پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / بورسیه          20 اردیبهشت 1391 - 09 May 2012



منافقین در کمین دانشجویان بورسیه


در پی تأخیر 4 ماهه در واریز مقرری دانشجویان بورسیه، برخی دانشجویان شاغل به تحصیل در اروپا با مشکلات مالی شدیدی دست و پنجه نرم می‌کنند.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزای آنا، در حال حاضر در کشورمان بیش از چهار میلیون دانشجو در سراسر کشور مشغول تحصیل هستند که این تحصیل چرخه علم دانش ایران اسلامی را می‌چرخاند و رتبه نظام اسلامی را در عرصه علم و دانش بسیار بالا برده است.

در این میان هزاران داشجو نیز هستند که سالانه برای ادامه تحصیل وارد دانشگاه‌های معتبر و مورد تأیید وزارت علوم، در سراسر جهان می‌شوند.

اعزام دانشجویان در قالب بورسیه دانشجویی، یکی از راه‌های ادامه تحصیل دانشجویان در دانشگاه‌های معتبر است.

وزارت علوم و تحقیقات نیز در همین زمینه از سالیان گذشته با تاسیس اداره کلی به نام اداره کل دانشجویان خارج، امور مربوط به دانشجویان اعزامی به خارج از کشور را سامان می دهد.

براساس قوانین جاری، وزارت علوم موظف است که برای دانشجویان اعزامی به خارج از کشوردر قالب مقرری، ضمن پرداخت هزینه‌های تحصیل، هزینه‌های جانبی تحصیل دانشجویان در خارج از کشور را نیز بپردازد.

وزارت علوم و بخصوص اداره کل بورس و دانشجویان خارج در دولت دهم نسبت به اجرای این قانون، اقدامات خوبی انجام داده است اما براساس گزارش‌های رسیده از دی ماه‌ سال گذشته تاکنون وزارت علوم نتوانسته مقرری دانشجویان را که در قالب ارز به حساب آنها واریز می‌شد، پرداخت کند.

بر همین اساس نیز دانشجویان بورس شده در دانشگاه‌های اروپا دچار مشکلات عدیده‌ای شده و حتی ناچاراً برخی از دانشجویان به دلیل عدم دریافت مقرری، روزها روزه می‌گیرند.

برخی دانشجویان نیز که بیمار بوده و مشکلات جسمی دارند، به دلیل عدم تأمین مخارج درمان، دچار مشکلات بیشتری نسبت به بقیه دانشجویان هستند.

از طرفی، در کشورهای حوزه اروپا که اکثر دانشجویان بورسیه به این کشورها اعزام می‌شوند، عناصر سازمان تروریستی منافقین به شدت در کمین دانشجویان ایرانی نشسته‌اند تا با بهره‌گیری و فرصت‌طبی خود در چنین مواقعی، دانشجویان ایرانی را به خود جذب کنند.

بر اساس گزارش برخی دانشجویان بورسیه شاغل به تحصیل در اروپا، در وضعیت فعلی که چندماهی مقرری دانشجویان به تعویق افتاده و برخی دانشجویان با مشکل مالی مواجه هستند، عناصر این سازمان تروریستی سعی دارند به بهانه حل مشکل دانشجویان به آنان نزدیک شده و در نهایت آنان را جذب سازمان ضدانسانی و تروریستی خود کنند.

یادآور می‌شود که اغلب دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور از عملکرد مدیرکل بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم ابراز رضایت کرده و این مشکل را مربوط به مسئولان دیگری که در این زمینه موظف به همکاری هسنند می‌دانند.

یکی از دانشجویان بورسیه در گفت‌وگو با خبرنگار آنا اعلام کرد که پس از پیگیری‌های مکرر در این زمینه، برخی مسئولان در وزارت علوم اعلام کرده‌اند که این مشکل از عدم تأمین ارز مورد نیاز توسط بانک مرکزی سرچشمه می‌گیرد.

خبرنگاران خبرگزاری آنا در چندین نوبت با مسئولان بانک مرکزی به منظور پیگیری این موضوع تماس گرفتند که متأسفانه تاکنون هیچکدام از این مسئولان در دسترس خبرنگاران نبوده‌اند. با این وجود این خبرگزاری آمادگی دارد توضیحات مسئولان بانک مرکزی درباره این ادعا را منتشر کند.



تگ ها منافقین کمین دانشجویان بورسیه‌

پر بازدیدترین بورسیه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی