پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دکتری          12 آذر 1390 - 03 December 2011






ممنوعیت شرکت اتباع بیگانه در رشته های حساس کنکور دکتری


ثبت نام‌ در آزمون‌ ورودی دوره‌ دکتری ‌ نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال 91 از روز یکشنبه 25 دی ماه آغاز می شود و در روز یکشنبه 2 بهمن ماه پایان‌ می‌پذیرد. اتباع بیگانه با شرایط اعلام شده از سوی سازمان سنجش می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

به گزارش پرتال دانشگاهی کشور به نقل از خبرگزاری مهر : آزمون دکتری سال 91 برای حدود 278 رشته با 1550 ماده امتحانی و با هدف عدالت آموزشی و فرصت برابر برای متقاضیان ورود به دوره دکتری برگزار می شود. هر داوطلب‌ بر اساس‌ میزان‌ علاقه‌مندی‌ خود به‌ رشته‌ یا رشته‌های‌ تحصیلی‌ دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی، می‌تواند حداکثر در یک کدرشته‌ امتحانی از یک گروه آزمایشی‌ ثبت‌نام‌ و در آزمون مربوط شرکت کند.

شرایط ثبت‌نام اتباع غیرایرانی مقیم ایران

بر اساس اعلام سازمان سنجش اتباع غیرایرانی، باید علاوه بر شرایط عمومی و اختصاصی این آزمون، دارای شرایط دیگری هم باشند و در بند 16 تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی آن را علامتگذاری و تکمیل کنند.

ثبت‌نام اتباع غیرایرانی مقیم ایران منوط به داشتن یکی از مدارک اقامتی یا شناسایی معتبر از جمله گذرنامه که دارای پروانه اقامت با حداقل شش ماه اعتبار باشد، دفترچه پناهندگی سیاسی صادره از سوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران باشد.

کارت هویت ویژه اتباع غیرایرانی دارای اعتبار در سال 1390، صادره از سوی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور و کارت آمایش مرحله ششم صادره از سوی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور از جمله مدارک اقامتی این گروه از داوطلبان است.

فقط اتباع غیرایرانی مقیم جمهوری اسلامی ایران مجاز به شرکت در آزمون دکتری 91 هستند

فقط اتباع غیرایرانی مقیم جمهوری اسلامی ایران مجاز به شرکت در آزمون دوره دکتری (Ph.D) سال 1391 هستند و در هر مرحله‌ای مغایرت شرایط داوطلب با شرایط اعلام شده، از سوی مراجع ذیصلاح تشخیص داده شود، از ادامه مراحل گزینش یا تحصیل داوطلب جلوگیری بعمل خواهد‌آمد.

ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان غیرایرانی و اجرای روند امور کنسولی آنان بر اساس مفاد شیوه‌نامه ثبت‌نام و پذیرش شدگان غیرایرانی که به تصویب کارگروه دانشجویان غیرایرانی رسیده است، انجام می‌پذیرد.

داوطلبان غیرایرانی ملزم به مطالعه دقیق دفترچه‌ راهنمای بوده و هیچ عذری مبنی بر عدم اطلاع از مفاد دفترچه‌ها پذیرفته نیست. چنانچه اتباع غیرایرانی که در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی این آزمون قرار گرفته‌اند، در زمان ثبت‌نام بند 16 تقاضانامه را علامتگذاری نکرده باشند، پذیرش آنان لغو خواهد شد.

تحصیل همزمان اتباع غیرایرانی ممنوع است

تحصیل همزمان اتباع غیرایرانی شاغل به تحصیل در مؤسسات آموزش عالی در واحدهای آموزشی دانشگاه‌های پیام‌نور، جامع علمی کاربردی و مرکز جامعه المصطفی(ص) العالمیه ممنوع است.

کلیه پذیرفته شدگان غیرایرانی دوره روزانه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، موظف به پرداخت شهریه تحصیلی طبق مصوبات وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند و این گروه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در مناطق ممنوعه تردد و اسکان اتباع خارجی نیستند.

در صورت پذیرش و اعلام قبولی داوطلبان غیرایرانی در مناطق ممنوعه، پذیرش آنان در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی آن مناطق، "کان لم یکن" تلقی می شود. فهرست مناطق ممنوعه تردد و اسکان برای این داوطلبان، در سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور درج شده است.

پذیرش اتباع غیرایرانی در رشته‌های منجر به ایجاد تعهدات و رشته‌های خاص و حساس اکیداً ممنوع است

پذیرش اتباع غیرایرانی در رشته‌هایی که منجر به ایجاد تعهداتی برای جمهوری اسلامی ایران شود (از جمله تعهدات استخدامی) و رشته‌های خاص و حساس اکیداً ممنوع است و فهرست این رشته‌ها، در سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور درج شده است.

کلیه اتباع غیرایرانی متقاضی ثبت‌نام و شرکت در آزمون دکتری (Ph.D) سال 1391، در صورت دارا بودن شرایط و ضوابط اعلام شده، لازم است در زمان ثبت‌نام با مراجعه به سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org و ورود به لینک مربوطه نسبت به تکمیل اطلاعات درخواستی اقدام کنند؛ که پس از تکمیل اطلاعات مورد درخواست در سایت، به این دسته از داوطلبان یک کد پیگیری 13 رقمی داده خواهد شد که داوطلب ‌باید این کد را دقیقاً در محل مخصوصی که در بند 16 تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی، پیش‌بینی شده است درج کنند.

آزمون‌ ورودی‌ دوره‌ دکتری (Ph.D) سال‌ 1391 در صبح و بعداز ظهر روز جمعه 25 فروردین ماه سال 91 برگزار می شود.



تگ ها ممنوعیت شرکت اتباع بیگانه در رشته های حساس کنکور دکتری

پر بازدیدترین دکتری

خبرنامه - شبکه های اجتماعی