پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / بورسیه          25 دی 1391 - 14 January 2013





جريمه 5 برابري درصورت ترک تحصيل برای دانشجویان بورسیه




دانشجوياني که در کشور با هزينه دولت و بورس اعطايي تحصيل مي کنند، لازم است سند تعهد بورس داخل را تکميل و به مقررات آن عمل کند.

پرتال دانشگاهی به نقل از   گزارش خبرنگار مهر، در سند تعهد دانشجويان بورس داخل به مواردي اشاره شده که دانشجو لازم است بعد از اتمام دوران تحصيلش به موارد مندرج در اين سند عمل کند.



بر اين اساس، دانشجو لازم است:

1. در محل و مدت تعيين شده در سند و حکم بورس، تحصيل خود را به پايان رسانده و در طول اين مدت ضمن رعايت مقررات و ضوابط دانشگاه، تنها به تحصيل و کارهاي علمي مرتبط با رشته مشغول بوده و از اشتغال به هر کار ديگري خودداري کند.

2. مدارک اشتغال به تحصيل و گزارشي از روند آن را در پايان هر نيمسال تحصيلي به دانشگاه محل خدمت يا هر شخص ديگري که وزارت علوم يا سازمان امور دانشجويان تعيين خواهد کرد، ارسال کند.

3. هيچ اقدامي بر خلاف قوانين جمهوري اسلامي و شئون حاکم بر جامعه اسلامي ايران به ويژه دانشگاهيان انجام ندهد.

4. محل و رشته تحصيلي خود را بدون دريافت مجوزهاي قانوني لازم تغيير ندهد.

5. تحصيل در مقطع مندرج در اين سند و تمام مزاياي ناشي از آن را صرفاً امتيازي اعطايي از سوي وزارت علوم به نمايندگي از جمهوري اسلامي دانسته و آن را حقي بر خود تلقي نمي کند. بر همين اساس، حق سلب اين امتياز و فسخ يک جانبه اين قرارداد و مزاياي ناشي از آن براي وزارت و سازمان در هر زماني وجود داشته و متقابلاً حق هر گونه اعتراض نسبت به تصميمات ماخوذه در اين حوزه را از خود سلب مي کند.

6. پس از فراغت از تحصيل در مقطع تحصيلي مورد تعهد، علاوه بر تعهدات مربوط به آموزش رايگان و تعهداتي که برابر قوانين موجود در جهت خدمت به کشور بر عهده دانشجو است حداقل دو برابر مدتي که از مزاياي بورس تحصيلي استفاده کرده است به انضمام انجام خدمت نظام وظيفه به صورت طرح در هر محلي که وزارت علوم يا سازمان امور دانشجويان تعيين خواهد کرد، خدمت مي کند.

7. چنانچه از انجام خدمت در محل مورد نظر وزارت علوم يا سازمان امور دانشجويان، استنکاف ورزد و يا نتواند تحصيلات را به پايان رسانده و يا ترک تحصيل کند يا چنانچه از محل خدمت خود به هر دليلي اخراج شود، 5 برابر تمام وجوه ارزي و ريالي دريافتي در دوره بورس را به نرخ آزاد زمان بازپرداخت، به وزارت علوم يا سازمان امور دانشجويان پرداخت کند.

8. وزارت علوم يا سازمان امور دانشجويان را وکيل قانوني و وصي خود در تشخيص ايفاء تعهدات قانوني و قراردادي و نيز تعيين ميزان خسارت ناشي از عدم انجام تعهدات و تعيين وجوهي که بايد بپردازد، قرار مي دهد به گونه اي که تشخيص مراجع مذکور صائب بوده و نيازمند کارشناسي و تعيين توسط هيچ مرجع ديگري نباشد، اين تشخيص قطعي و غيرقابل اعتراض بوده و حق مراجعه و طرح دعوا و شکايت در مراجع قضايي را از خود اسقاط مي کند.

9. قبل از پايان تحصيلات و انجام تعهداتش نسبت به وزارت علوم، از بورس و کمک هزينه ساير وزارتخانه ها و ارگانهاي دولتي، غيردولتي عمومي و خصوصي داخلي و خارجي استفاده نکند و چنانچه معلوم شود از دو يا چند محل متفاوت بورس دريافت کرده است تمام اعطايي به دانشجو قطع و مشمول بند 7 اين سند خواهد شد.

10. چنانچه به دليل عدم مراجعه به محل خدمت تعيين شده در حکم بورس، بند 7 اين قرارداد مورد اجرا قرار گرفته و خسارت تعيين شده از سوي سازمان را بايد بپردازد، تا مدت 5 سال از زمان استنکاف، حق استخدام در دانشگاههاي دولتي و وابسته به دولت که به نحوي از بودجه دولت استفاده مي کنند ( به استثنا دانشگاههاي در حال رشد) را نداشته و حق هرگونه اعتراض و شکايت را از خود سلب مي کند.

11. در صورت تغيير نشاني خود، مراتب را حداکثر 48 ساعت به اطلاع دفترخانه تنظيم کننده سند و نيز وزارت علوم و سازمان امور دانشجويان بايد برساند، در غيراينصورت تمام اخطارها و ابلاغها به محل مندرج در سن رسمي ارسال شده و حق اعتراضي ندارد.







تگ ها بورسیه دانشجویان بورسیه جریمه نقدی در صورت ترک تحصیل جریمه برای دانشجویان بورسیه

پر بازدیدترین بورسیه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی