پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشجویی          24 تیر 1391 - 14 July 2012





الزامی بودن برنامه‌ریزی فرهنگی برای خوابگاه‌ها و راه‌حل‌هایی برای حل معضلات

پرتال دانشگاهی به نقل از خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر مطالعات فرهنگی و برنامه‌ریزی اجتماعی گفت: مسائل فرهنگی و اجتماعی در خوابگاه‌های دانشجویی یک مسئله حاکمیتی است و به همین دلیل قابل واگذاری به بخش خصوصی نخواهد بود.


علی آدمی مدیرکل دفتر مطالعات فرهنگی و برنامه‌ریزی اجتماعی مسائل فرهنگی و اجتماعی خوابگاه‌های دانشجویی را یک مسئله حاکمیتی دانست و گفت: مسائل فرهنگی و اجتماعی خوابگاه‌های دانشجویی قابل واگذاری به بخش خصوصی نیست، بلکه معاونت فرهنگی و اجتماعی و سازمان دانشجویی وزارت علوم باید با تعامل و همکاری یکدیگر بر این مسائل نظارت دقیق داشته باشند.

وی با بیان این مطلب که بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از خوابگاه‌ها بوجود می‌آید، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی دقیق و صحیح در حوزه فرهنگی و اجتماعی خوابگاه‌ها می‌تواند از بروز این مسائل و مشکلات جلوگیری کند.

مدیرکل دفتر مطالعات فرهنگی و برنامه‌ریزی اجتماعی بر اهمیت خوابگاه‌ها در زندگی دانشجویان اشاره کرد و اظهار داشت: بیشترین زمان و اوقات فراغت دانشجویان در خوابگاه‌ها سپری می‌شود که این به معنای یک فرصت برای فراگیری مهارت‌های زندگی، افزایش تجارب، تقویت دینداری و همچنین مشارکت اجتماعی است.

وی همچنین پیشنهاد داد: شورای فرهنگی خوابگاه‌ها متشکل از مدیردانشجویی، مدیر فرهنگی و حراست هر دانشگاه به منظور رصد و برنامه‌ریزی مسائل مربوط به دانشجویان در خوابگاه‌ها تشکیل شود.

آدمی با تاکید بر اهمیت خانه‌های فرهنگ در دانشگاه‌ها افزود: خانه‌های فرهنگ باید به خوابگاه‌های دانشجویی نیز راه پیدا کنند.

وی ادامه داد : باید مشکلات را در خوابگاه‌ها شناسایی کرد و با اطلاع به معاونت دانشجویی، برای آنها راه‌حلی پیدا کرد.

مدیرکل دفتر مطالعات فرهنگی و برنامه‌ریزی وزارت علوم، با بیان این مطلب که سیاستگذاری باید بر مبنای پژوهش و پرهیز از سلیقه‌محوری باشد، آمادگی این دفتر در جهت حمایت از کارهای پژوهشی اساتید و دانشجویان را اعلام کرد.

وی اضافه کرد: پژوهش‌ها و پروژه‌های مفید و کاربردی در رابطه با خوابگاه‌های دانشجویی و مسائل فرهنگی و اجتماعی دانشجویان ازجمله مواردی است که توسط این دفتر مورد حمایت قرار می‌گیرد.




تگ ها برنامه‌ریزی فرهنگی خوابگاه‌

پر بازدیدترین اخبار دانشجویی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی