پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دکتری          14 اردیبهشت 1391 - 03 May 2012




ابلاغ برنامه‌هایی برای حمایت از دانشجویان دکتری

قائم ‌مقام ستاد راهبری نقشه جامع علمی از ابلاغ برنامه‌هایی برای حمایت از دانشجویان دکتری خبرداد.

خبرگزاری فارس:روز گذشته شانزدهمین جلسه ستاد راهبردی اجرای نقشه جامع علمی کشور به ریاست محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

منصور کبگانیان قائم‌مقام ستاد راهبری نقشه جامع علمی، در تشریح دستور کار و مصوبات جلسه گفت: در این جلسه به‌ دلیل آن که دومین جلسه سال ۹۱ بود، گزارش کامل و مبسوطی از عملکرد ستاد در سال ۹۰ ارائه شد که مورد توجه اعضا قرار گرفت.

وی افزود: پیشنهادهایی در جهت توانمندتر شدن و تقویت نقاط قوت ستاد و رفع نواقص احتمالی ارائه شد که این گزارش با توجه به این پیشنهادها تکمیل و در جلسات بعدی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و به‌صورت عمومی هم منتشر خواهد شد.

* بررسی موضوع مالکیت فکری و معنوی

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: موضوع مالکیت فکری و معنوی، به‌علت جایگاه ویژه و ارتباط این موضوع با حوزه‌های مختلف علم و فناوری و آسیب‌هایی نیز که از این حیث متوجه نظام علم و فناوری بود، در هنگام تدوین نقشه جامع علمی کشور مورد توجه قرار خاصی گرفت.

* لزوم اصلاحات ساختاری و حقوقی در حوزه مالکیت معنوی

قائم مقام ستاد راهبری ادامه داد: راهبرد ملی بسیار پرقدرت و اقدامات ملی دقیق در این حوزه در نقشه جامع علمی کشور مصوب شد و با توجه به این نکته که متاسفانه دستگاه‌های مختلف هنوز به جمع بندی کاملی در این حوزه نرسیده‌اند، شورای عالی انقلاب فرهنگی با توجه به جایگاه و رسالت خود در سال ۹۱ به عنوان اولین دستور کار خود به این حوزه مهم ورود پیدا کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر گفت:‌ اصلاحات ساختاری و حقوقی زیادی در این حوزه لازم است، که با کمک مجلس شورای اسلامی باید این اصلاحات انجام شود.

کبگانیان افزود:‌ با کمک قوه مجریه هم اصلاحات ساختاری و چارچوب‌های سیاستی در حوزه اجرایی باید تدوین شود.

وی ادامه داد: این جلسه با توجه به اهمیت و عمق موضوع، ‌اولین جلسه خواهد بود و چون کار سنگین است جلسات متعدد دیگری در این موضوع تشکیل خواهد شد.

* تعیین تکلیف برای دستگاه‌های اجرایی پس از بررسی توانمندی‌ها

قائم مقام ستاد راهبری در مورد تکالیف دستگاه‌های اجرایی گفت: در این ارتباط دستگاه‌هایی مانند وزارت علوم، معاونت علمی و فناوری و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید گزارش خود را به ستاد ارائه دهند و بعد از این گزارش‌ها با توجه به توانایی‌ها و امکانات دستگاه‌های مزبور تکالیف هر یک از آنها معین خواهد شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر ادامه داد: در سال ۹۰ برخی از اسناد ملی درحوزه‌های مهمی مانند علوم شناختی تصویب و ابلاغ شد و در حال اجراست.

* ابلاغ سیاست‌های حمایتی از دانشجویان دکتری

کبگانیان افزود: در حوزه‌هایی مانند نفت و گاز و انرژی، هوافضا و گیاهان دارویی برای امسال در دستور کار قرار گرفته که در جلسه گذشته موضوع هوا و فضا مورد بررسی قرار گرفت که سند پرمحتوا و دقیقی در این حوزه تدوین شده که در جلسات آینده بررسی آن ادامه خواهد یافت.

قائم مقام ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور گفت: موضوع حمایت از دانشجویان دکتری، با توجه به مشکلات معیشتی این عزیزان در حین تحصیل بر اساس مفاد نقشه جامع، طی چند جلسه در سال ۹۰ برنامه‌ها و سیاست‌های حمایتی مشخصی را تصویب و ابلاغ کردیم.

وی افزود: امیدواریم که دانشجویان دکتری،‌ با تسریع روند اجرای این مصوبه توسط دستگاه‌های اجرایی اثرات این مصوبه را هرچه زودتر شاهد باشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر گفت:‌ پیشنهادهایی برای دستور کار ستاد در سال ۹۱ دریافت کرده‌ایم که برای بررسی بیشتر در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: منتظر هستیم تا سایر دستگاه‌های عضو برنامه‌های خود را ارائه دهند تا با جمع‌بندی نهایی ستاد وارد بررسی شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: بحث مالکیت فکری، اتمام بررسی سند هوا و فضا امسال در اولویت است.

* اسناد ملی تعیین‌کننده خط مشی بیست ساله در حوزه خاص

کبگانیان ادامه داد: اسناد ملی، اسناد سنگینی هستند که خط مشی بیست ساله در حوزه‌های خاص را معین می‌کنند و معتقدیم بدنه کارشناسی ما می‌تواند پنج سند ملی را مورد بررسی قرار دهد، ‌البته این بررسی در عین سرعت باید با دقت توام باشد.

قائم مقام ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور گفت: نظارت بر روند اجرا و اخذ گزارش از دستگاه‌های مجری نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر در پایان نیز گفت: سال گذشته اجرای حدود بیست اقدام ملی را در دستور کار قرار دادیم که پیشرفت خوبی هم داشتیم و امسال با توجه به تکمیل ساختار ستاد راهبری و شکل‌گیری معاونت‌ها و دفاتر می‌توانیم تعداد بیشتری از اقدامات را اجرایی کنیم






تگ ها دانشجویان دکتری دکتری

پر بازدیدترین دکتری

خبرنامه - شبکه های اجتماعی