پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دکتری          01 امرداد 1390 - 23 July 2011

درخواست از رئیس جمهور برای کیفیت دکتری/ سیاست جدید برای اساتید دکتری

معاون وزیر علوم درباره لزوم ارتقای سطح تجهیزات آزمایشگاهی همگام با افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری گفت: رئیس جمهور سال گذشته در پاسخ به درخواستی در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی قول مساعد داده که این 150 میلیارد تومان دیده نشده اما پیگیر آن هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری امسال از ماهها قبل حدود 5 هزار و 600 نفر اعلام شده بود اما شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه این شورا که به ریاست محمود احمدی نژاد برگزار شد، تصویب کرد که ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری به 10 هزار نفر افزایش پیدا کند.

افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری تا جایی که نزدیک 2 برابر شده است سوالهایی در زمینه پیش بینی های کیفی در ازای این افزایش کمی ایجاد کرده است. البته دکتر احمدی نژاد رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه این شورای عالی گفت: باید از حالا به فکر چاره‌ای برای افزایش شتابان داوطلبان تحصیل در دوره دکتری بود و امکانات و بسترهای لازم برای شکوفایی استعداد جوانان کشور را در داخل فراهم کرد.

محمود احمدی نژاد خاطرنشان کرده است: برای فراهم کردن امکانات مادی و هزینه‌های افزایش پذیرش دانشجو در دوره دکتری مسئله حتما در جلسه هیئت دولت مطرح شده و تدابیر لازم اتخاذ خواهد شد.

با این وجود، محمد مهدی نژاد نوری معاون معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم در گفتگو با خبرگزاری مهر ضمن اینکه پیش بینی های کیفی لازم برای افزایش کمی پذیرش دانشجوی دکتری را تشریح کرد، عملیاتی شدن قول رئیس جمهور برای اعتبار 150 میلیارد تومانی در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی را یادآور شد و آن را یکی از ملزومات ارتقای همزمان کمی و کیفی پذیرش دانشجوی دکتری در کشور دانست.

وی درباره لزوم ارتقای سطح تجهیزات آزمایشگاهی همگام با افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری به مهر گفت: رئیس جمهور سال گذشته در پاسخ به درخواستی در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی قول مساعد داده و آن را مورد موافقت قرار داده بود اما این قول در اعتبارات امسال دیده نشد.

معاون پژوهشی وزیر علوم گفت: درخواست این بود که 150 میلیارد تومان اختصاص پیدا کند تا بتوانیم سطح امکانات و تجهیزات آزمایشگاهها و کارگاهها را ارتقا دهیم.

معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم افزود: رئیس جمهور درباره این درخواست، دستور مستقیم برای اقدام داده بود اما به دلیل حجم برنامه ها، اعتبار 150 میلیارد تومانی چندان در بودجه سال 90 نیامد بنابراین پیگیری می کنیم تا قول مساعد رئیس جمهور در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی تأمین شود.

مهدی نژاد نوری در این زمینه گفت: در دوره های دکتری بخصوص در رشته های غیر علوم انسانی، موضوع تجهیزات یکی از محورهای عمده و اصلی است. دومین مقوله ای که در افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری اهمیت دارد اساتیدی هستند که بتوانند دانشجویان را راهنمایی کنند. سومین مطلب نیز نیازمحور بودن ظرفیت های دکتری و تبیین نیازهای جامعه است.

وی درباره نیازمحور و هدفمند بودن دوره های دکتری گفت: در زمینه نیاز محور بودن دوره های دکتری با توجه به تدوین نقشه جامع علمی کشور و تعاملی که با دستگاههای اجرایی صورت گرفته است نیازهای دستگاههای اجرایی مشخص شده اند.

معاون پژوهشی وزارت علوم درباره ظرفیت اعضای هیئت علمی موجود برای تربیت دانشجوی دکتری نیز گفت: تا حدود یک ماه گذشته استانداردی را پیش می بردیم که بر اساس آن هر عضو هیئت علمی استادیار فقط می توانست یک دانشجوی دکتری را راهنمایی کند این درحالیست که این استاندارد در خیلی از دانشگاههای معتبر دنیا وجود ندارد. بنابراین این استاندارد توسط وزارت علوم کنار گذاشته شد.

مهدی نژاد نوری افزود: سیاستگذاری جدیدی درباره تعداد دانشجوی دکتری که هر عضو هیئت علمی استادیار به بالا می تواند راهنمایی کند صورت گرفت و این سیاستگذاری جدید حدود یک ماه پیش به دانشگاهها ابلاغ شد که یک استادیار بتواند تعداد دانشجوی دکتری بیشتری را راهنمایی کند.

وی افزود: همچنین با ایجاد بستر تعاملات بین آزمایشگاههای سراسر کشور دسترسی دانشجویان و محققان به تجهیزات آزمایشگاهی ساده تر و سعی می شود همزمان با ارتقای کمی ظرفیت های دوره دکتری، ارتقای کیفی نیز ایجاد شود.

تگ ها درخواست از رئیس جمهور کیفیت دکتری

پر بازدیدترین دکتری

خبرنامه - شبکه های اجتماعی