پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دکتری          26 بهمن 1392 - 15 February 2014



نتایج اولیه آزمون دکترای دانشگاه آزاد تا خرداد و پذیرش ۵ درصد داوطلبان


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در نشست خبری پیرامون آزمون دکترای تخصصی این دانشگاه گفت: نوبت اول و دوم آزمون دکترای تخصصی دانشگاه آزاد روز پنجشنبه 24 بهمن 92 برگزار شد.

میرزاده ادامه داد: داوطلبان دوره دکترا در روز پنجشنبه در دو نوبت صبح و بعدازظهر به رقابت پرداختند و در آزمون‌های مرتبط با رشته‌های خود شرکت کردند.

وی در مورد تعداد شرکت کننده‌های دوره دکترای تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بیش از 70 هزار نفر در این آزمون شرکت کردند که در حدود 37 درصد زنان و 63 درصد آن را مردان به خود اختصاص دادند.

میرزاده افزود: تعداد رشته‌های دوره دکترا 196 رشته است که نسبت به سال گذشته 20 رشته افزایش داشته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: تعداد رشته‌محل‌ها 408 رشته‌محل است که نسبت به سال گذشته 39 رشته‌محل افزایش داشته است.

وی افزود: مسن‌ترین شرکت‌کننده آزمون دکترای امسال مردی 77 ساله است که متقاضی رشته جغرافیای سیاسی و جوان‌ترین آنان مردی 21 ساله متقاضی رشته معماری است.

میرزاده تصریح کرد: یکی از برنامه‌های ما ایجاد دوره دکترای پژوهش‌محور است که بتواند پاسخ مناسبی به نیازهای پژوهشی کشور بدهد که این طرح در دست بررسی است و در زمان مناسب عملیاتی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در آزمون دکترای دانشگاه آزاد بیش از 70 هزار نفر ثبت‌نام کردند که امیدواریم پس از برگزاری آزمون بتوانیم بالغ بر 5 هزار نفر دکترای تخصصی در سطح کشور جذب کنیم.

میرزاده خاطرنشان کرد: این آزمون در تهران و 10 حوزه امتحانی در کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: حدود هشت هزار نفر از این شرکت‌کنندگان در این آزمون پذیرش و 2200 نفر در نوبت اول برای ادامه روند فعالیت دعوت می‌شوند.

میرزاده تصریح کرد: در بخش بدون آزمون نیز یک هزار و 300 نفر شرکت که 550 نفر پذیرش خواهند شد.

وی اضافه کرد: کل پذیرش دانشجویان در دانشگاه آزاد و دولتی کم‌تر از 17 هزار نفر است واین در حالی است که 330 هزار نفر متقاضی در بحث دکترای تخصصی داریم.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: بحث دکترای تخصصی با دکترای حرفه‌ای متفاوت است و این دو نباید با هم اشتباه گرفته شوند.

وی خاطرنشان کرد: در کل کشور 5 تا 6 درصد متقاضیان پذیرش می‌شوند که این ضعف بزرگی در این رابطه است و باید راهی برای حل این مشکل پیدا کرد.

میرزاده ادامه داد: دانشگاه آزاد برای ایجاد ظرفیت بیشتر و جلوگیری از خروج دانشجویان از کشور برنامه‌هایی دارد که امیدواریم بتوانیم آن را اجرایی کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از این برنامه‌ها بحث دکترای پژوهش‌محور است و امیدواریم بتوانیم از بهمن دکترای پژوهش‌محور را به ظرفیتی که اعلام شد اضافه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بحث توسعه کیفی دانشگاه یکی از برنامه‌های ماست و قصد داریم به سرعت ظرفیت دکترای تخصصی را با روش‌های امکان‌پذیر افزایش دهیم.

رئیس دانشگاه آزاد در ادامه گفت: در مورد نتایج آزمون دکترا امیدواریم بتوانیم تا خرداد ماه اعلام نتیجه کنیم و نتایج نهایی آن هم احتمالا در اواسط شهریور اعلام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد و دانشگاه دولتی توان پذیرش بیشتر از 5 یا 6 درصد از شرکت‌کنندگان را ندارند و در این بحث باید راه‌حلی پیدا کرد.

میرزاده خاطرنشان کرد: چالش‌های عمده این فرآیند به مصوبه‌های پیش‌رو و قسمتی هم به بحث مشکلات دانشگاه برمی‌گردد.

رئیس دانشگاه آزاد ادامه داد: ما برای گرفتن اساتید دو سال است که منتظر مجوزهای لازم هستیم که امیدواریم این مشکلات برطرف شود.

میرزاده خاطرنشان کرد: با تغییری که در وزارت علوم حاصل شده قول این به ما داده شده است که مجوزهای لازم را بدهند.

وی ادامه داد: از مسئولین وزارت علوم خواهش می‌کنم که کمک کنند بتوانیم جوان‌های بیشتری را جذب کنیم و مانع خروج انها به خارج از کشور شویم.

رئیس دانشگاه آزاد افزود: 46 هزار پرونده برای گرفتن ارز برای خارج شدن از کشور وجود دارد و البته خیلی‌ها خودشان ارز را تهیه می‌کنند و این نشان‌دهنده جمعیتی است که برای ادامه تحصیل به خارج از کشور مهاجرت می‌کنند و این ضربه بزرگی به اقتصاد کشور است و همچنین مشکلات فرهنگی و اجتماعی نیز ایجاد می‌کند و با این وجود کشور در یک برنامه درازمدت از ژن‌های باهوش تخلیه می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: سالانه 330 هزار نفر متقاضی کنکور دکتری در کشور داریم که از این تعداد 6درصد در دانشگاه‌های دولتی و آزاد اسلامی پذیرفته می‌شوند.

به گفته میرزاده 17 درصد از متقاضیان دکتری در کنکور پذیرفته می شوند که از این تعداد 5 هزار نفر در دانشگاه آزاد اسلامی و 12 هزار نفر در دانشگاه‌های دولتی به تحصیل مشغول می‌شوند.

وی در خصوص ظرفیت پذیرش کنکور کارشناسی ارشد نیز گفت: سالانه حدود 900 هزار نفر متقاضی ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هستند که از این تعداد 140 هزار نفر در دانشگاه آزاد و 120 هزار نفر در دانشگاه‌های دولتی یعنی حدود 30درصد داوطلبان پذیرفته می‌شوند.

میرزاده با اعلام این نکته که عدم پذیرش داوطلبان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری باعث ایجاد پتانسیلی برای خروج متقاضیان ادامه تحصیل از کشور می‌شود، ادامه داد: براساس آمار منتشر شده 150 هزار پرونده خروج از کشور برای ادامه تحصیل تشکیل شده است.

میرزاده تصریح کرد: اکثر این دانشجویان نزدیک به24 سال در کشور بوده اند و از اقتصاد کشور استفاده کرده‌اند ولی برای ادامه تحصیل مجبور به خروج از کشور می‌شوند که این برای کشور آثار نامطلوبی دارد و هزینه‌های اقتصادی آن در حد هزینه‌های جنگ تحمیلی است.

وی تصریح کرد: در کشور آمریکا حساب کرده‌اند که 5 میلیون دلار برای یک دانشجو تا رشته دکترای تخصصی هزینه دارد یعنی اگر یک دانشجو برای رشته دکترای تخصصی به آمریکا برود این دانشجو برای آنها 5 میلیون دلار ارزش دارد که امیدواریم بتوانیم با مقرراتی که تنظیم می‌کنیم جلوی این ضرر بزرگ را بگیریم.



تگ ها نتایج اولیه آزمون دکترای دانشگاه آزاد تا خرداد و پذیرش ۵ درصد داوطلبان نتایج آزمون دکترای دانشگاه آزاد تا خرداد و پذیرش ۵ درصد داوطلبان

پر بازدیدترین دکتری

خبرنامه - شبکه های اجتماعی