پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / مصوبات آموزش عالی          31 اردیبهشت 1390 - 21 May 2011

وزير علوم از رتبه بندي فرهنگي دانشگاههاي کشور خبر داد و گفت: کارنامه فرهنگي براي همه دانشگاهها خواهيم داشت و بر اساس آن رتبه بندي فرهنگي صورت مي گيرد.
به گزارش خبرنگار مهر، کامران دانشجو در جمع خبرنگاران در محل وزارت علوم افزود: علاوه بر اين رتبه بندي آموزشي و پژوهشي نيز براي دانشگاهها انجام مي دهيم و همانطور که قبلاً گفته شد ما رتبه بندي دانشگاههاي غربي را به صورت مطلق قبول نداريم و بر اساس مباني که داريم رتبه بندي مي کنيم.
شهريه دانشگاههاي غيرانتفاعي بر اساس رتبه بندي تعيين مي شود
وزير علوم تاکيد کرد: دانشگاهها دولتي و غير انتفاعي رتبه بندي مي شوند و شهريه دانشگاههاي غيرانتفاعي بر اساس اين رتبه بندي تعيين مي شود. چرا که عدالت نيست يک شهريه ثابت براي دو موسسه آموزشي در دو سطح متفاوت تعيين شود و آنهايي نيز که شاخصها را تامين نکنند پس از تذکرات تامين شرايط، در نهايت بسته مي شوند.
وي گفت: رقابت سالم در بين دانشگاهها يک اصل است ممکن است که يک دانشگاه از نظر رتبه بندي فرهنگي رتبه اول را داشته باشد ولي از نظر پژوهشي رتبه هفتم را داشته باشد اين موضوع باعث مي شود که دانشگاه در پژوهشي سعي در رشد داشته باشد. اول رتبه بندي ها مجزا است و پس از آن رتبه بندي کلي صورت مي گيرد.
دانشجو با اشاره به تسهيلاتي که براي دانشجويان شاغل به تحصيل در خارج از کشور، نقل و انتقال در داخل کشور و دانشجويان انصراف از سوي وزارت علوم ارائه شده است گفت: مرحله اول تسهيل نقل و انتقال دانشجويان داخل کشور بود که بتوانند در محل سکونت دائم والدين خود تحصيل کنند که هم هزينه ها کاهش مي يابد و هم مسائل فرهنگي بيشتر رعايت شود.
وي يادآور شد: موضوع بعدي انتقال دانشجويان از خارج به داخل کشور بود که گفتيم تمام دانشجوياني که در خارج از کشور تحصيل مي کنند در مقاطع کارداني و کارشناسي چه در دانشگاههاي معتبر و چه در دانشگاههايي که وزارت علوم مدارک شان را تاييد نمي کند، مي توانند درخواست انتقال به دانشگاههاي داخل دهند که سطح بندي مي کنيم تا به دانشگاههاي کشور منتقل شوند و ديگر در خارج از کشور نباشند و در کنار خانواده هاي خود تحصيل کنند.
تسهيلات براي ادامه تحصيل دانشجويان انصرافي
وزير علوم خاطرنشان کرد: گام سوم در اين حوزه اين است که براي دانشجويان انصرافي تسهيلاتي قائل شويم دانشجويي ممکن است به دليل مشکلاتي که داشته نتوانسته ادامه تحصيل دهد و انصراف داده است ما قائل به اين هستيم که اين دانشجو اگر شرايطي برايش فراهم شد که بتواند تحصيل خود را ادامه دهد، ما منعش نکنيم و جلوي آن را نگيريم. با توجه به اين ظرفيت هم در دانشگاههاي کشور وجود دارد، شرايط و جزئيات آن هم اعلام مي شود.
با موافقت رئيس جمهور حق جذبي براي اساتيد بازنشسته ايجاد شد
وي تاکيد کرد: نگاه وزارت علوم نگاه تسهيل گر است و در بخش هيئت علمي نيز براي رسمي و پيماني شدن اساتيد و براي بازنشتگان اعمال شده است با موافقت رئيس جمهور حق جذبي را براي اساتيد بازنشسته ايجاد شد، بازنشسته هايي که در مرتبه استاد تمامي قرار دارند شامل اين حق جذب مي شوند.
دانشجو گفت: همچنين جذب اساتيد را به عدالت نزديک و با توجه به شکايات زيادي که صورت مي گرفت آن را تصحيح کرديم.

تگ ها تسهيلات براي انصرافي‌ها

پر بازدیدترین مصوبات آموزش عالی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی