پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / بورسیه          20 شهریور 1392 - 11 September 2013


سیاست‌های جدید وزارت بهداشت برای اعطای بورسیه به دانشجویان علوم پزشکی


مدیر مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به هدفمند شدن بورسیه دانشجویان علوم پزشکی به خارج از کشور، گفت: از این پس راه‌اندازی دوره‌های مشترک با دانشگاه‌های خارجی بیشتر مدنظر است.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از سلیمان احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در خصوص سیاست‌های اعطای بورسیه به دانشجویان علوم پزشکی، اظهارکرد: با شروع به کار دولت برخی سیاست‌ها باید بازنگری شود.

وی با اشاره به مشکلات و محدودیت‌های اعتباری ایجاد شده در سال‌های اخیر، تصریح کرد: هم اکنون سیاست‌های معاونت آموزشی در رابطه با بورسیه و اعزام دانشجو به خارج از کشور به سمت راه‌اندازی دروه‌های مشترک رفته است، چرا که این موضوع نه تنها مقرون به صرفه است بلکه دانشجو را در بافت علمی خود حفظ می‌کند.

مدیرمرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه انتقال دانش و تکنولوژی با ایجاد دوره‌های مشترک به خوبی و راحتی انجام می‌شود، گفت: در این برنامه به جای اینکه دانشجو را به خارج از کشور اعزام کنیم،‌ در قالب برنامه‌های مشترک اساتیدی از دانشگاه‌های کشورهای خارجی دعوت می‌کنیم که از این طریق دانشجویان بیشتری آموزش داده می‌شوند.

به گفته احمدی به این دسته از دانشجویان مدرک مشترک از دانشگاه خارجی و دانشگاه داخلی که این برنامه را راه‌اندازی کرده‌اند، اعطا می‌شود.

وی ادامه داد: البته در صورت نیاز در دوره‌های کوتاه مدت دانشجویانی به خارج از کشور اعزام می‌شوند تا در رشته خود آموزش ببینند، اما اینکه دانشجویان برای مدت طولانی با هزینه‌های گزاف بورسیه شوند، امکان‌پذیر نیست.

احمدی با تاکید بر اینکه هر فردی که بورسیه می‌شود با توجه به محدودیت‌های اعتباری هزینه‌های گزافی را به مجموعه تحمیل می‌کند، گفت: این درحالیست که به ازای بورسیه کردن یک نفر می‌توان چندین برنامه مشترک با تعامل و همکاری دانشگاه‌های برترجهان راه‌اندازی کرد و تعداد نیروی بیشتری را نیز آموزش داد.

مدیر مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: امروزه راه‌اندازی برنامه‌های مشترک بیشتر به منفعت کشور است و از نظر مالی، کارآمدی و اثر بخشی بهتر و در انتقال دانش و تکنولوژی موثر است.

احمدی با بیان اینکه در سال‌های اخیر رشد تحصیلات تکمیلی بسیار بالا بوده است، تصریح کرد: در حال حاضر در کمتر رشته‌ای نیاز به اعزام دانشجو به خارج از کشور وجود دارد، چرا که دوره‌های آموزشی با کیفیت بیشتر در دانشگاه‌های داخل ارائه می‌شود.

تگ ها اعطای بورسیه اعطای بورسیه به دانشجویان پزشکی شرایط دریافت بورسیه دریافت بورسیه

پر بازدیدترین بورسیه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی