پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشجویی          26 بهمن 1390 - 15 February 2012


اعزام بیش از ۳۰ هزار دانشجو به عمره مفرده

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، از اعزام بیش از ۳۰ هزار دانشجو به عمره مفرده خبر داد و اظهار داشت: این سهمیه در مقایسه با دیگر سهمیه‌ها، رقم قابل توجهی است.


به گزارش پرتال دانشگاهی کشور ، حجت‌الاسلام سید محمدرضا فقیهی، رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور، در نشست شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان خوزستان، گفت: عملکرد ستاد در اعزام دانشجویان هر سال مورد بررسی و آسیب شناسی قرار می‌گیرد که بر اساس بررسی انجام شده در سال گذشته مشخص شد که در حدود 84 درصد از دانشجویانی که در این سال به حج مشرف شده بودند، از نظر اعتقادی متحول شدند.

وی با بیان اینکه اعزام دانشجویان به حج عمره کاری سخت و دشوار است به طوری که سالانه بیش از 800 هزار نفر از طریق سازمان حج و زیارت به حج عمره اعزام می‌شوند، تصریح کرد: سهمیه اعزام سالانه دانشجویان به عمره 30 هزار نفر است که در مقایسه با دیگر سهمیه‌ها، رقم قابل توجهی است.

وی اضافه کرد: اعزام دانشجویان به حج عمره تأثیری بی‌بدیل بر روی زائران خانه خدا دارد، به طوری که بر اساس نظر نسجی های به عمل آمده نشان داد که بسیاری از دانشجویانی که به سفر معنوی حج عمره مشرف می‌شوند، در این سفر متحول شده و این تحول روحی به صورتی ماندگار در آنها باقی می‌ماند.

حجت الاسلام فقیهی، با اشاره به ایجاد برخی از شبهات برای جوانان پس از بازگشت از سفر معنوی حج، اذعان داشت: در چنین شرایطی باید به سؤالات و شبهات دانشجویان پاسخ داد و دانشجویان پس از بازگشت از سفر عمره نباید رها شوند بلکه باید ارتباط آنها با ستاد عتبات دانشگاهیان حفظ شود.

همچنین حجت الاسلام سید محسن شفیعی، رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان، خاطر نشان کرد: اعضای این شورا در زمینه اعزام دانشجویان تلاش بسیار خوبی داشته اند و همین موضوع موجب شده کار اعزام در کوتاه ترین زمان انجام شود.

وی ادامه داد: مدیران کاروان های عمره دانشجویی در استان هم در رده بهترین و باتجربه ترین افراد در این زمینه هستند و وظیفه خود را به بهترین شکل ممکن انجام می دهند، رؤسای دانشگاه ها و مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها هم در این زمینه فعالیت خوبی داشته اند و همین همکاری ها موجب شده اعزام دانشجویان به خوبی انجام شود.

وی با بیان اینکه جامعه دانشجویی استان خوزستان 240 هزار نفر جمعیت دارد که این قشر از جامعه از تنوع بسیاری برخوردار است، افزود: دانشگاه‌های مختلفی هم در استان خوزستان فعالیت دارند که در سطوح مختلف تحصیلی دانشجو می‌پذیرند و اخیراً هم رویش‌های جدیدی داشته‌ایم و دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه صنعتی خاتم الانبیای بهبهان ایجاد شده است.

حجت الاسلام شفیعی با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور استان 70 هزار و دانشگاه جامع علمی کاربردی و دانشگاه های دولتی و آزاد استان تعداد زیادی دانشجو دارند، یاد آور شد: بسیاری از دانشگاه‌های استان، مخصوصاً دانشگاه‌های جدیدالتاسیس تقاضای افزایش سهمیه دارند و پیشنهاد می شود با ایجاد شرایطی، امکان استفاده از ظرفیت عمره استان در این بخش فراهم شود.

محمدعلی دلارام، مدیرکل حج و زیارت خوزستان، نیز در این نشست عنوان کرد: با توجه به هماهنگی بسیار خوبی که در زمینه اعزام دانشجویان به حج عمره وجود دارد، این توانایی در استان وجود دارد که تعداد پروازهای عمره دانشجویی از این استان افزایش یابد.

وی تأکید کرد: به طور متوسط سالانه 20 تا 22 هزار عمره گزار از خوزستان به سرزمین وحی اعزام می شوند که در این زمینه رتبه هشتم کشوری را در اختیار داریم. در ثبت نام جدید هم 263 هزار نفر برای تشرف به عمره ثبت نام کرده اند که در این زمینه پنجمین استان کشور هستیم.

وی با بیان یانکه بر اساس برنامه ریزی انجام شده از سال 93 به بعد ظرفیت اعزام به حج عمره از خوزستان به دو برابر افزایش می یابد، توضیح داد: در بخش حج تمتع هم 6 هزار و 500 زائر در قالب 42 کاروان اعزام می شوند که در این بخش هم رتبه چهارم کشور را در اختیار داریم.

منبع : شبستان

تگ ها اعزام دانشجو عمره مفرده

پر بازدیدترین اخبار دانشجویی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی