پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دکتری          28 اردیبهشت 1391 - 17 May 2012





افزایش رشته‌های دکتری دانشگاه کردستان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه کردستان گفت: در حال حاضر 18 رشته دکتری در این دانشگاه تدریس می‌شود که تا پایان امسال این تعداد به 23 رشته افزایش می‌یابد.


به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جهانشیر امینی ظهر امروز در دهمین گردهمایی سراسری روسا و معاونین جهاد دانشگاهی در سنندج اظهار کرد: روند رو به رشد دانشجویان، اساتید و دانشمندان کشور امروزه در عرصه‌های علمی موجب اقتدار بیش از پیش کشور و یاس و ناامیدی دشمنان شده است.

وی خاطرنشان کرد: ترور ناجوانمردانه دانشمندان ایران اسلامی از سوی دشمنان سندی محکم بر یاس و ترس دشمنان از این روند در عرصه‌های علمی و فن‌‌آوری دارد.

رئیس دانشگاه کردستان خاطرنشان کرد: ترور دانشمندان علمی ایران نه‌ تنها این کشور را مجبور به ایستایی و عقب‌نشینی نخواهد کرد بلکه زمینه تولید هزاران علی‌محمدی‌ها، شهریاری‌ها و احمدی ‌روشن‌ها در کشور را فراهم می‌کند.

به گفته وی هزاران دانشجوی بصیر و انقلابی ایران اسلامی با تبعیت از این شهدای بزرگوار راه و مسیر آنان را ادامه و پله‌های رشد و ترقی کشور را یکی پس از دیگری می‌پیمایند.

امینی از حوزه پژوهش‌های کاربردی به عنوان یکی از مهم‌ترین حوزه‌ها نام برد و گفت:‌ جهاد دانشگاهی در سال‌های اخیر توانسته در این حوزه کارهای بزرگی انجام دهد.

وی اضافه کرد: حرکت تحقیقات به سمت تجاری در کنار رشد علم و فناوری باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم به چشم‌اندازی که برای آینده کشور تعیین شده دست یابیم.

وی ایجاد رابطه تنگاتنگ دانشگاه با حوزه‌های اجرای را ضروری دانست و افزود: رشد دانشگاه‌ها نیز باید تابع نیاز جامعه باشد و در مسیر نیازهای موجود حرکت کرد.

رئیس دانشگاه کردستان از این دانشگاه به عنوان مولود انقلاب نام برد و افزود:‌ قبل از پیروزی انقلاب تنها 300 دانشجو در این استان مشغول به تحصیل بودند و این در حالی است که امروزه بیش از 65 هزار دانشجو در این استان مشغول به تحصیل هستند.

به گفته وی در حال حاضر دانشجویان دانشگاه کردستان در 60 رشته مشغول به تحصیل هستند.

آسیب‌شناسی فرهنگی در کردستان

وی در ادامه خواستار آسیب‌شناسی فرهنگی در سطح استان شد و گفت: با توجه به هم‌مرز بودن کردستان با کشور عراق باید آسیب‌های فرهنگی شناسایی و برای مقابله با آنها راهکارهای علمی ارائه شود.

رئیس دانشگاه کردستان شناسایی و احصا توانمندی‌های و ظرفیت‌ها استان در بحث اشتغال را از دیگر نیازهای این استان عنوان کرد و گفت: باید با شناسایی توانایی‌ها و ظرفیت‌های موجود در راستای ایجاد اشتغال گام‌های اساسی برداریم.

امینی به نامگذاری امسال با عنوان سال تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: ایجاد فرهنگ حمایت از کار و سرمایه ایرانی در بین مردم باید به صورت ویژه از سوی همه دستگاه‌ها دنبال شود.

وی خاطرنشان کرد: برای تحقق شعار امسال  باید تلاش کرد مردم به این باور برسند که اجناس و کالاهای ایرانی چیزی کمتر از اجناس خارجی ندارند.

به گفته وی این فرهنگ باید به گونه‌ای نهادینه شود که همه مردم استفاده از کالاهای داخلی کشور را افتخاری برای خود بدانند.

وی اجرای ساز و کار جدید و نظارت دقیق بر نحوه تولیدات را نیز ضروری دانست و گفت: باید با نظارت دقیق بر تولیدات داخلی آنها را به سطح استانداردها ملی نزدیک کرد.

رئیس دانشگاه کردستان در پایان از راه‌اندازی پارک فناوری در استان خبر داد و گفت: امیدواریم با برطرف شدن برخی از مشکلات سر راه اجرای این مهم، در آینده نزدیک شاهد راه‌اندازی این پارک در استان باشیم.



تگ ها دکتری دانشگاه کردستان

پر بازدیدترین دکتری

خبرنامه - شبکه های اجتماعی