پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشجویی          26 فروردین 1391 - 14 April 2012



جشن هسته‌ای دانشجویان در شیراز برگزار شد

به مناسبت بزرگداشت روز ملی فناوری هسته ای و با همت بسیج دانشجویی علوم پزشکی شیراز مراسمی با حضور خانواده های شهیدان علیمحمدی، رضایی نژاد، احمدی روشن و قشقایی در آمفی تئاتر سینا و صدرا دانشگاه در و در تاریخ24/1/90در ساعت15برگزار شد تا دانشجویان علوم پزشکی شیراز در شروع سال جدید میزبان قدم های مبارک این  میهمانان عزیز باشند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، این مراسم که مورد استقبال دانشجویان علوم پزشکی شیرازقرار گرفت، با سخنرانی لنکرانی رئیس شورای سیاست گذاری سلامت و اجرای مداحی به مناسبت ایام فاطمیه(س)و همچنین تقدیر از  12نفر از دانشجویان علوم پزشکی شیراز که تقاضای تغییر رشته به رشته های تحصیلی هسته ای را داده بودند همراه بود.

همچنین  در این برنامه خانواده های معظم این شهیدان بزرگوار که عطر و بوی عزیزانشان را به همراه داشتند به بیان خاطرات و سخنانی از سیره و شخصیت این شهیدان پرداختند و یادگاران شهدای هسته ای به سوالات دانشجویان نیز پاسخ دادند.

قاسمی مسئول برگزاری این همایش ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین دانشگاه به جهت همکاری صمیمانه در اجرای این برنامه، هدف از برگزاری این برنامه را تقدیر از یادگاران شهدای عرصه علمی به عنوان کسانی که پیشرفت و سرافرازی امروز ایران اسلامی مدیون خون فرزندان و همسران آنهاست دانست و به خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» گفت: برگزاری اینگونه همایش ها کوچکترین کار ممکن در راستای تکریم مقام این شهدای عزیز است.

مسئول بسیج دانشجویی علوم پزشکی شیراز در ادامه افزود: حضور این میهمانان گرامی که اسوه های صبر و مقاومت هستند در بین دانشجویان و در شروع سال جدید بدون شک انگیزه دانشجویان را در جهت برداشتن گام های بلند در مسیر جهاد علمی افزایش می دهد.

در پایان مراسم نیز از طرف بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از خانواده های شهدای هسته ای تقدیر شد.



اعضای خانواده های شهدای هسته ای کشور که روز پنجشنبه به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این شهر گرد آمده بودند اعلام کردند : شهدای دانش هسته ای خدمت به مردم را برای خود ارزش می دانستند وبه رغم آنکه فرصت هایی فراوان برای گذران زندگی داشتند پای تعالی دانش هسته ای ایستادند و خون خود را نثار کردند.

همسر شهید رضایی نژاد در این مراسم گفت : ویژگی مشترک همه این شهیدان حس وطن پرستی آنان بود آنان به تهدیداتی که پیرامونشان می گذشت آگاه بودند اما حاضر نشدند دست از تلاش و مجادهت بکشند و شهادت را بر عافیت طلبی ترجیح دادند.
شهره پیرانی ، مسوولیت پذیری را ویژگی شهید رضایی نژاد و شهدای دانش هسته ای دانست و گفت : تسلط بر نفس و تلاش برای تعالی و رشد دانش موجب شد تا شهدای هسته ای به این مقام و جایگاه دست یابند.

وی ادامه داد : شهدای دانش هسته ای پیوند دهنده علم و تحقیق و صنعت و علوم کاربردی بودند ، آنها علم را در حد تئوری نگه نداشتند و سعی کردند از علم محصول بیرون آورند این چیزی است که دانشجویان باید به ان بپردازند و این راهی است که باید تداوم داشته باشد.

همسر شهید رضایی نژاد بیان کرد : ما برای رسیدن به خودکفایی در عرصه های علمی نیاز به آن داریم که از علوم تئوری به بالندگی و رشد صنعت دست یابیم و از دانش تئوری و نظری محصول صنعتی بسازیم ، این شرایطی است که شهدای ما دنبال آن بودند .

مادر شهید احمدی روشن نیز در این مراسم گفت : همه شهدا ویژگی بارز اخلاص داشتند ، شهدای دانش هسته ای اخلاص را در عمل نشان دادند و همین ویژگی باعث شد تا آنها جان خود را پای دانش هسته ای بگذارند و این موجب افتخار میهن اسلامی است که چنین فرزندانی دارد.

صدیقه سالاری افزود: از جمله ویژگی های مصطفی، ولایت مداری و الفت و انس او با ولایت بود ، این شهید ولایت مدار تا آخرین لحظه برای رشد و توسعه کشور تلاش کرد .

این مادر شهید افزود: معیاری که شهید احمدی روشن همیشه در نظر داشت معیار رضایت خداوند بود ، توصیه من به همه دانشجویان و تلاشگران عرصه علم و فناوری هم این است که در کار خود معیار رضایت خدا را در نظر بگیرند .

وی گفت : شهید احمدی روشن معاون بازرگانی سایت نطنز بود و معمولا خریدهای ملزومات فنی سایت را انجام می داد ، او بارها تاکید کرده بود که همین تحریم ها است که باعث شده ما بتوانیم تا اینجا رشد کنیم و به رغم آنکه کالاهای فنی و ملزومات را با سختی تامین می کرد اما به این خودباوری رسیده بود که باید از تحریم به عنوان فرصتی برای رشد کشور نگاه کنیم.

همسر شهید علیمحمدی هم در این مراسم گفت : ویژگی شهدای دانش هسته ای عشق به انقلاب و اخلاص بوده است ، این شهیدان کار برای مردم را فرصتی می دانستد که خداوند در اختیار آنان قرار داده است .

منصوره کرمی گفت : نشستن بر سر سفره ای که نان حالا در آن بوده است باعث شد تا شهیدان با افتخار و سربلندی برای میهن اسلامی افتخا ر آفرینی کنند .

رحیم احمدی روشن پدر این شهید نیز با ذکر خاطرای از شهید احمدی روشن دعای خیر را برای همه دانشجویان آرزو کرد و گفت : بهترین تجلیل از شهدای دانش هسته ای همین است که آنان را فراموش نکنیم و راه آنان را تداوم بخشیم.

پدر و مادر ، همسر و فرزند شهید قشقایی نیز در این مراسم به ذکر خاطراتی از آن شهید پرداختند و انس با دین مبین اسلام و گام نهادن در عرصه خدمت با نیت خیر خواهانه و با نیت کمک به مردم ر از ویژگیهای آن شهید دانستند.

كامران باقري لنكراني، رييس شوراي سياستگذاري سلامت كشور، در مراسم تجليل از خانواده‌هاي شهداي هسته‌‌يي كشور در شيراز گفت: يكي از الطاف خداوند به بنده‌هايش اين است كه راه بازگشت و توبه را نبسته است و اگر كسي كار نيكي را مخلصانه انجام داد خداوند گناه و سياهي و پليدي را تبديل به پاكي و روشني مي‌كند و اين اثري است كه كارهاي نيك در انسان دارد.

وي افزود: گاهي پليدي و سياهي جامعه را تحت تأثير قرار مي‌دهد و براي رفع اين پليدي‌ها و سياهي‌ها مي‌بايست جامعه اصلاح شود كه يكي از مهم‌ترين مواردي كه نورانيت را به جامعه باز مي‌گرداند، امر به معروف و نهي از منكر است اما اوج آن چيزي كه پاكي را به جامعه باز مي‌گرداند شهادت است كه يكي از مهم‌ترين آثار آن اين است كه نورانيت، پاكي و روشنايي را به جامعه باز مي‌گرداند.

لنكراني با بيان اينكه هر وقت خداوند مي‌خواهد خير و بركتي را به جامعه برگرداند؛ مقدمات آن را با پاكترين و مخلص‌ترين افراد فراهم مي‌كند،‌ گفت: در جامعه‌ كنوني، زماني كه گمان مي‌شد باب شهادت بسته شده و كسي توفيق رسيدن به اين مقام را ندارد، شهادت اين عزيزان زمينه‌ساز توفيق بسياري از بزرگان شد. وي حضور پرشكوه مردم در راهپيمايي 22 بهمن و انتخابات جاري را مرهون خون اين شهدا دانست و خاطرنشان كرد: اينها واقعياتي است كه با مباني ديني و آنچه كه اسلام ياد داده و مي‌فهميم، عجين شده است.

رييس شوراي سياستگذاري سلامت كشور با بيان اينكه در جامعه‌اي زندگي مي‌كنيم كه اگر در آن كاستي‌هايي است، خداوند باب شهادت را بازگذاشته و اين باب شهادت پاكيزه كننده جامعه است، گفت: مقام شهادت، مقامي است كه هركس و ناكسي نمي‌تواند ادعاي رسيدن به آن را داشته باشد و تنها كساني به آن مي‌رسند كه از خود گذشته و به خداوند رسيده و در واقعيت زندگي آنها خداوند ملموس و روشن باشد همانگونه كه اين شهدا مصاديق ارزشمند از خودگذشتگي و به خدا پيوستگي هستند.

وي ادامه داد: بسياري از بزرگان اين شهدا را نمي‌شناختند و تنها براي كساني كه در قضاياي هسته‌اي دخالت داشتند، شناخته شده بودند حتي برخي خانواده‌هاي آنها مي‌گفتند مقام اين شهيد براي ما ناشناخته بود و نمي‌دانستيم.

لنكراني شهداي هسته‌‌يي ايران را گمنامان مخلصي خواند كه با تلاش‌هاي ايثارگرانه خود زمينه‌ساز وصول به شهادت شدند و اذعان كرد: داستان اين شهدا از يك منظر براي همگي ما، مي‌تواند تراز زندگي باشد.

رييس شوراي سياست‌گذاري سلامت تصريح كرد: اين شهيدان تراز جديدي را براي نسل جوان و نسل دانشگاهي ما رقم زدند و اين تراز را به واقع به حجت پايداري تبديل كردند به گونه‌اي كه اكنون ديگر كسي نمي‌تواند بگويد نمي‌شود در اين جامعه كار و پيشرفت كرد زيرا اين شهدا نشان دادند كه مي‌شود و اين كار را انجام دادند.

وي با اشاره به فرمايش حضرت امام خميني (ره) اظهار كرد: همانطور كه امام (ره) فرمودند، اين شهدا نيز نشان دادند كه «ما مي‌توانيم» و ثابت كردند كه اين جمله، حرف مجازي نبود و خيلي از كارها از آن بر مي‌آيد مخصوصاً اگر همراه از خودگذشتگي به خدا پيوستگي باشد.

لنكراني تأكيد كرد: اين شهدا حق بزرگي بر آحاد ملت ايران دارند نه فقط به خاطر جان‌شان بلكه به خاطر درس و ترازي است كه به ما نشان دادند و حجت را بر ما تمام كردند كه ما هم مي‌توانيم اين مسير را برويم و مي‌توان جامعه را به نورانيت و پاكي رساند.

رئيس شوراي سياستگذاري سلامت كشور با اشاره به آيه « وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُواْ فِي سَبِيلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاء عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ»، گفت: حيات حقيقي شهيد به مراتب از حيات ما گسترده‌تر است.

وي با اشاره به آيه « وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ»، گفت: برخي‌ها در تفسير اين آيه مي‌گويند يعني بايد خدا را عبادت كنيم و كسي كه عبادت كند به اين آيه عمل كرده است اما بزرگان ديني ما مي‌گويند يعني خداوند مي‌فرمايد من جز براي عبادت، انسان و جنيان را نيافريديم يعني بايد همه كارهاي ما عبادت مناسكي باشد و اگر كاري كه انجام مي‌دهيم، عبادت نيست پس در خلاف مسير الهي حركت مي‌كنيم.


تگ ها جشن هسته‌ای دانشگاه شیراز

پر بازدیدترین اخبار دانشجویی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی