پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دکتری          16 خرداد 1396 - 06 June 2017


پرداخت 110 میلیارد تومان تسهیلات به دانشجویان دکتری در سال 96

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امسال ۱۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به صورت وام دانشجویی برای دانشجویان دکتری در نظر گرفته شده است که به مرور پرداخت خواهد شد.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر محمد فرهادی شامگاه شنبه در حاشیه افتتاح چندین طرح عمرانی و آموزشی در دانشگاه کاشان در گفتگو با خبرنگاران افزود: دانشجویان دکتری اکنون می توانند برای دریافت وام ثبت نام کنند و پرداخت آن به شکلی است که دانشجویان هر ۳ ماه یکبار ۲۰ میلیون ریال دریافت خواهند کرد.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد برنامه های دولت برای جذب دانشجویان خارجی، بیان کرد: یکی از برنامه ‌های مورد تاکید دولت تدبیر و امید، جذب دانشجوی خارجی است که دلیل آن وجود ظرفیت خالی زیاد در دانشگاه ها است که باید تکمیل شوند.

فرهادی تصریح کرد: در سال گذشته حدود ۵ هزار دانشجوی خارجی جذب کردیم و جمع دانشجویان خارجی ما هم اکنون به ۵۲ هزار نفر رسیده است و برنامه داریم برای امسال، جذب ۵ هزار دانشجوی خارجی را به دو برابر افزایش دهیم.

وی اظهار کرد: برنامه ما جذب دانشجوی خارجی به صورت انحصاری برای اول مهر نیست و دانشجویان خارجی طبق شرایط ما خود را از طریق سفارتخانه ها و سایت معرفی کرده و درخواست می دهند و بعد از بررسی برای ترم های اول یا دوم دعوت به تحصیل می شوند.

وزیر علوم افزود: اقدام های زیادی در قالب تفاهم نامه ‌ها با دانشگاه های خارجی در مورد جذب دانشجوها صورت گرفته است و هماهنگی‌ های لازم با وزارتخانه ‌های کشور و امور خارجه و سایر ارگان ‌های مربوطه انجام شده تا پذیرش دانشجویان خارجی تسهیل پیدا کند.

وی با بیان این که دانشجویان خارجی در مقطع های تحصیلی مختلف از کارشناسی تا دکتری در دانشگاه‌ های کشور پذیرفته می شوند تصریح کرد: از ۴۷ کشور دانشجوی خارجی که بیشتر از کشورهای همسایه هستند همچنین از اروپا و آمریکا دانشجو داریم.

فرهادی تقویت و تامین زیرساخت های علمی و تجهیز آزمایشگاه ها را از اولویت های وزارت علوم برشمرد و گفت: ۱۷۱ آزمایشگاه مرکزی در حال تجهیز هستند که ۶۰ درصد آن ها تا کنون تجهیز شده اند.

وی ادامه داد :۱۰ آزمایشگاه هم بعنوان مرجع برنامه ریزی شده است که امسال با تجهیزات و تفاهمی که با ژاپن بسته شده است تجهیز شوند.




جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین دکتری

خبرنامه - شبکه های اجتماعی