سازمانی است. ما در موعد انتخاب واحد و حذف و اضافه با دانشجویان کنار خواهیم آمد.

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی تصریح کرد: این دانشجویان فرزندان ما هستند و ما مشکلات آنان را درک می‌کنیم. این بخش‌نامه برای دانشجویانی است که تمکن مالی لازم را دارند.

وی در مورد علت عدم حضورش در تجمع دانشجویان خاطرنشان کرد: من از روز شنبه که این اتفاق در دانشگاه افتاد تا به امروز در ماموریت بودم اما مساله را به صورت تلفنی پیگیری کردیم و امروز هم به دانشجویان پاسخ دادیم.

داوریار تاکید کرد: شخصا موظف هستم که سخن دانشجویان را بشنوم. به زودی ملاقات عمومی را در ستاد استان برای دانشجویان برگزار خواهیم کرد تا در آن جلسه دانشجویان به بیان مشکلاتشان بپردازند.


تگ ها اعتراض مجدد دانشجویان پیام نور مشهد به شهریه‌ها اعتراض مجدد دانشجویان پیام نور مشهد شهریه‌ها

پر بازدیدترین دانشگاه پیام نور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی