پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دکتری          09 اسفند 1395 - 27 February 2017


مشکلات دانشجویان دکتری برای استفاده از فرصت مطالعاتی خارج از کشور

جمعی از دانشجویان دکتری متقاضی استفاده از فرصت مطالعاتی خارج از کشور با اشاره به مشکلات متعدد قبل عزیمت به خارج از کشور خواستار رفع این مشکلات شدند.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، جمعی از دانشجویان دکتری متقاضی استفاده از فرصت مطالعاتی خارج از کشور با ارسال نامه‌ای، اعلام کردند، دانشجویان متقاضی فرصت مطالعاتی با مشکلات متعددی قبل از عزیمت مواجه هستند که در برخی مواقع بخاطر این مشکلات از فرصت تحقیقاتی خود منصرف می شوند.

متن این نامه به شرح زیر است:

بر اساس شیوه نامه اجرایی فرصت تحقیقاتی کوتاه مدت دوره دکتری، دانشجویان مقطع دکتری داخل می توانند با حمایت مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مدت ۶ ماه در خارج از کشور به تحصیل و تحقیق در زمینه پژوهشی خود بپردازند.

بی شک این فرصت تحقیقاتی زمینه مناسبی را برای رشد و تعالی بیشتردانشجویان فراهم می‌کند. حال دانشجویان متقاضی با مشکلات متعددی قبل از عزیمت مواجه هستند که عمده این مشکلات توسط سازمان امور دانشجویان، بانک مرکزی و بانک تجارت خواسته یا ناخواسته سر راه آنها قرار گرفته است.

 بگونه ای که در برخی مواقع دانشجویان بخاطر این مشکلات از فرصت تحقیقاتی خود منصرف می شوند. این مشکلات بطور خلاصه شامل موارد زیر است.

۱. وزارت علوم فقط ۵۰درصد مبلغ حمایت ارزی را به دانشجویان غیر بورسیه به صورت رایگان پرداخت می کند که این مبلغ عملا برای ۶ ماه فرصت تحقیقاتی بسیار اندک است.

۲.  برای دریافت ۵۰ درصد دیگر که قرار هست به نرخ دولتی در اختیار دانشجویان قرار گیرد، دانشجویان باید مبلغی حدود ۱۵ میلیون تومان پرداخت کنند که بخشی از این مبلغ شامل کارمزد بانک مرکزی (۱ درصد) و بانک تجارت بعنوان بانک عامل (۲ درصد) است.

که جمع این کارمزدهای پرداختی از طرف دانشجویان به بانک های مذکور، حدود ۸۲۰ هزار تومان هست! با احتساب این پرداختی ها از طرف دانشجویان، ارزی که قرار بوده به نرخ دولتی در اختیار قرار گیرد، عملا با نرخ بازار آزاد تفاوت چندانی نخواهد داشت.

علاوه براین کارمزد، دانشجویان برای تبدیل ارز خود از دلار به یورو مجبور هستند که با مراجعه به صرافی با وجود مشکلات متعدد، در آنجا نیز برای تبدیل ارز متضرر شوند چرا که باید ارزی که هنگام ورود به حوزه اروپا با خود داشته باشند بصورت یورو باشد در حالیکه سازمان بورس دانشجویان ارز پرداختی را به صورت دلار به دانشجویان پرداخت می کند.

 این در حالی است که سازمان بورس نامه حمایت مالی را با قید مبلغ یورو تحویل دانشجو می دهد در حالی که ارز دریافتی از بانک به صورت دلار هست.


جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین دکتری

خبرنامه - شبکه های اجتماعی