پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / بورسیه          22 خرداد 1391 - 11 June 2012



اولین کارگاه تخصصی بورس تحصیلی EMA برگزار شد


اولین کارگاه تخصصی بورس تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری EMA"" Erasmus Mundus Students and Alumni Association به همت باشگاه پژوهشگران جوان واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور فارغ التحصیلان این پروژه علمی برگزار شد.

به گزارش ايلنا، منصور حاج باقری از دانشجویان فارغ التحصیل پروژه علمی "Erasmus Mundus"با بیان اینکه در این طرح دانشجویان بورسیه بصورت مشترک در چند دانشگاه اروپایی تحصیلات تکمیلی خود را طی می کنند، افزایش کیفیت تحصیلات تکمیلی، افزایش امکان دسترسی به دانشگاه های معتبر اروپایی بطور همزمان را ازمهمترین اهداف آن خواند.

حاج باقری با اشاره به اینکه پروژه "Erasmus Mundus " از سال 2004 در کشور آغاز شده است تصریح کرد: در فازاول 7 هزار بورس تحصیلی برای 50 دانشگاه مختلف اروپایی در نظر و انجام گرفته است.

وی گفت: واژه اراسموس موندوس از اراسموس که بر گرفته از زندگی دانشمند قرن 15 می باشد و مدارج علمی خود را در مدارس کشور های مختلف کسب کرد و موندوس که بیانگر جهانی بودن این پروژه علمی است ، تشکیل شده است.

منصور حاج باقری با بیان اینکه این پروژه در سال 2008 وارد فاز دوم شد و علاوه بر افزایش ظرفیت در مقطع کارشناسی ارشد، تعداد 34 رشته در مقطع دکتری نیز بر آن افزوده شد گفت: بیش از 53 هزار بورس تحصیلی برای مقطع کارشناسی ارشد ، 450 بورس تحصیلی برای مقطع دکتری و نزدیک به 2 هزار بورس تحصیلی برای اساتید در نظر گرفته شد.

وی به انجمن EMA اشاره کرد و ادامه داد: انجمن EMA در حقیقت انجمن دانشجویان فارغ التحصیل پروژه ی اراسموس موندوس بوده و این انجمن مسئولیت برقراری اتصال و ارتقاء برنامه های این پروژه را دارد و یکی از مهمترین وظایف این انجمن ، اطلاع رسانی در نقاط مختلف جهان است.

مهتاب معلمی از انجمن دانشجویان فارغ التحصیل "Erasmus Mundus" در کارگاه تخصصی Erasmus Mundus students and Alumni Association"" گفت: از مهمترین اهداف این پروژه علمی می توان به ایجاد شبکه های حرفه ای بین دانشجویان و اساتید و ترویج و پشتیبانی معنوی از فارغ التحصیلان و دانشجویان اشاره کرد.

پِرسیا محسنی از دیگر اعضای انجمن دانشجویان فارغ التحصیل "Erasmus Mundus" در رشته مدیریت پروژه های میراث فرهنگی نیز در این کارگاه گفت: این دوره های علمی فرصت مناسبی برای شرکت در کنفرانس های علمی با زبان های مختلف در کشور های گوناگون ، دسترسی به کتابخانه های معتبر جهان و همچنین دسترسی به اساتید مختلف دنیا را به دانشجویان می دهد.

وی جابجایی ها و نقل مکان های متعدد دانشجویان در این پروژه در دانشگاه های مختلف را موجب خستگی و عدم تمرکز دانشجویان بر روی مباحث درسی عنوان کرد و این عامل را از معایب پروژه Erasmus Mundus دانست .

حسام طاهری دانشجوی دکتری ریاضی در کشور آلمان و عضو انجمن دانشجویان فارغ التحصیل Erasmus Mundus گفت: در پروژه EMA Erasmus Mundus students and Alumni Association"" یک هزار دانشگاه در 170 رشته با 12 هزار دانشجو از 140 کشور مختلف فعالیت می کنند.

وی با بیان این مطلب که تأکید این پروژه بر روی مقطع کارشناسی ارشد است گفت: در این پروژه تنها یکی از دانشگاه ها وظیفه اعطای مدرک به دانشجو را دارد.

طاهری انتخاب دانشجویان در پروژه EMA را بر اساس رقابت علمی دانست و گفت: 85 درصد دوره های علمی این پروژه به زبان انگلیسی است. در پروژه ی اراسموس برنامه ای جامع تدوین شده که دانشجویان از تمام کشورهای جهان بتوانند در این دوره ها شرکت کنند.

امیر خسروجردی رئیس باشگاه پژوهشگران جوان واحد علوم و تحقیقات نیز در این نشست تخصصی به چگونگی و مراحل پذیرش دانشجو در پروژه EMA اشاره کرد و گفت: اخذ پذیرش دانشجویان به ترتیب پس از ثبت نام از طریق سایت EMA، ارسال مدارک ، پرینت بصورت آنلاین ، ارائه مدرک معتبر زبان انگلیسی ، استعلام بورس از دانشگاه آزاد اسلامی بعنوان یکی از طرفین دارای تفاهم نامه پذیرش دانشجو از این بورس صورت می گیرد.

وی افزود: تاکنون حدود 400 نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در این پروژه پذیرش شده اند.

تگ ها اولین کارگاه تخصصی بورس تحصیلی EMA

پر بازدیدترین بورسیه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی