پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دکتری          11 آذر 1390 - 02 December 2011






ممنوعیت شرکت مشمولان غایب در آزمون دکتری 91



سازمان سنجش آموزش کشور مقررات وظیفه عمومی و شرایط شرکت داوطلبان مرد برای آزمون نیمه متمرکز دوره دکتری تخصصی سال 91 را اعلام کرد و بر اساس این مقررات، مشمولان غایب به هیچ وجه حق شرکت در این آزمون را ندارند.

به گزارش پرتال دانشگاهی کشور به نقل از خبرگزاری مهر، بر اساس‌ اعلام‌ رسمی‌ سازمان‌ وظیفه‌ عمومی‌ نیروی‌ انتظامی‌، داوطلب‌ مرد لازم‌ است‌ یکی‌ از شرایط اعلام شده را دارا باشند و یکی از کدهای 9 گانه را در بخش مربوط به تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی درج کنند.

دارا بودن کارت‌ پایان‌ خدمت‌، دارا بودن کارت‌ معافیت‌ دائم (کفالت،‌ پزشکی‌ و موارد خاص) و متولدین سال‌ 1352 و قبل‌ از آن برای دارندگان دانشنامه کارشناسی ارشد از جمله این شرایط است.

داشتن برگه اعزام به خدمت بدون مهر غیبت‌ که مهلت اعزام مندرج در آن در زمان ثبت‌نام سپری نشده باشد نیز از جمله این شرایط است. بر اساس اعلام سازمان وظیفه عمومی پذیرفته‌شدگانی که به هنگام ثبت‌نام در دانشگاه مدت 6 ماه از تاریخ فراغت از تحصیل آنان در دوره کارشناسی ارشد سپری نشده باشد و تحصیل آنها در سنوات مجاز پایان یافته باشد نیازی به ارائه برگ اعزام به خدمت ندارند.

این گروه از افراد لازم‌ است‌ در تاریخی‌ که‌ توسط سازمان وظیفه‌ عمومی‌ نیروی‌ انتظامی‌ اعلام‌ می‌شود به‌ خدمت‌ اعزام‌ شوند. در صورت‌ پذیرفته‌ شدن‌ و دارا بودن‌ سایر شرایط و ضوابط، در هر مرحله‌ای‌ از خدمت‌ وظیفه ‌ترخیص‌ خواهند شد و در غیر این‌ صورت‌ غایب‌ محسوب‌ شده‌ و قبولی‌ آنان‌ "کان‌لم‌یکن‌" تلقی‌ می شود.

ارائه گواهی و موافقت از سازمان یا وزارتخانه مربوطه برای مشمولان متعهد خدمت در سازمان‌ها و یا وزارتخانه‌ها مبنی بر اینکه دوران تعهد خدمت آنان به سازمان تا تاریخ 31/6/1391 به‌ پایان‌ می‌رسد، الزامی است.

ثبت‌نام و شرکت مشمولین متعهد خدمت در وزارت آموزش و پرورش با رعایت قوانین موضوعه، در صورت موافقت وزارتخانه ذیربط با منفک شدن از ادامه انجام تعهد و شروع مجدد آن پس از پایان تحصیل، بلامانع خواهد بود.

دانشجوی‌ سال‌ آخر مقطع کارشناسی ارشد که تا تاریخ 31/6/1391 در سنوات مجاز فارغ‌التحصیل‌ می‌شود و کارکنان شاغل‌ رسمی‌ در نیروهای‌ نظامی‌ و انتظامی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ با ارائه‌ گواهی‌ موافقت‌ از یگان‌ مربوطه نیز می تواند از شرایط ثبت نام در آزمون استفاده کند.

طلبه‌ دارنده‌ مدرک‌ معادل کارشناسی ارشد (فوق لیسانس‌‌) مورد تأیید به‌ شرطی‌ که‌ شورای‌ مدیریت‌ حوزه‌های‌ علمیه‌ یا شورای حوزه علمیه خراسان تأیید کند که‌ معافیت‌ تحصیلی‌ وی‌ در حوزه‌، پوششی‌ برای تحصیل‌ در دانشگاه‌ نیست‌ و طلبه‌ قادر است‌ ضمن‌ اشتغال‌ به‌ تحصیل‌ در حوزه‌ به‌ موازات‌ آن‌ در دانشگاه‌ نیز تحصیل‌ کند با همان‌ معافیت‌ تحصیلی‌ حوزه‌، اشتغال ‌به‌ تحصیل‌ وی‌ در دانشگاه‌ بلامانع‌ است‌. هر زمان حوزه‌ علمیه‌ معافیت‌ تحصیلی‌ طلبه‌ای‌ را خاتمه ‌یافته ‌اعلام‌ کند، مشمول‌ دیگر نمی‌تواند به‌ عنوان ‌دانشجو از معافیت‌ تحصیلی‌ دانشگاه‌ استفاده‌ کند و باید به‌ خدمت‌ اعزام‌ شود.

افراد مشمول‌ بند 8 فوق‌ قبل‌ از ثبت‌نام‌ در آزمون‌ باید موافقتنامه‌ مذکور را از شورای مدیریت یکی از حوزه‌های علمیه فوق‌الذکر دریافت‌ و به‌ هنگام‌ ثبت‌نام در دانشگاه‌ ارائه‌ کنند.

مشمولان دارای کارت معافیت موقت (بدون غیبت) که حداکثر یک ماه از تاریخ خاتمه معافیت موقت آنان سپری نشده باشد و سربازان وظیفه در حال خدمت بدون غیبت اولیه با اعلام قبولی از سوی دانشگاه و صدور مجوز تحصیل از سوی سازمان وظیفه عمومی به شرط اینکه دانشجوی انصرافی و یا اخراجی نبوده باشند، می توانند در آزمون دکتری سال 91 ثبت نام کنند.

مشمولان غایب به هیچ وجه حق شرکت در این آزمون را نداشته و در صورت شرکت و قبولی، مجوز تحصیل برای آنان صادر نخواهد شد و دانشگاه‌ها نیز مجاز به ثبت‌نام از آنها نیستند.



تگ ها ممنوعیت،شرکت مشمولان غایب،آزمون دکتری 91،مشمولان غایب

پر بازدیدترین دکتری

خبرنامه - شبکه های اجتماعی