پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دکتری          14 آذر 1395 - 04 December 2016


نامه فرهادی به هیات وزیران درباره آزمون دکتری/ آخرین خبر ادغام آزمون ها

به گزارش پرتال دانشگاهی دکتر ابراهیم خدایی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت آیین نامه اجرایی آزمون دکتری و تعیین تکلیف شیوه پذیرش دکتری در دانشگاه آزاد گفت: قانون تحصیلات تکمیلی که اردیبهشت ماه ۹۵ ابلاغ شد در اولین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی در مردادماه، تهیه آیین نامه اجرایی را تصویب کرد.

رئیس سازمان سنجش گفت: ما در انتظار تصویب آیین نامه اجرایی آزمون دکتری ۹۶ در هیات وزیران هستیم، وزیر علوم نیز نامه ای به دولت نوشته و قول هایی داده شده است که در تصویب آیین نامه تسریع شود.

وی افزود: در آن مصوبه آمده بود که شورا باید در اولین جلسه خود آیین نامه اجرایی را تهیه و جهت اجرا و ابلاغ به هیات وزیران ارسال کند. شورا آیین نامه را تهیه کرد و جهت اجرا آن را به هیات وزیران ارسال کرد.

رئیس سازمان سنجش یادآور شد: در بخش وزارت علوم و وزارت بهداشت آنچه مسلم است این است که ما چگونگی اجرای این قانون را پیش بینی کردیم، رشته های امتحانی و مواد امتحانی را اعلام کردیم و شورا بر این اساس پیش رفت که امسال قانون را به طور کامل اجرا می کند.

وی افزود: بر اساس مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی قرار است سنجش یکپارچه شود و طبیعتا پذیرش دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی بر اساس قانون تحصیلات تکمیلی صورت می گیرد اما دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرده است که چون آیین نامه اجرایی هنوز در هیات وزیران تصویب نشده است لذا می تواند قانون اجرایی نشود.

خدایی اظهار داشت: ما در حال پیگیری موضوع هستیم و مکاتباتی صورت گرفته و دکتر فرهادی وزیر علوم نیز نامه ای به هیات وزیران نوشته است که ان شاء الله هیات وزیران این آیین نامه را در دستور کار قرار دهد و آن را در کمیسیون های تخصصی بررسی کند و به نتیجه برسد.

وی گفت: بر اساس مکاتبات و جمع بندی که در شورا انجام شده ما در یک بحث به اجماع رسیدیم که سنجش به صورت متمرکز انجام شود و اکنون سنجش مورد بحث نیست. از آنجایی که دانشگاه آزاد در راستای نحوه پذیرش پیشنهادهایی داشت، شورا هم بر اساس سنجش متمرکز پیش می رود و برداشت من این است که سنجش متمرکز خواهد بود و برای پذیرش دانشگاه آزاد بر اساس آیین نامه های اجرایی و مصوبات شورا یکسری راهکار ارائه می شود.

رئیس سازمان سنجش تاکید کرد: ما در انتظار تصویب آیین نامه اجرایی آزمون دکتری ۹۶ در هیات وزیران هستیم.

وی با اشاره به آغاز ثبت نام در آزمون دکتری ۹۶ از روز ۱۶ آذرماه ۹۵ گفت: قاعدتا تا ۱۶ آذر که زمان ثبت نام آزمون دکتری است باید به یکسری جمع بندی برسیم که آن را در دفترچه ثبت نام آزمون درج کنیم. البته قول هایی داده شده که در مسیر تصویب این آیین نامه تسریع شود و اگر هم تا آن زمان به جمع بندی نرسیم به موضوع ثبت نام خدشه ای وارد نخواهد شد.


پر بازدیدترین دکتری

خبرنامه - شبکه های اجتماعی