پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دکتری          12 مهر 1395 - 03 October 2016

اعلام آخرین تصمیمات ۲ وزارتخانه درباره رشته روانشناسی بالینی

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری جلسات مشترک وزارتخانه های علوم و بهداشت درباره روانشناسی بالینی گفت: امیدواریم با ارائه راهکار مشترک این موضوع در هفته های آتی به نتیجه برسد.

به گزارش پرتال دانشگاهی ، دکتر باقر لاریجانی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره عدم اعلام رشته روانشناسی بالینی در آزمون دکتری ۹۶ وزارت علوم و ایجاد شائبه میان داوطلبان در مورد واگذاری این رشته به وزارت بهداشت گفت: جلسات کمیته مشترک وزارتخانه های علوم و بهداشت درباره روانشناسی بالینی به ریاست دکتر نجفی مشاور رئیس جمهور در حال برگزاری است.

وی افزود: تعدادی از صاحبنظرانی که عضو این کمیته هستند در حال پیش بردن بحث ها هستند و نظرات گروه های مختلف گرفته شده است. امیدواریم که آنچه به صلاح کشور و آنچه صلاح آموزش عالی و آموزش پزشکی به طور عام است، بدست بیاید.

لاریجانی یادآور شد: مهمتر اینکه نتیجه این موضوع باید به کار مردم بیاید چرا که آموزش های ما در حیطه سلامت در نهایت تاثیرگذاری اش برای سلامت مردم است.

وی در پاسخ به اینکه داوطلبان دکتری در انتظار تصمیم این جلسه به سر می برند، افزود: این جلسات ادامه دارد و برخی از این بحث ها موضوعات جنبی متعددی دارد . ما در بحث های گذشته به یک تفاهمی درباره بین رشته ای ها رسیدیم و دستورالعملی را با وزارت علوم توافق کردیم که در حوزه سلامت آن را به دانشگاه ها ابلاغ کردیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: این ابلاغ به این دلیل صورت گرفت که دانشگاه ها سیاست بین رشته ای را جدی بگیرند.

وی تاکید کرد: در زمینه رشته روانشناسی بالینی هم تلاش های خود را انجام داده ایم و امیدواریم در هفته های آتی به نتیجه برسد.

لاریجانی اظهار داشت: در رشته روانشناسی گرایش های متعددی وجود دارد. روانشناسی بحث های معرفتی زیادی دارد و به هر حال طبیعی است که یک طرف بحث های روانشناسی و یک طرح بحث های سلامت و بالینی است.

وی افزود: در قسمتی از گرایش های روانشناسی که جنبه بالینی دارد بالاخره بحث های مرتبطی وجود دارد که امیدواریم با همکاری با هم راهکارهایی را پیدا کنیم که دانش آموختگان این رشته هم در روانشناسی تبحر داشته باشند و هم بتوانند از تجربه فیلدهای بالینی استفاده بیشتری کنند.

معاون وزیر بهداشت درباره نگرانی داوطلبان که به طور کامل یک وزارتخانه متولی این رشته شود، توضیح داد: آنچه که اکنون پیش می رود این است که ما همه ابعاد را چه برای دانشگاه هایی که آموزش می دهند و چه برای دانشگاههایی که می خواهد متکفل آموزش این رشته باشند، مورد توجه قرار داده ایم و بالاخره یک تیم دانشگاهی در این زمینه تصمیم می گیرند.

لاریجانی اظهار داشت: طبعا تصمیم درباره رشته روانشناسی بالینی مورد توافق وزارتین قرار می گیرد و بعد از آن به دانش آموختگان و داوطلبان اعلام می شود.

پر بازدیدترین دکتری

خبرنامه - شبکه های اجتماعی