پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دکتری          13 خرداد 1394 - 03 June 2015


اعتراضات بررسی شد و اشکالی به آزمون دستیاری وارد نیست


معاون آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی درباره اعتراضات برخی دانشجویان به آزمون دستیاری گفت تمام اعتراضات در کمیته بررسی شده و تاکنون هیچ اشکالی به آزمون دستیاری وارد نشده است.

دکتر باقر لاریجانی در جلسه تقدیر از رتبه‌های برتر آزمون دستیاری سال 94 گفت واقعیت این است که برای برگزاری این آزمون‌ها وقت زیادی گذاشته می‌شود. البته همه جای دنیا می‌بینید که برای آزمون‌های مهم افرادی که معرفی می‌شوند باید توانمندی‌های زیادی داشته باشند و ما از سال آینده بررسی توانمندی افراد برای شرکت در آزمون‌های مختلف را اجرایی می‌کنیم.

وی افزود: تلاش وسیعی در دبیرخانه و معاونت سنجش وزارت بهداشت انجام شد که آزمون دستیاری با صحت و سلامت بالایی برگزار شود.و شاخص‌های موجود نشان می‌دهد که این آزمون شرایط معقولی داشته که نشانه آن این است که 10 نفر اول آزمون جزو دانشجویان المپیادی، استعداد درخشان و چهره‌های برتر دانشگاهی بوده‌اند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره برنامه سال آینده وزارت بهداشت اظهار کرد: تلاش داریم مهارت‌های بالینی را جدی‌تر بگیریم؛ چراکه آموزش پزشکی گسترش زیادی یافته و این گسترش باعث بروز مشکلاتی نیز شده است. در نتیجه باید کیفیت آموزش پزشکی را در حوزه‌های مختلف بالا بریم و البته کار آسانی نیست و لذا باید برنامه جامعی در این باره تهیه شده و مشخص کرد که آموزش پزشکی چگونه باید متحول شود.

لاریجانی با اشاره به بخشنامه وزارت بهداشت در حوزه آموزشی، گفت: بخشنامه اعتباربخشی به بیمارستان‌های آموزشی در حال تدوین و پیشرفت است تا بتوانیم آموزش را در بیمارستان‌های پزشکی ارتقا دهیم.

وی برنامه دیگر وزارت بهداشت را درخصوص کلینیک‌های سرپایی دانست و اظهار کرد: تلاش داریم این کلینیک‌ها را گسترش دهیم و براساس چارچوب این کلینیک‌ها باید بتوانند بستری شوند تا آموزش‌های سرپایی پیشرفت کرده و آموزش‌های پزشکی متناسب با پیشرفت‌های دنیا متحول شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره تعداد دانشکده‌های پزشکی بیان کرد: 60 دانشکده پزشکی در کشور وجود دارد که باید استانداردهای آن افزایش یابد و آنچه ما می‌دانیم این است که آزمون دستیاری از نظر وزارت بهداشت با دقت لازم انجام شده است و ما با همین ظرفیت‌های موجود تمام تلاش خود را برای ارتقای سیستم آموزش سنجش انجام می‌دهیم.

لاریجانی همچنین با اشاره به اعتراضات برخی دانشجویان درخصوص آزمون دستیاری اظهار داشت: تمام اعتراضات به کمیته‌ای ارسال شده و مورد بررسی قرار گرفته است و حتی کمیته دومی نیز امسال راه‌اندازی کردیم که به شکایات، فراتر از گذشته رسیدگی کنند. در مجموع اعتراضات دانشجویان مورد بررسی قرار گرفته و تاکنون هیچ اشکالی برای آزمون دستیاری پیدا نشده است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این باره گفت: تمام مدارک در جهت تایید این است که روش و نحوه انتخاب در این آزمون معقول بوده که البته این موضوع با همان ظرفیت‌های اعلام شده است.

لاریجانی درباره تایید مدارک دانشجویان ایرانی در خارج از کشور توضیح داد: چند روز گذشته موضوعی درباره تایید مدارک ایرانیان مطرح و عنوان شده به علت مطلبی که خزانه‌داری آمریکا به آنها گفته نمی‌توانند مدارک ایرانیان را مورد تایید قرار دهند، البته در این سایت اعلام شده که این موضوع چالشی برای افرادی است که مدارک خود را به این موسسه ارسال کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این موضوع بیش از آنکه مشکلی واقعی باشد، مشکل خبری است، ادامه داد: براساس گزارش این موسسه در سال 2014 جمعا 100 پرونده از ایران مطرح شده است که 54 پرونده مربوط به افرادی بوده است که در ایران تحصیل کرده و به آمریکا مهاجرت کرده‌اند که پرونده آنها رد شده است. همچنین 21 پرونده از مجموع 100 پرونده مورد تایید قرار گرفته و حدود 40 تا 50 نفر افرادی بودند که تنها پرونده خود را به این موسسه ارسال کرده‌اند و مهاجرتی به آمریکا نداشته‌اند.

به گفته معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کل کسانی که هر ساله به وزارت بهداشت مراجعه می‌کنند که مدارک آنها ارسال شود، در تمام مقاطع از دیپلم تا فوق تخصص حدود 1500 نفر در کل سال هستند.


تگ ها اعتراضات بررسی شد و اشکالی به آزمون دستیاری وارد نیست آزمون دستیاری اعترااض آزمون دستیاری

پر بازدیدترین دکتری

خبرنامه - شبکه های اجتماعی