پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دکتری          16 فروردین 1393 - 05 April 2014


بررسی راه‌اندازی مقطع دکتری رشته تکنولوژی آموزش پزشکی





 مدیر قطب تکنولوژی آموزش پزشکی کشور گفت: رشته تحصیلی تکنولوژی آموزش پزشکی جزو مباحث میان‌رشته‌ای بوده و ما به دنبال راه‌اندازی مقطع PHD این رشته در کشور هستیم.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از (ایسنا)- منطقه خراسان، درباره رشته تکنولوژی آموزش پزشکی، اظهارکرد: یکی از اهداف قطب تکنولوژی آموزش پزشکی کشور تربیت نیروی متخصص برای نیل به اهداف آموزشی و پژوهشی خود است؛ این رشته تحصیلی به دنبال توانمندسازی اساتید علوم پزشکی است و قطب تکنولوژی آموزش پزشکی کشور در نظر دارد تا براساس نیازهای دانشگاه‌ها به تربیت نیروی انسانی متخصص بپردازد.

وی ادامه داد: درحال حاضر مقطع کارشناسی ارشد این رشته در حال ارائه بوده و تدریس این رشته به این شکل، در خاورمیانه وجود ندارد؛ در فضای پزشکی کشور نیز جای این رشته خالی است و این رشته به شکلی اختصاصی همگام با رشته‌های علوم پزشکی حرکت می‌کند.

مکارم با اشاره به اهداف این رشته تحصیلی، تصریح کرد: این رشته به دنبال مشارکت اساتید در ارائه محتوای دروس با بهره‌گیری از فناوری است؛ همچنین طراحی، اجرا و ارزشیابی پروژه‌ها و تحقیقات با فناوری نوین از دیگر اهداف این رشته تحصیلی است.

مدیرقطب تکنولوژی آموزش پزشکی کشور افزود: همچنین ایجاد نظام‌های جدید یادگیری و ارزیابی، کاهش وابستگی به تولیدکنندگان خارجی با استفاده از طراحی و تولید رسانه‌های ملی و بین‌المللی در حوزه پزشکی، طراحی مراکز تحقیقات آموزشی برای علوم پزشکی و تعلیم، تدوین و ترجمه کتب و مقالات در زمینه تلفیق مقالات و تکنولوژی آموزشی در حوزه تدریس از دیگر اهداف درنظر گرفته شده در این رشته تحصیلی است.

مکارم با بیان اینکه این رشته به دنبال ارائه مشاوره برای توانمندسازی اعضای هیئت‌های علمی در حوزه تدریس است، خاطرنشان کرد: این رشته به اساتید کمک می‌کند توانایی شناسایی مشکلات آموزشی را کسب کرده و در امر برنامه‌ریزی درسی نیز مساعدت کنند.

وی در پاسخ به این سوال که راه‌اندازی مقطع دکتری این رشته تحصیلی در چه مرحله‌ای قرار دارد؟ گفت: برنامه درسی این رشته توسط گروه تکنولوژی آموزش پزشکی در مشهد طراحی شده و در مرحله اول مورد تایید وزارت بهداشت قرار گرفته است؛ در حال حاضر این رشته تحصیلی، در چندین جلسه در شورای عالی برنامه‌ریزی وزارت بهداشت و درمان مورد ارزیابی قرار گرفته و هم‌اکنون در مرحله ارزیابی نهایی قرار دارد.

مدیر قطب تکنولوژی آموزش پزشکی کشور با بیان اینکه موافقت ضمنی با راه‌اندازی مقاطع بالاتر این رشته تحصیلی صورت گرفته است، اظهار کرد: پس از تصویب نهایی برنامه درسی مقاطع بالاتر این رشته تحصیلی، تکنولوژی آموزش پزشکی در سطح کشور تدریس خواهد شد.

مکارم با اشاره به اینکه در حال حاضر تکنولوژی آموزش پزشکی به صورت مجازی ارائه می‌شود، تصریح کرد: این رشته تحصیلی باید به گونه‌ای ارائه شود که قابلیت ارائه به صورت بالینی را داشته باشد؛ یکی از اهداف قطب علمی تکنولوژی آموزش پزشکی کشور نیز این است که قطب‌های علمی بتوانند در راستای اهداف خود به تربیت نیروی متخصص بپردازند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بسیاری از دانشجویان مجازی این رشته، مسوولین دانشگاهی هستند؛ اما متاسفانه ارائه مجازی این دروس به شکل حرفه‌ای و آکادمیک نبوده و تجربی نیست. این رشته هم‌اکنون به صورت حضوری در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می‌شود؛ اما در حال حاضر تعداد محصلین مجازی آن بیشتر است؛ در سال 91، این رشته در بخش مجازی 25 نفر را پذیرش کرده است.

مکارم تاکید کرد: با این حال نسبت به بازخورد این دوره‌ها رضایت داریم چراکه گذراندن آن برای اساتید تاثیرگذار بوده و این مساله در طراحی‌های سوالات امتحانی دیده می‌شود.



پر بازدیدترین دکتری

خبرنامه - شبکه های اجتماعی