پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دکتری          27 مهر 1393 - 19 October 2014



نشر مجلات پزشکی در دستور کار ISC 


سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) از برگزاری دومین همایش بین المللی سردبیران نشریات علمی کشورهای اسلامی در تاریخ 10 و 11 آذرماه 1393 در شیراز خبر داد و گفت در این همایش بین المللی سردبیران نشریاتی شرکت دارند که مجلات آنها از ضریب تاثیر بالا برخوردار است.
دکتر جعفر مهراد با اعلام این خبر افزود: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) سومین پایگاه معتبر بین المللی است که بعد از تامسون رویترز و اسکوپوس با موقعیت جغرافیایی شیراز در جمهوری اسلامی ایران تاسیس شده است. این پایگاه با دو پایگاه یادشده از نظر زبان و متن متفاوت است، بدین معنی که ISC زبان های ملی کشورهای اسلامی را که انتشارات خود را بدان زبان ها منتشر می کند پوشش می دهد.

وی افزود: رکوردهای موجود در ISC نیز بر خلاف دو نظام یادشده در بالا تمام متن است و پژوهشگران می توانند به نسخه تمام متن مقالات مجلات و همایش های ملی و بین المللی دسترسی پیدا کنند.

رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری اظهار داشت: پایگاه های اطلاعاتی مرکز منطقه ای در نوع خود بی نظیر و شامل پایگاه های اطلاعاتی عمومی و تخصصی از فرم های مختلف اطلاعاتی فارسی و انگلیسی است. در پایگاه های اطلاعاتی مرکز منطقه ای تمام اطلاعات مکتوب کشور کنترل و هر روز بر تعداد رکوردها افزوده می شود. این پایگاه ها عموما تمام متن است و سرعت دسترسی به اطلاعات در خور توجه است.

سرپرست ISC خاطر نشان کرد: مرکز منطقه ای و ISC بر اساس سیاست های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مجلات علمی دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و انجمن های علمی را نیز چاپ می کند و بر این اساس ضمن انجام خدمات اطلاعات علمی به یک بنگاه بزرگ انتشاراتی نیز مبدل شده است.

به گفته دکتر مهراد نشر مجلات توسط مرکز منطقه ای و ISC محدودیت موضوعی ندارد و اخیرا انتشار مجلات پزشکی نیز در دستور کار این دو موسسه قرار گرفته است. در این موسسه تعداد 200 نفر به عنوان عضو هیأت علمی و شاغل تحقیقاتی مشغول به کار هستند.

وی به رصد و پایش علم اشاره کرد و افزود: علم سنجی اساس فعالیت های ISC را تشکیل می دهد و در نتیجه آمارهایی که بطور پیوسته در مورد میزان تولیدات علمی منتشر می شود، عمومأ بر انداره گیری علم و مقایسه تولیدات علمی ایران با کشورهای منطقه و جهان دلالت دارد و نظر به دسترسی به پایگاه های استنادی، آمارهای منتشر شده نشان دهنده رشد کمی و کیفی موسسات آموزش عالی و پژوهشی در جمهوری اسلامی ایران دارد.




تگ ها نشر مجلات پزشکی در دستور کار ISC دانشگاهی دکتری isc پایگاه استنادی علوم جهان اسلام isc

پر بازدیدترین دکتری

خبرنامه - شبکه های اجتماعی