پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / مصوبات آموزش عالی          10 اردیبهشت 1392 - 30 April 2013



ضرورت کاهش هزینه‌های شخصی دانشجویان در آموزش عالی


رئیس مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گفت: تأمین هزینه‌های آموزش وظیفه دولت است ولی در کشور ما در حوزه آموزش و حوزه سلامت بخش قابل توجهی از هزینه‌ها را مردم بر عهده دارند که لازم است برای اصلاح این وضع اقدامی اصولی صورت گیرد.



پرتال دانشگاهی به نقل از گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، سیدصادق واعظ زاده، رئیس مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در دیدار با آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز از این شهر به عنوان یک پایگاه مذهبی برجسته در ایران اسلامی یاد کرد که به برکت بارگاه ملکوتی حضرت شاهچراغ و بزرگان ادب فارسی، مرکز نشر معارف و فرهنگ و ادب در سراسر جهان شده است.

وی با اشاره به قدمت حوزه علمیه در استان فارس و توسعه آن در کنار دانشگاه‌ها به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی، گفت: نقش روحانیت این استان فراتر از محدوده جغرافیایی استان سرمایه‌ای برای کل کشور به ویژه جنوب ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

رئیس پیشین بنیاد ملی نخبگان با اشاره به وجود دانشگاه‌های متعدد در این استان بر ضرورت تعمیق ارتباط و همفکری و همدلی دانشگاهیان و دانشجویان با روحانیت تاکید کرد.

وی رشد چشمگیر علمی و فناوری کشور در سال‌های اخیر را از برکات و معجزات انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: با وجود پیشرفت‌های علمی چشمگیر کشور که مرهون توجه ویژه به علم و دانش است، هنوز مشکلات و کاستی‌هایی بخصوص در حوزه آموزش عالی کشور وجود دارد از جمله هزینه‌های سنگینی که برای تحصیل در دانشگاه‌ها به خانواده‌ها در بسیاری از دهک‌های پایین تحمیل می‌شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: تأمین هزینه‌های آموزش، سلامت و تحقق رفاه عمومی وظیفه دولت در تمام کشورهاست که در کشور ما در حوزه آموزش و حوزه سلامت بخش قابل توجهی از هزینه‌ها بر عهده مردم است که لازم است برای اصلاح این وضع اقدامی اصولی صورت گیرد.

در ادامه این دیدار آیت الله ایمانی، امام جمعه شیراز نیز اظهار داشت: موقعیت ویژه استان فارس توفیق خدمت بیشتر برای مسئولان استان فراهم کرده است به طوری که مجموعه‌ای که در استان فارس به ویژه شیراز کنار هم قرار گرفته‌اند در جای دیگری از کشور نداریم.

وی با اشاره به گسترش فزاینده مراکز علمی و دانشگاهی در استان فارس گفت: استان فارس از لحاظ نخبه‌پروری و شمار نخبگان در رتبه دوم کشور قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: توجه به علم و علم‌آموزی در اسلام به حدی است که در روایات و احادیث ما مرتبه کسب علم از خواندن ادعیه و احیای شب قدر بالاتر است. بزرگان علمی ما مانند علامه حلی و علامه طباطبایی تمام وقت خود را صرف علم و آموزش و تدوین کتاب‌های اسلامی کرده‌اند و حتی در سفر و طی مسیر از نوشتن بازنمانده‌اند.

آیت الله ایمانی با اشاره به حضور خود در دانشگاه شیراز از اوایل انقلاب اظهار داشت: عمده دانشجویانی که در گذشته به دانشگاه شیراز راه می‌یافتند از طبقات مرفه اجتماع بودند و مستضعفان در این دانشگاه جایی نداشتند اما به برکت انقلاب اسلامی و گسترش دانشگاه‌ها امکان دسترسی تمام اقشار به آموزش عالی فراهم شده است.

تگ ها مصوبات آموزش عالی آموزش عالی

پر بازدیدترین مصوبات آموزش عالی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی