پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / مصوبات آموزش عالی          26 دی 1392 - 16 January 2014


کسری 10 میلیارد ریالی دانشگاه هنر اصفهان

کم شدن بی اضباطی ها به وسیله ی سرانه ای شدن بودجه دانشگاه ها

سرانه‌ای شدن بودجه دانشگاه‌ها بی انضباطی‌ها را کم می‌کند

رییس دانشگاه هنر اصفهان گفت: در حال حاضر دانشگاه‌ها در کارهای پژوهشی و توسعه تجهیزات به شدت کسری دارند حتی در کارهای فرهنگی و توجه به بهداشت روانی دانشجویان با چالش رو به رو هستیم.

فرهنگ مظفر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اصفهان، در خصوص سرانه‌ای شدن بودجه دانشگاه‌ها ، اظهار کرد: این پیشنهاد، بسیار خوبی است و مزایای زیادی هم دارد البته در گذشته نیز بحث سرانه‌ای شدن دانشگاه‌ها در برنامه توسعه کشور تصویب شده بود.

وی در خصوص پارامترهایی که در سرانه دانشگاه‌ها می‌تواند موثر باشد، تصریح کرد: باید بحث سرانه در بین رشته‌ها متفاوت باشد به عنوان نمونه رشته هنر و کشاورزی به نسبت رشته‌های علوم انسانی پرهزینه‌تر هستند پس نیاز است که برای سرانه دانشگاه‌ها پارامتر رشته مد نظر باشد.

مظفر همچنین به سابقه دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: ساختارها و عمق کاری هر دانشگاه با دانشگاه دیگر متفاوت است پس باید سابقه و کیفیت آموزشی دانشگاه‌ها مد نظر قرار گیرد.

رییس دانشگاه هنر اصفهان با بیان اینکه سرانه‌ای شدن بودجه امکان برنامه‌ریزی دقیقی را به روسای دانشگاه‌ها می‌دهد، افزود: روسای دانشگاه‌ها باید در تعیین بودجه، برنامه توسعه دانشگاه‌ها را در نظر بگیرند و ببینند که می‌خواهند دانشگاه را در چه رشته‌ها و مقاطعی توسعه دهند.

وی اضافه کرد: سرانه‌ای شدن بودجه دانشگاه‌ها موجب می‌شود نظام آموزشی نظم بگیرد و دیگر کمتر شاهد بی انضباطی‌ها باشیم.

مظفر در پاسخ به این سؤال که بهترین زمان برای سرانه‌ای شدن بودجه دانشگاه‌ها چه زمانی خواهد بود، گفت: آنچه که مسلم است نباید به طور ناگهانی از سال بعد سرانه‌ای شدن بودجه اعمال شود به نظر می‌رسد اگر 70 درصد بودجه براساس سرانه و مابقی به روال گذشته توزیع شود بهتر است تا در یک دوره انتقال دو- سه ساله به یک سرانه قطعی برسیم.

وی در خصوص کسری بودجه دانشگاه‌ها در سال جاری گفت: در نظام آموزش عالی کشور منظور از کسری تنها مشکل در پرداخت حقوق‌ها نیست، بلکه کیفیت، پژوهش، رویکردهای فرهنگی، توسعه تجهیزات، امکانات و روابط بین الملل شاخص‌های بسیار مهمی در این امر هستند.

مظفر ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه‌ها در کارهای پژوهشی و توسعه تجهیزات به شدت کسری دارند حتی در کارهای فرهنگی و توجه به بهداشت روانی دانشجویان با چالش روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه هنر اصفهان با کسری یک میلیارد تومانی در سال جاری مواجه است، گفت: همیشه آموزش عالی کشور از یک کسری رنج می‌برده که معمولا در هر دولتی تلاش می‌شد در پایان سال کسری‌های دانشگاه‌ها پرداخت شود، اما اگر امسال این پرداخت‌ها انجام نشود دوباره به چالش بر می‌خوریم.

مظفر با بیان اینکه در حال حاضر برای هر دانشجوی دانشگاه هنر 2.5 میلیون تومان هزینه می‌شود، خاطرنشان کرد: همه چیز به ضریب سرانه بستگی دارد اگر سرانه دانشگاه هنر در آینده برای هر دانشجو از رقم فعلی کمتر شود با مشکل مواجه می‌شویم، اما اگر این رقم افزایش یابد بهتر است. در اصل عدد سرانه می‌تواند چالش را افزایش دهد یا را رفع کند.

تگ ها سرانه ای شدن بودجه دانشگاهها بودجه دانشگاهها سرانه ای شدن بودجه دانشگاهی

پر بازدیدترین مصوبات آموزش عالی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی