پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشجویی          24 خرداد 1391 - 13 June 2012


بهره گیری از دعا و مناسک مذهبی در ایام امتحانات و عدم ارتباط با برخی از دوستان

پرتال دانشگاهی به نقل از خبرگزاری مهر:یک روانشناس به دانشجویانی که این روزها در حال و هوای امتحانات پایان ترم قرار دارند توصیه کرد که از ارتباط با دوستان دارای افکار بد دوری کنند و در مقابل مصرف ادویه و بهره گیری از دعا و مناسک مذهبی را به آنان پیشنهاد داد.
دکتر حسین ابراهیمی مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر، به دانشجویانی که هم اکنون در ایام پایان ترمهای دانشگاه قرار دارند توصیه هایی ارائه کرد.

تاثیرات مصرف قند در روزهای امتحان

این استادیار دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه انسان موجودی حسی، روانی، اجتماعی و معنوی است و باید در روزهای امتحان هم این 4 بعد به درجه مطلوبی رسیده باشند، افزود: از نظر زیست شناسی فیزیولوژی بدن انسان طوری تنظیم شده که مغز برای حل کردن مسائل، نیاز به دریافت سوخت مناسب و مورد ترمیم قرارگرفتن دارد. سوخت مناسب قند است که اگر به نوعهای متفاوت در اختیار بدن قرار گیرد و بدن هم از اکسیژن مناسبی برخوردار باشد، می تواند این قند را به خوبی به مصرف برساند.

ورزشها، خوردن عسل و شکلات به جای تخم مرغ

این روانشناس همچنین به دانشجویان توصیه کرد که در صبحهای امتحان مصرف غذاهای سنگین یا مواد پروتئینی مثل تخم مرغ پیشنهاد نمی شود بلکه خوردن عسل یا به همراه داشتن شکلات می تواند تاثیرات بهتری داشته باشد.

مدیر گروه روانشناسی دانشگاه آزاد همچنین استفاده از ورزشها و نرمشهایی را که اکسیژن رسانی می کنند به دانشجویان توصیه و تاکید کرد که شنا، پیاده روی و نفس عمیق کشیدن به اکسیژن رسانی کمک بیشتری می کند.

تاثیرات دعا و مناسک مذهبی

این روانشناس در ادامه گفتگوی خود با مهر، به تاثیرات مثبت دعا و انجام مناسک مذهبی در ایام امتحانات نیز اشاره کرد و اظهار داشت: دعا، انجام مناسک مذهبی و ایجاد ارتباط با اشخاصی که جنبه معنوی بیشتری دارند مقدار زیادی به آرامش قبل از امتحان کمک می کند، حتی برقراری ارتباط با اشخاصی که در دانشجو احساس مثبت ایجاد می کنند، می تواند برای وی احساس امنیت روانی ایجاد کند.

وی در عین حال، استفاده از ادویه را هم به دانشجویان در این روزهای پر استرس توصیه کرد.

قطع ارتباط با دوستان بخیل و حسود

دکتر ابراهیمی مقدم در ادامه این پیشنهاد را هم به دانشجویان کرد که در این روزها از رابطه با آدمهای حسود و بخیل و کسانی که تمایلی به موفقیت دیگران ندارند، پرهیز کنند.

وی همچنین تاکید کرد دانشجو می تواند از فضا، زمان و مکان امتحان برای خود تصویر ذهنی مثبت ایجاد کند و در عوض از فکر کردن درباره این مسائل که در امتحان شکست می خورد، بپرهیزد و از سوی دیگر از عبارات تلقینی مثبت استفاده کند.

استراحت خوب فراموش نشود

این روانشناس بهره بردن از خواب کافی و مناسب را به دانشجویان گوشزد کرد و گفت: استراحت و خواب کافی نباید نادیده گرفته شود، در حالیکه بسیاری از افراد سعی می کنند از نهایت زمان خود استفاده و خوابشان را دچار مشکل کنند، در حالیکه مغز برای سازماندهی افکار و ترمیم، نیاز به خواب خوب و مناسب دارد.

شب امتحان لباس راحت تن کنید و سوار ترن برقی نشوید

دکتر ابراهیمی مقدم گفت: شب امتحان، شب درس خواندن نیست و باید زود به خواب رفت و لباس راحت بر تن کرد. حتی نباید غذای سنگین خورد و به مکانهای خاص که هیجان انگیز هستند، مراجعه نکرد. عده ای بودند که شب امتحان سوار ترن برقی شدند که هیجان ناشی از این موضوع، هنگام امتحان برای آنان دردسر ساز شد.





تگ ها دعا مناسک مذهبی ایام امتحانات

پر بازدیدترین اخبار دانشجویی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی