پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دکتری          15 مهر 1392 - 07 October 2013


بیش از 99 درصد درآمد دانشگاه آزاد از شهریه دانشجویان است

کاهش فشار شهریه دانشگاه ها بر خانواده‌ها 

اولین شورای اقتصاد و سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی، در شورای مرکزی این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از  خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، هدف از این جلسه که با حضور میرزاده رییس دانشگاه آزاد، ترکان و چند تن از معاونان دانشگاه آزاد برگزار شد، بررسی راهکارهایی برای درآمدزایی این دانشگاه جهت کاهش وابستگی دانشگاه به شهریه دانشجویان بود.

در حاشیه این شورا، میرزاده رییس دانشگاه آزاد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه "بیش از 99 درصد درآمد دانشگاه آزاد متعلق به شهریه دانشجویان است"، گفت: هدف دهه چهارم توسعه دانشگاه آزاد، توسعه کیفی این دانشگاه با بهره بردن از اقتصاد دانش‌بنیان است.

میرزاده افزود: با توجه به اینکه این درآمد متکی به شهریه دانشجویان، با تغییر ساختار جمعیت دانشگاه مورد تاکید قرار می‌گیرد، این درآمد نمی‌تواند منبع پایداری برای توسعه کمی و کیفی دانشگاه به حساب بیاید، بنابراین شورای راهبردی جهت پیدا کردن راه‌حلی برای تنوع‌بخشی به منابع درآمدی دانشگاه با حضور جمعی از مسئولان و صاحب‌نظران در زمینه اقتصادی و معاونان دانشگاه آزاد برگزار شد.

رییس دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه "این جلسه نخستین جلسه شورای اقتصاد و سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان دانشگاه آزاد است"، اظهار کرد: در این شورا بر سر راه‌حل‌ها و راهبردهایی مربوط به تنوع‌بخشی و درآمد دانشگاه آزاد به جز شهریه این دانشگاه، بحث شد و قرار است یک کمیسیون تخصصی مرکب از این افراد هر دو هفته یک‌بار به بررسی راه‌هایی مربوط به چگونگی وصول درآمدهای دانشگاه آزاد بپردازد.

وی با اشاره به اینکه وظیفه‌اش به عنوان رییس دانشگاه آزاد، به تصویب رساندن مصوبات این جلسه در جلسه هیأت امناست، خاطرنشان کرد: پس از تصویب هیأت امنا، این تصمیمات را در ساختار دانشگاه به اجرا می‌گذاریم.

میرزاده افزود: یکی از راه‌حل‌های تنوع‌بخشی به این درآمدها، استفاده از خود فارغ‌التحصیلان این دانشگاه و اساتید است، چراکه دانشگاه آزاد حاصل اعتماد و مشارکت خانواده‌های ایرانی است که امروز به بزرگترین دانشگاه حضوری جهان تبدیل شده است. بنابراین در درجه اول برای سرمایه‌گذاری در دانشگاه از اساتید، کارکنان و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه بهره می‌بریم و از سرمایه‌های خصوصی استفاده خواهیم کرد. بر این اساس، جهت توسعه کمی و کیفی دانشگاه از فشار شهریه بر خانواده‌ها کاهش می‌یابد. برای این کار دو برنامه استراتژیک پنج ساله در نظر گرفته شده است.

رییس دانشگاه آزاد با بیان اینکه "در این دو برنامه پنج ساله به تدریج مصوبات جلسات پس از تصویب هیأت امنا در ساختار دانشگاه بویژه واحدهای علوم و تحقیقات اجرایی خواهد شد"، تصریح کرد: واحدهای علوم و تحقیقات ظرف خوبی برای اجرای این مصوبات هستند، چراکه پایان‌نامه‌های فارغ‌التحصیلان بخش‌های دکتری و کارشناسی ارشد در صنعت و خدمات، تأثیر زیادی داشته است و به سرعت به تحقق این اهداف کمک می‌کند.

وی همچنین با بیان اینکه "ظرف سه دهه که از عمر دانشگاه آزاد گذشته، این دانشگاه توسعه زیادی پیدا کرده است"، تصریح کرد: در دهه چهارم این دانشگاه هدف توسعه کیفی با استفاده از اقتصاد دانش‌بنیان است، بنابراین با بکارگیری چنین برنامه‌هایی ظرف دو سال به طور محسوس نشان خواهیم داد که فشار شهریه بر خانواده‌ها کاهش می‌یابد.

میرزاده درباره امکان تحقق وعده رییس قبلی دانشگاه آزاد مبنی بر احداث 400 شرکت دانش‌بنیان در این دانشگاه نیز اظهار کرد: من از این مورد اطلاعی ندارم، اما در حال حاضر مراکز رشد و پژوهشکده‌هایی که ظرف مناسبی برای اجرای این طرح باشند در دانشگاه وجود ندارد؛ بنابراین در ابتدا باید چنین ساختارهایی ایجاد شود.

تگ ها شهریه های دانشگاهی شهریه دانشگاه های کشور فشار شهریه دانشگاهی در خانواده ها

پر بازدیدترین دکتری

خبرنامه - شبکه های اجتماعی