پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشجویی          05 امرداد 1391 - 26 July 2012




ارائه سه سطح غذا به دانشجویان با نرخ‌های متفاوت از سال تحصیلی جدید

از سال تحصیلی جدید سه سطح غذا با نرخ‌های متفاوت که هنوز مبالغ آن به گفته قائم مقام صندوق رفاه دانشجویان قطعی و به دانشگاه‌ها ابلاغ نشده در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

منصور حبیب پور گودرزی در گفتگو با مهر با اشاره به جزئیات نرخهای پیشنهادی برای غذای دانشجویی در سال تحصیلی 91-92 اعلام کرد که دانشجویان از مهرماه سال جاری سه سطح غذای کم هزینه، متوسط هزینه و پرهزینه را دریافت خواهند کرد.

وی در عین حال برای این سه نوع غذا به ترتیب قیمتهای پیشنهادی 350 تومان، 485 تومان و 600 تومان را اعلام و تاکید کرد که این قیمتها هنوز قطعی و به دانشگاهها ابلاغ نشده است زیرا این قیمتها هنوز امکان بررسی بیشتر دارند، هر چند این سه نرخ در سال تحصیلی گذشته به اجرا گذاشته شد.

به گفته حبیب پور گودرزی، غذاهای پرهزینه مثل سبزی پلو ماهی یا زرشک پلو با مرغ به صورت محدود در دانشگاه طبخ و توزیع خواهد شد که در صورت به تصویب رسیدن قیمت 600 تومان، مبنای محاسبه قرار می گیرد.

قائم مقام صندوق رفاه دانشجویان در عین حال تاکید کرد که قیمت هر سه سطح غذا با قیمت نانهای تافتون، بربری و سنگک برابری می کند و در واقع دانشجویان تنها 10 تا 15 درصد مبالغ اعلام شده را پرداخت می کنند و بین 85 تا 90 درصد مبلغ غذا از طریق یارانه به دانشجویان پرداخته می شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه دانشگاه باید در هر وعده حداقل دو نوع غذا را ارائه دهد، درباره علت عمده سه نرخی شدن قیمت غذا در دانشگاهها اظهار داشت: یکی از دلایل عمده تفاوت نرخها ایجاد تنوع غذایی در وعده های غذایی ناهار و شام است زیرا دانشجویان پیش از این در وعده های ناهار و شام امکان انتخاب غذا را نداشتند.

به گفته این مقام مسئول صندوق رفاه، با تاکیداتی که از سوی صندوق رفاه دانشجویان به معاونتهای دانشجویی دانشگاهها اعلام شد زمینه تنوع غذایی را در هر وعده به دو نوع غذا فراهم کردیم.

قائم مقام صندوق رفاه دانشجویان، همچنین خاطرنشان کرد که قیمت غذاها با توجه به موقعیت جغرافیایی دانشگاه متفاوت است.

وی در این باره به ذکر مثالی پرداخت و گفت: به عنوان مثال در مناطق شمالی یا جنوبی کشور به علت وفور ماهی و سبزی ممکن است قیمت این اقلام گران نباشد، بنابراین این غذاها در دانشگاه نیز بسیار پایین است اما در شهرهای کویری و کوهستانی ممکن است تهیه ماهی برای یک وعده غذایی دانشجویان مشکل و حتی قیمت آن گاه تا 6 هزار تومان می رسد که این عامل در افزایش نرخ غذا تاثیر دارد.

وی همچنین گفت: البته در برخی دانشگاهها از جمله دانشگاههای استانهای آذربایجان غربی و شرقی وعده های غذایی محلی در اختیار دانشجویان قرار می گیرد که برای صندوق رفاه هم این موضوع جالب توجه است.

قائم مقام صندوق رفاه دانشجویان در ادامه به وام تغذیه دانشجویی نیز اشاره کرد و با بیان اینکه هر دانشجویی می تواند از وام تغذیه استفاده کند، اظهار داشت: 20 درصد کل دانشجویان دانشگاه می توانند 100 درصد قیمت ژتون و 80 درصد دانشجویان در قالب وام می توانند 50 درصد قیمت غذای دانشجویی را از وام تغذیه دریافت کنند.

حبیب پور گودرزی همچنین درباره مبلغ وامی که دانشجویان در سال تحصیلی گذشته برای وام تغذیه استفاده کرده اند، گفت: از مجموع چند میلیارد تومانی که برای وام تغذیه پیش بینی شده بود تنها 84 میلیون تومان در کل دانشگاههای کشور برای وام تغذیه از سوی دانشجویان استفاده شد.





تگ ها غذای دانشجویان نرخ‌ غذای دانشجویان

پر بازدیدترین اخبار دانشجویی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی