پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran

کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 95 نتایج ارشد 95 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 95 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 95 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
مجموعه  اخبار دانشگاهی کشور / مصوبات آموزش عالیارسال شده در   08 آذر 1392 - 29 November 2013


 بازگرداندن زیرنظام های آموزش عالی به ماموریت های اصلی خود

مدیرکل گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: برنامه ما این است که زیرنظام های مختلف آموزش عالی همچون پیام نور، جامع علمی کاربردی و پردیس های خودگردان دانشگاه ها به سمت ماموریت های اصلی خود بازگردند.



به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از : «سید حسین حسینی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: گسترش کمی آموزش عالی در سال های گذشته بسیار خوب بوده اما چنانچه این گسترش با استنانداردها و شاخص های کیفی، همراه نباشد نه تنها یک فرصت نیست بلکه به یک تهدید برای آموزش عالی تبدیل خواهد شد.

وی ورود فارغ التحصیلان فاقد کارآیی لازم به جامعه را از عواقب بی توجهی به شاخص های کیفی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی برشمرد.

حسینی با بیان اینکه توسعه کیفی آموزش عالی، موضوعی نیست که به سادگی قابل اصلاح باشد، گفت: در بررسی شاخص های کیفی زیرنظام های آموزش عالی باید به مباحث مختلف همچون کیفیت آموزش، تعداد اعضای هیات علمی، زیرساخت ها و امکانات به ویژه در رشته هایی که نیازمند تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی هستند توجه کرد.

وی به حساسیت مضاعف مقوله کیفیت در دوره های تحصیلات تکمیلی اشاره کرد و بیان داشت: به عنوان مثال اگر در یک کلاس درس شاهد حضور 70 تا 80 دانشجوی کارشناسی ارشد هستیم به این معناست که در این مرکز دانشگاهی، در مفاهیم اولیه آموزش هم مشکل داریم.

مدیرکل گسترش آموزش عالی تاکید کرد: دوره کارشناسی ارشد به عنوان یک مقطع تحصیلات تکمیلی به الزامات خاصی نیاز دارد که متاسفانه در خیلی جاها مورد توجه قرار نمی گیرد.

وی یادآور شد: عدم رعایت شاخص های کیفی در دوره های کارشناسی ارشد، به یک زیرنظام آموزش عالی محدود نمی شود و در دانشگاه های دولتی نیز مشاهده می شود اما در زیرنظام هایی مانند دانشگاه آزاد و پیام نور بیشتر به چشم می آید.

حسینی ترمیم کاستی ها و تقویت کیفیت آموزش عالی در زیرنظام های مختلف و بازگشت آنها به ماموریت ها و وظایف ذاتی شان را نیازمند یک دوره زمانی دو تا سه ساله دانست.

تگ ها زیرنظام های آموزش عالی زیرنظام های آموزش عالی در ماموریت خود مصوبات آموزش عالی آموزش عالی

پر بازدیدترین مصوبات آموزش عالی

اخبار روزنامه ها

خبرنامه - شبکه های اجتماعی

آمار سایت