پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دکتری          23 اسفند 1393 - 14 March 2015


اساتید وقت کافی برای آموزش دانشجویان پزشکی صرف نمی‌کنند 


رزیدنت سال دوم جراحی عمومی بیمارستان امام خمینی از نبود آموزش کافی از سوی اساتید انتقاد کرد و گفت نبود آموزش کافی از سوی اساتید بیشترین علت شکایت رزیدنت ها در بخش جراحی عمومی این بیمارستان است.

با اشاره به اینکه حجم کار در این رشته فشار روحی و جسمی بیشتری به پزشک وارد می کند افزود: برخی از اساتید جوان که نمی توانند در مراکز خصوصی مشغول به کار شوند از وقت آموزشی و دانشگاهی خود در جهت ویزیت کردن بیمار استفاده می کنند.

کرمی با بیان اینکه رزیدنت ها هم از طرف استاد و بیمار تحت فشار هستند افزود: رزیدنت ها برای معاینه و درمان بیماران مرتب با استاد خود، در مورد روال درمانی بیمار مشورت و بعد درمان را آغاز می کنند. اما اگر در این میان مشکلی برای بیمار ایجاد شود این رزیدنت است که به راحتی محکوم می شود و در حال حاضر بیشتر اساتید وظایف خود را به رزیدنت ها و یا اینترن واگذار می کنند که باعث افزایش استرس فکری در میان دانشجویان می شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد کشیک های تعیین شده در چهار سال رزیدنتی مناسب نیست گفت: بیشترین تعداد کشیک در سال اول بین 12 تا 15 نفر است که در سال دوم و سوم کمتر می شود. این در حالی است که باید با توجه به دانش کم پزشک، تعداد کشیک در سال اول کمتر و از سال بعد افزایش پیدا کند.

کرمی همچنین نبود درآمد مناسب را، مشکل همیشگی رزیدنت ها دانست و افزود: یک رزیدنت مجرد ماهانه مبلفی بین 600 تا 700 هزار تومان دریافتی دارد و کارانه سالیانه به وی تعلق نمی گیرد.

رزیدنت سال دوم جراحی عمومی بیمارستان امام خمینی در پایان خاطر نشان کرد: واقعیت آن است که شرابط کار دانشجویان پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران با دانشگاه‌های دیگر متفاوت است، چرا که حجم و فشار کار رزیدنت ها به دلیل کشیک های سنگین فوق تصور است و تنها اگر فردی که این رشته را دوست داشته باشد، می‌تواند تمام سختی‌های آن را تحمل کند.


تگ ها اساتید وقت کافی برای آموزش دانشجویان پزشکی صرف نمی‌کنند رزیدنت پزشکی

پر بازدیدترین دکتری

خبرنامه - شبکه های اجتماعی