پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشجویی          28 تیر 1391 - 18 July 2012



برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی دانشجویی در دانشگاه‌ها

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به ارائه گزارش کرسی‌های آزاداندیشی دانشجویی گفت: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها که مسئولیت برگزاری کرسی‌ها را دارد در گزارشی آمار نسبتا قابل قبولی از برگزاری این جلسات در دانشگاه‌ها ارائه داد.

پرتال دانشگاهی کشور به نقل از خبرگزاری مهر، دکتر محمدرضا مخبردزفولی درباره برگزاری جلسه 716 شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر احمدی‌نژاد، افزود: در این گزارش مشکلات، موانع و چالش‌های پیش‌رو در برگزاری کرسی‌های آزاداندشی در دانشگاه‌ها در بین دانشجویان، مسئولان دانشگاه و مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ارائه شد.

وی گفت: در این گزارش موارد متعددی برای برگزاری بهتر این کرسی‌ها ارائه شد و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی نکات گوناگونی را برای برگزاری بهتر و برطرف شدن آسیب‌های پیش‌رو در اجرای کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها مطرح کردند.

عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران گفت: موضوع برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و علاوه بر ایجاد فضای سازنده برای دانشگاه‌ها و نهادهای علمی کشور، موجب رشد بالندگی، تفکر و خردورزی در بین نخبگان علمی کشور می‌شود.

ادامه بررسی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها در جلسه آینده

دکتر مخبر دزفولی افزود: مقرر شد بررسی این موضوع در جلسه آینده نیز مورد توجه قرار گیرد تا مسیر ارائه نظریه‌های جدید، حرف‌های نو و بروز نبوغ و خلاقیت میان دانشگاهیان و حوزویان در بخش‌های  مختلف اعم از مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حتی اعتقادی هموارتر شده و فضاسازی‌های سازنده در این خصوص شکل گیرد.

بحث پیرامون وحدت، همدلی و همراهی بین مسئولین و انتقال آن به جامعه

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در تشریح مصوبات این جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: در این جلسه علی‌رغم اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی باید دستورات متعددی را مورد بررسی قرار می‌داد و نسبت به آنها تصمیم‌سازی می‌کرد به‌دلیل ارائه برخی نکات مهم توسط اعضای جلسه؛ پیرامون وحدت، همدلی و همراهی بین مسئولین و انتقال آن به جامعه مباحث قابل توجهی مطرح شد.

وی افزود: توجه به بنیان‌های اخلاقی و رعایت منش اخلاق اسلامی در همه ابعاد زندگی اجتماعی در کشور از جمله نکات مطرح شده توسط اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در این جلسه بود.

تدوین منشور در زمینه اخلاق اسلامی و شیوه‌های تبدیل آن به هنجارهای اجتماعی

مخبردزفولی اظهار داشت: مقرر شد دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با کمک متخصصین و صاحب‌نظران، منشوری را در زمینه اخلاق اسلامی و شیوه‌های تبدیل این مبانی فکری و اخلاقی به رفتارها و هنجارهای اجتماعی در بین مردم و نیز مسئولین، دستگاه‌ها و عناصر کشور تدوین و به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کند.

تحلیل رئیس‌جمهور درخصوص تبیین اصول مترقی قانون اساسی و حقوق ملت

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در این جلسه تحلیل جامعی توسط دکتر احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور درخصوص تبیین اصول مترقی قانون اساسی و به‌ویژه بخش‌هایی که مربوط به حقوق اساسی ملت است و همچنین آثار و وظایفی که این حقوق  برای مسئولین ایجاد می‌کند ارائه شد.

قرار گرفتن موارد مرتبط با بنیان‌های اخلاقی در کتب درسی

دکتر مخبر دزفولی گفت: مقرر شد با کمک وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش این موارد تدوین شده و درصورت لزوم در کتب درسی قرار داده شود.

وی افزود: با قرار گرفتن بیش از پیش موارد مرتبط با بنیان‌های اخلاقی در کتب درسی نونهالان، نوجوانان و دانش‌آموزان ما با اصول اساسی در اخلاق بیشتر آشنا خواهند شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: در موارد مورد نیاز که برای جاسازی این موارد در مجموعه علمی کشور نیاز به تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی است نیز مقرر شد با هماهنگی وزارتخانه‌های مذکور و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی موارد پیشنهادی به صحن شورای عالی ارائه و تصویب شود.



تگ ها برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی دانشجویی دانشگاه‌ها

پر بازدیدترین اخبار دانشجویی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی