پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشجویی          15 مهر 1390 - 07 October 2011

اعطای مسکن مهر به دانشجویان تحصیلات تکمیلی با پیش پرداخت 5 تا 8 میلیون تومان

معاون دانشجویی وزیر علوم از اعطای مسکن مهر به دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری با پیش پرداخت 5 تا 8 میلیون تومان خبر داد.
خبرگزاری فارس: اعطای مسکن مهر به دانشجویان تحصیلات تکمیلی با پیش پرداخت 5 تا 8 میلیون تومان

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس اعزامی به استان همدان، محمود ملاباشی معاون دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در چهارمین دور از سفرهای استانی هیئت دولت به استان همدان در جمع دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های استان همدان گفت: وزارت علوم در خصوص مشکلات دانشجویان شاهد و ایثارگر با بنیاد شهید انقلاب اسلامی همکاری دارد و در این خصوص با استانداری‌ها همکاری‌های لازم را داریم.

وی با اشاره به این‌که در جلساتی که برای رفع مشکلات دانشجویان شاهد و ایثارگر برگزار می‌شود، حضور نماینده بنیاد شهید استان‌ها نیز الزامی است، افزود: دولت در مقابل دوره‌های شبانه به غیر از در اختیار گذاشتن امکانات علمی و پژوهشی وظیفه دیگری ندارد.

ملاباشی خاطرنشان کرد: دانشجویان دوره‌های شبانه باید بومی باشند و در حال حاضر ظرفیت این داوطلبان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری بالا است.

وی در ادامه گفت:‌دانشجویانی که در مقاطع کاردانی و کارشناسی در دوره‌های شبانه شرکت کرده‌اند باید شهرهای محل سکونت خود را انتخاب کنند.

معاون وزیر علوم تصریح کرد: در مقطع کارشناسی ارشد و در دوره‌های شبانه باید به ضوابط توجه داشت که در این دوره‌ها مسئولیتی در قبال خوابگاه و حمل و نقل دانشجویان بر عهده دولت نیست.

ملاباشی با طرح این سؤال که آیا این بهتر است که دوره‌های شبانه را برگزار نکنیم و یا اینکه با اخذ بخشی از هزینه از دانشجویان این دوره‌ها را برگزار کنیم، گفت: مدیریت دانشگاه موظف است برای 50 درصد از دانشجویان دوره‌های روزانه خوابگاه تأمین کند و بیش از آن وظیفه مدیریت دانشگاه‌ها نیست.

وی اظهار داشت: مدیریت دانشگاه‌ها بودجه‌ای در اختیار ندارد که خوابگاه‌هایی را خارج از دانشگاه تهیه کرده و در اختیار دانشجویان و به خصوص دانشجویان دوره شبانه قرار دهد.

معاون دانشجویی وزیر علوم افزود: از مدیریت دانشگاه‌ها می‌خواهیم که برای دانشجویان شبانه شاهد و ایثارگر در خصوص هزینه خوابگاه‌ها تخفیفات لازم را ارائه دهد و اگر امکانات لازم برای ارائه این تخفیف‌ها را ندارند گزارشی به وزارت علوم ارسال کنند تا بودجه‌ای در نظر گرفته شود.

ملاباشی در خصوص غذای دانشجویان گفت: روند غذای دانشجویان در سال جاری تغییر پیدا کرده و به پیمانکاران بیرون از دانشگاه سپرده شده است و انتظار این است که کیفیت غذای دانشجویان بالاتر رود.

معاون وزیر علوم در پاسخ به این سؤال که چرا قیمت غذای دانشجویان گران شده است، گفت: کسانی که به دنبال کیفیت بالای غذا هستند، باید هزینه بیشتری پرداخت کنند.با شیوه جدیدی که از ابتدای مهر ماه آغاز شده انتظار کیفیت بالای غذای دانشجویان را داریم.

وی افزود: سال گذشته مردم 45 هزار و 500 تومان از دولت یارانه دریافت نمی‌کردند اما اکنون هر ماه 45 هزار و 500 تومان از دولت یارانه دریافت می‌کنند و غذای دانشجویی از 175 تومان به 375 تومان افزایش یافته که با این وضعیت دانشجویان هفته‌ای 800 تومان،‌ماهانه 3 هزار و 200 تومان و در یک سال تحصیلی 25 هزار تومان هزینه غذای دانشجویی پرداخت می‌کنند که هزینه بالایی نیست.

ملاباشی تاکید کرد: در حال حاضر دانشجویان 15 درصد هزینه غذای دانشجو را پرداخت می‌کنند و مابقی آن را دانشگاه‌ها از طریق یارانه‌ها پرداخت می‌کنند که تا پایان برنامه پنجم توسعه کشور دانشجویان باید 50 درصد هزینه غذای دانشجویی را پرداخت کنند و مابقی آن از طریق یارانه دانشگاه‌ها پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم سالانه به ازای یک نفر 552 هزار تومان یارانه از دولت دریافت می‌کنند و یک دانشجو در سال 25 هزار تومان هزینه غذای دانشجویی پرداخت می‌کند، گفت: در قانون برنامه پنجم توسعه کشور تاکید شده است که دستگاه‌های کشور بدون مرز و بدون احتساب سن و سال برای جذب دانشجویان شاهد و ایثارگر اقدام کنند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌ها موظفند جذب دانشجویان شاهد و ایثارگر را در اولویت قرار دهند، خاطرنشان کرد: هزینه‌های اردوهای دانشگاه‌ها هزینه‌های عمرانی و پژوهشی پرداخت می‌شود که این درست نیست.

معاون وزیر علوم با اشاره به اینکه ایجاد خوابگاه‌های متاهلین خواسته درستی است، اظهار داشت: صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم طرحی را ارائه داده است تا سرمایه‌داران و خوابگاه‌سازان با دریافت وامی با سود 4 درصد خوابگاه‌های مجردی ومتاهلی بسازند. این در حالی بود که پیش از این، این وام‌ها با سود 16 تا 20 درصد به خوابگاه سازان ارائه می‌شد و با حمایت‌های دولت به 4 درصد کاهش پیدا کرده است.

ملاباشی تاکید کرد: مسکن مهر آماده واگذاری به دانشجویان متاهل و تحصیلات تکمیلی اعم از کارشناسی ارشد و دکتری است.

وی افزود: دانشجویان تحصیلات تکمیی برای دریافت مسکن مهر می‌توانند تا 10 میلیون تومان پیش پرداخت کنند و مابقی آن به صورت وام خواهد بود که در حال رایزنی هستیم تا پیش پرداخت 5 تا 8 میلیونی را از منابع دیگر تامین کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پس از اینکه به دانشجویان متاهل و تحصیلات تکمیلی مسکن مهر اعطا شد در مرحله بعدی این مسکن به دانشجویان کارشناسی نیز اعطا خواهد شد.

تگ ها اعطای مسکن مهر دانشجویان تحصیلات تکمیلی پیش پرداخت 5 تا 8 میلیون تومان

پر بازدیدترین اخبار دانشجویی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی