پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دکتری          22 آبان 1393 - 13 November 2014



  انتقاد رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران از روند زمانی پذیرش دانشجو و تخصیص بودجه


 رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران و هیات رییسه این دانشگاه در جلسه‌ای به سوالات دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران پاسخ دادند.
دکتر علی جعفریان رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در این جلسه با بیان اینکه پزشکان و اساتید می‌توانند همزمان در مراکز درمانی خصوصی حضور داشته باشند افزود: این مورد اشکالی ندارد و طبق چارچوب است و تنها در مواردی که به روند آموزشی لطمه بزند، دارای ایراد است.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: آموزش بدون حمایت ممکن نیست و ما در تلاش هستیم تا حقوق و مزایای دانشجویان مقطع دکتری و دستیاران را از منابعی که توسط دانشگاه تامین می‌شود، افزایش دهیم تا در نهایت رضایت بیماران را بالا ببریم. در حال حاضر بین 2.5 تا 3 میلیارد تومان از منابع دانشگاه را برای ارائه حقوق دانشجویان مقطع دکتری و دستیاران پرداخت می‌کنیم و این در حالی است که در بودجه کشوری هیچ ردیفی برای آنها در نظر گرفته نشده است و تعریفی که ما در کشور از دستیاران پزشکی، رزیدنت‌ها، کارورزان و انترن‌ها داریم، یک تعریف کارورزی است و هزینه‌ای که به آنها پرداخت می‌کنیم، نوعی کمک هزینه تحصیلی است. برخلاف کشورهای دنیا که این مورد را یک کار محسوب می‌کنند و جزو سابقه افراد محاسبه می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: اگر در دانشگاه بتوانیم با اعتبارات تخصیص یافته از طرف دولت امور خود را بگذرانیم، مجبور به گرفتن دانشجویان شهریه‌پرداز نیستیم و این در حالی است که در حال حاضر بخشی از منابعی که دانشجویان شهریه‌پرداز پرداخت کرده‌اند، در تاسیس فضاها و زیرساخت‌های لازم برای دانشگاه و دیگر بخش‌های دانشگاه هزینه شده است.

وی تاکید کرد: بودجه‌ای که به دانشگاه تعلق می‌گیرد در زمستان تصویب می‌شود. در حالی که تعداد دانشجویان در تابستان اعلام می‌شود و هیچ تناسبی بین زمان اعلام تعداد دانشجویان و زمان تخصیص بودجه وجود ندارد. در حالی که ظرفیت دانشجویان باید تابع بودجه باشد که در این زمینه معاونت آموزشی وزارت بهداشت تلاش‌هایی را جهت ارتقای آن صورت داده‌ است.

دکتر جعفریان در بخش دیگری از صحبت‌هایش افزود: تلاش و توجه اساتید و پرسنل دانشگاه در جهت افزایش کیفیت و شرایط رفاهی دانشجویان برای نتیجه‌گرفتن بهتر دانشگاه است. از این رو می‌توانیم یکی ایرادات دانشگاه را بگوییم و می‌دانیم از لحاظ فیزیکی ساختمان‌ها ما قدیمی هستند و از لحاظ آموزشی و پژوهشی دارای مشکلاتی هستیم و لازم است در اصلاح آن اقدام کنیم. بعد دیگر مساله، نگاهی است که از بیرون به دانشگاه می‌کنیم. براساس هر ملاکی که در نظر داشته باشیم، بهترین دانشگاه علوم پزشکی کشور دانشگاه علوم‌پزشکی تهران است و ما باید قدر داشته‌هایمان را بدانیم و در جهت رفع مشکلات دانشجویان حرکت کنیم. در این راه از دانشجویان می‌خواهم که مشکلات را شناسایی و در حل آن به ما کمک کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد: در آموزش، دانشجو محور اصلی است و در بحث امکانات آموزشی و رفاهی اصولا چیزی به عنوان «کافی» وجود ندارد و باید امکانات را افزایش دهیم. اصل دانشگاه، فیزیک و محیط فیزیکی نیست بلکه این دانشجویان و اساتید محترم هستند که باعث پیشرفت و تعالی دانشگاه می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در زمینه پوشش و حجاب آیین‌نامه‌ای را به عنوان «پوشش حرفه‌ای» تدوین کرده‌ایم که هم در محیط بیمارستانی و هم در محیط دانشگاهی ضوابط را رعایت کنیم. در انتخاب پوشش مناسب با محیط دانشگاه هیچ ابهام و تردیدی وجود ندارد. ضمن اینکه مرحله اول آیین‌نامه پوشش حرفه‌ای که ابلاغ آن به سطح دانشگاه است، اطلاع‌رسانی شده است و در مراحل بعد بخشنامه‌های اجرایی توسط ریاست دانشگاه صادر شده و سپس بررسی میزان موفقیت این طرح انجام خواهد شد.




تگ ها دکتری دکتری تخصصی دکتری مجازی دانشجویی

پر بازدیدترین دکتری

خبرنامه - شبکه های اجتماعی