پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دکتری          07 خرداد 1391 - 27 May 2012




تعداد استاد دکتری هنر در داخل کشور بسیار اندک است

پرتال دانشگاهی به نقل از خبرگزاری مهر:رئیس دانشگاه سوره با اشاره به نقیصه های نبود استاد دکتری که دانش آموخته دانشگاههای داخل باشد تاکید کرد که اگر هم استاد دکتری در حوزه های مختلف دیده می شود، دانش آموختگان خارج از کشور هستند که تاکنون نیازهای دانشگاههای داخلی را نتوانسته اند برآورده کنند.

محمد روشن با تاکید بر وجود برخی مشکلات در زمینه استادان حوزه هنر به مهمترین موضوع در همین رابطه اشاره کرد و گفت: دکتری هنر در کشور محدود به پژوهش هنر است و در سایر رشته های هنر مثل سینما، تئاتر، نقاشی، گرافیک و موسیقی استاد دارای مدرک دکتری هنر بسیار اندک داریم.

استادان هنر دانش آموختگان خارج از کشور هستند
وی با بیان اینکه ما در کشور رشته های آموزشی تربیت دانشجوی Ph.D نداریم، خاطرنشان کرد که اگر هم استاد دکتری در حوزه های مختلف دیده می شود، دانش آموختگان خارج از کشور هستند که تاکنون نیازهای دانشگاههای داخلی را نتوانستد برآورده کنند و این موضوع در حوزه هنر یک نقص به شمار می آید.

سهم مربیان در دانشگاه سوره

به گفته رئیس دانشگاه سوره، هم اکنون بیشترین کادر هنری دانشگاه سوره را مربیان تشکیل می دهند و باید تلاش شود با ارتقاء سطح هرم هیئت علمی، استادیار با درجه Ph.D و دکتری جذب کرد.

وی همچنین اعلام کرد که تقریباً سه چهارم ماموریت آموزشی این دانشگاه توسط اعضای هیئت علمی مدعو صورت می گیرد و باید تلاش شود نسبت به جذب تمام وقت استادان یا در مواردی به صورت نیمه وقت کادر هیئت علمی را تکمیل کرد.

روشن ادامه داد: این نقیصه سبب عدم توفیق شد و سعی داریم توسط انعقاد قرارداد با دانشگاههای خارجی، بورس دکتری به دانشجویان اعطا کنیم. به همین منظور به تازگی با دانشگاه بغداد قرارداد همکاری در رشته های نقاشی، تئاتر و سناریو نویسی به منظور اعزام دانشجوی دکتری منعقد شد.

اهدای بورس به مربیان دانشگاه سوره

این مقام مسئول دانشگاه هنر با اشاره به نظر وزیر علوم و توجه به ماموریت این دانشگاه در تربیت هنرمند متعهد دینی و همکاری اداره کل بورس و دفتر آموزش‌های آزاد تعدادی بورس به مربیان سوره اعطا و در حال حاضر در دانشگاه‌های تهران، شاهد، هنر تهران، هنر اصفهان، اصفهان و تربیت مدرس در حال تحصیل هستند که با دانش آموختگی این مربیان در اصلاح هرم هیات علمی گام بزرگی برداشته خواهد شد.




تگ ها استاد دکتری هنر

پر بازدیدترین دکتری

خبرنامه - شبکه های اجتماعی