پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / مصوبات آموزش عالی          26 دی 1391 - 15 January 2013





تاکید ضرورت ایجاد نظام جامع وقف در آموزش عالی


رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر بر ضرورت ایجاد نظام جامع وقف در آموزش عالی تأکید کرد.


پرتال دانشگاهی به نقل از  گزارش خبرنگار مهر، دکتر علیرضا رهایی در جلسه هم اندیشی وقف، اقتصاد و افزایش بهره وری موقوفات گفت: جلسه هم اندیشی در ارتباط با وقف پیش درآمدی است برای برگزاری همایش های بزرگتر و جامع تر.

وی ادامه داد: سنت وقف از گذشته بین مردم کشور ما مطرح بوده و در زمینه های مختلف مردم از این سنت حسنه بهره مند شده اند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: بعد از انقلاب هم با توجه به روند توسعه ای کشور در حوزه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی این سنت وقف گشایش های بزرگی ایجاد کرده است.

وی با بیان این مطلب که آنطور که باید به مساله وقف توجه نشده است، تصریح کرد: این هم اندیشی ها باعث می شود جایگاه وقف در توسعه اقتصاد مشخص شود.

رهایی با بیان اینکه وقف نیاز به یک نظام جامع دارد، ادامه داد: این موضوع در برخی از مراکز علمی کشور آغاز شده است و برنامه ریزی هایی در این زمینه صورت گرفته است تا موضوع وقف در گذشته و حال شناخته شود.

در ادامه حجت الاسلام مهدی میراحمدی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به سنت وقف گفت: وقف منجر به بقاء و ماندگاری می شود دانشگاه امیرکبیر اثر ماندگار مرحوم نفیسی است گرچه خود وی اکنون در میان ما نیست، ولی اثر وی موجود است.

وی ادامه داد: بیش از هزار استاد و ده ها هزار دانشجو از این اثر مرحوم استفاده کردند.

میراحمدی تصریح کرد: دانشگاه امیرکبیر خدمات دینی و برکات آموزشی نیز برای این کشور دارد به‌طوری که رهبر معظم انقلاب نیز عنوان کرده است که دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای انقلاب و نظام خدمات زیادی در بر داشته است.

وی افزود: دانشگاه صنعتی امیرکبیر 93 شهید تقدیم انقلاب کرده است که این در ابعاد روحی روانی وقف است که به آن کمتر توجه شده است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر به مساله ماندگاری وقف اشاره کرد و گفت: مساله وقف انگیزه ماندگاری ایجاد می کند و باید واقفان دانشگاهی در جامعه معرفی شوند تا در این زمینه اشتیاق بیشتری ایجاد شود.

میراحمدی تصریح کرد: باید تعامل دانشگاهیان با سازمان اوقاف افزایش یابد که این دارای نتایج مفیدی خواهد بود.




تگ ها مصوبات آموزش عالی ضرورت ایجاد نظام آموزش عالی

پر بازدیدترین مصوبات آموزش عالی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی